Potens kisautó - nagyautós futóm?vel
Szöveges ítélet
Abszolút kellemes meglepetés - direkt nem írtam korábban, hogy tisztázódjanak bennem a dolgok, de nem nagyon tudok rosszat mondani, az id?r?l-id?re WD-40-nel kezelend? ékszíjon kívül...
El?l kényelmes, hosszú távon is, hátul, ha kevés a csomag kényelmes (hátsó üléssor csúsztatható el?re-hátra - és így a lábtér jelent?sen feljavítható, a csomagtartó rovására...). 120 felett a motorzaj kényelmetlen (búg, mert ilyenkor már pörög). Okos pakolóhelyek az utastérben - nekem a CD-k miatt fontos.
Motor: hát ez a VVTi dolog szerintem nem a fogyasztásra megy, hanem a teljesítményre - mert jól megy, 1.4-es, 1.5-ös benzines társak nem jelentenek problémát, ha a fordulat 3500 környékén vagy fölötte van. 160-ról még egész jól gyorsul, emelked?n felfelé is, a lendület kb. 173-175-ig tart. Vége nem tudom, hogy hol van, valszeg 180-185 körül.
Tehát, ha hajtjuk, akkor megy is, de az ámokfutás abszolút látszik a fogyasztásban - tartósan 160 körül és fölötte 7.5 liter, 110 körül 4.5-5 liter. (Rekord: Krakkó-Bp. 4.4 liter/100 km - forrás: fed.comp.) Városban, tempósan 6.5 liter.
Légkondi-használat nem látszik a fogyasztásban: mert ebben az autóban remek, okos légkondi van - ha épp nagy teljesítményt kell leadni, akkor az elektronika lekapcsolja. El?zéskor nem kell parázni miatta, gyakorlatilag ugyanúgy megy légkondival, mint anélkül - csak a motorfék er?sebb. Ez egy okos ötlet: piros pont a Toyota mérnököknek, hogy gondolkodnak!
Amit szeretek még: a futóm? - nagyon stabil, élvezet vele kanyarodni. Ha túl gyorsan esünk be a kanyarba, akkor keresztbecsúszik, ahogy a nagykönyvben meg van írva: nem tör ki se az orra, se a feneke. A dolog remekül szabályozható a gázpedállal. Húgom ezen az autón tanult meg gázzal kanyarodni, más autón nem merte megpróbálni... Viszont a hátulül?k szoktak panaszkodni, hogy ráz a futóm?. Nagy sebességnél is nagy nyugalommal lehet haladni, nem válik instabillá - mintha egy jóval nagyobb autó lenne...
Az adaptív szervókormány remekül hangolva (jobban tetszik mint a Subaru Outback adaptív szervókormánya).
Nagy piros pont jár még a rádióért (okosan kezeli az RDS adatokat: észrevétlenül vált alternatív frekvenciára és EON-t is tud), és a CD játszóért - az egyik legjobb, amit gyári autóhifi kategóriában hallottam. Eszembe nem jutott lecserélni.
Szóval városban tökéletes, kisebb távokon 5 ember is dinamikusan mozog vele. Hosszabb utakon, azért inkább 4-en jó... Autópályán se marad vele szégyenben az ember (f?leg ezért lett 1.3-as és nem 1.0 literes motor)...
A legfontosabb: nyugalmat áraszt - a stabil futóm?, a tudat, hogy bármikor odaléphetek neki, és az a hangulat, hogy "ez nem hagy ott az út szélén / nem hullik szét". És a CD-játszó remek hangzása. Pedig kisautó...
Két dolgot kell megfontolni vásárlás el?tt:
1. ez azért tényleg kisautó... el fogsz-e férni benne? Meg kell nézni alaposan, hogyan hajtogathatod az ülést, és mekkora teret kapsz...
2. 1.0 vagy 1.3-as motor? Szerintem az utóbbi, viszont az normál körülmények között bizonyosan elegend? is lesz.
Hibalista
- 5. ajtóból az egyik gumibak kiesett-elveszett, és ezért az ajtó nyikorgott - gumitámasz: 670 Ft
-
- ékszíj sziszeg hideg, száraz id?ben - WD40-nel orvosolják
Ide hordtam szervizbe
Emil Frey - csapjuk össze módszertan, átláthatatlan munka, "vagy hülye vagy, vagy n?" hozzáállás
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Toyota Super Újpest
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Favorit, sokat Hondáztam még (Accord 1996) | Következő autója? | csak japán (Toyota vagy Honda) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |