Stílus az ember, avagy a konzervatív dinamizmus
Szöveges ítélet
Az AUTO csupa nagy betűvel. Szolíd, kimért diszkrét elegancia, stílus, konzervatív megjelenés, bődületes dinamizmus és végtelen luxus és kényelem. Sok autóm volt már, szeretm cserélgetni az autókat. 2002-ben ültem bele az első Volvoba (S40) és ott tapasztaltam meg, hogy a volvósnak lenni, annyi, mint egy külön kaszthoz tartozni. Ritka példány a kocsim, nem a külföldről nepperek által behozott és visszatekert darab, megkímélt és igen jól felszerelt autó. Azt nem állítanmám, hogy makulátlanul elégedett vagyok vele, mert rengeteg apró hibája van, ami a Volvókra áltaában jellemző. Főleg a futóműve bírja nehezen a MO-i utakat. Vannak típushibái (ezek a korábbi 80-asomnál is voltak) stabilizátor pálca, szilentek. Ami szintén típushiba, a kettős tömegű lendkerék. Alapjáraton kellemtlen csattogó hangot ad, igazából lehet vele járni, de meg van a veszélye, hogy szétveri a főtengelyt. A motor hibátlan konstrukció. 2 tonnás kaszni 6,5 literes és fogyasztás. Ez nagyon ritka. Mindemelett rendkívül dinamikus, nagyobb sebességnél is ugrik. Nagyon jó az úttartása, a fékhatása és gyakorlatilag nincs benne menetzaj. A 180-as utazótempó olyan mint egy Astrának a 120, annyi különbséggel, hogy gázadásra még reagál, szemben az Astrával. A hangtechnikája (Pro Logic 13 hangszóróval) egyedülálló. A műszerek kezelhetők, emberre szabták és emberrel tesztelték. A német autóknál egy mérnöki diploma is kevés ahhoz, hogy használni tudd őket. És ami a legfontosabb.... a biztonság. Anyag van körülötted. Az ember sok hülyeségre költ élte során, mindig azzal szoktam ismerőseimnek érvelni, hogy életed csak egy van, ezen nem szabad spórolni. Érdemes végiggondolni, hogy 3 millióért egy új G Opel Astrát vagy egy használt S80-ast veszel.
Hibalista
- Típushibák:
- Stabilizátor pálcikák 17.000 /db, hátsó stabilizátor rúd 48.000 / db, szilentek 4.000-48.000 / szett, lengéscsillapító monroe: 40.000 / pár, turbócső (a szívó és a nyomó oldali is) 24.000/28.000 / db, kettős tömegű lendkerék /250.000 Ft
- Feszítőgörgő hosszbordásszíjnál műanyag!!!
Ide hordtam szervizbe
Seres Károly (06-1-7894878) az egyetlen ember, aki igazán ért MO-on a Vovlokhoz és nem gondolja azt, amikor fizetsz, hogy lopod a pénzt és azért mert Volvóban ülsz, bármit kifizetsz. Nézheted, amíg szerel, ha kérdezel tud válaszolni, jó a műszerezettsége és vallja, hogy az autónak lelke van. Nála a revíziós szervíz fele annyimint máshol, viszont valóban a körtétől az motorig mindent tánéz, megjavít, megzsíroz. Egy szóval szereti a munkáját és alázattal van a szakmája iránt.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Duna Interservice (ZAY utca)
Ha az autódon nincs mit javítani akkor kilopják az alkatrészt vagy kicserélnek olyan dolgot, ami felesleges, viszont drágák és -tisztelet a kivételnek- diletánsak.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 69000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | V40 | Következő autója? | S60 R vagy új S80 D5 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |