A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 159 (2005-2013)

159 2,4 jtdm aut 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Sportos külsejű középkategória

Szöveges ítélet

Vadiúj autó, minimális futással, ezért jelenleg csak az első hetek tapasztalatait (beleértve a negatívumokat is!) tudom leírni. Update következik hamarosan, a futással arányosan.
UPDATE 1: 6 hónapos, 13ezer kilométerrel :)
UPDATE 2: lassan egy éves, 22ezer kilométer
UPDATE 3: 2 év, 42ezer km

Kezdjük ott, hogy imádnivaló a típus. Amikor először megláttam, eldöntöttem hogy nekem ilyen kell. Volt már előtte Alfám, amit a vezetési élmény és a szépsége miatt imádtam, de sajnos az előző tulajon trehányságának köszönhetően minden baja volt - ezek miatt amikor végre eladtam, eldöntöttem: soha többet olaszt. Ez a 159 megjelenéséig tartott :)

Az autó egy 2,4-es jtdm, 200 ló, 400 Nm, 6 sebességes Q-tronic automata, Distinctive felszereltség. Ezt a motort csak ezzel a felszereltséggel lehet kapni (legalábbis itt, Mo-tól keletre), és jár hozzá alapból a bőr, xenon, 17-es gurigák, Blue&Me csomag, gyakorlatilag a navi és a Bose hifi kivételével fullos. Kívül metálfekete, belül vajszínű és szürke bőr.

Pozitívumok:
A gyönyörű, brutális megjelenést nem részletezem, mindenki látja. Ahhoz már vezetni kell, hogy érezd, mennyire kézre esik minden, milyen baromi kényelmes vezetni.
A 2,4-es dízel nagyon megy már most, pedig a bejáratás miatt félgáznál még nem kaptt többet. El sem merem képzelni, mit fog produkálni, ha a jobb lábam elveszti a gátlásait.
Az automata váltóról sokat nem tudok írni, olyan mintha nem is lenne. Kivéve az első néhány km-en: álló helyzetben D-ben recsegett-zakatolt, és nagyon akart kúszni az autó... pont akkor szűnt meg, amikor vissza akartam fordulni a szalonba, hogy gond van.
A Blue&Me remek ötlet: bluetooth kihangosító és egy USB-port a kesztyűtartóban, ami pendrive-ról is lejátssza az MP3-akat, kormányról vezérelve... emiatt egy kézen meg lehet számolni, hány CD-t fog látni a hifi összesen.

Negatívumok:
Alig lehet kilátni az autóból. Volt már sok autóm, rengeteget vezettem eddig, de ezzel eleinte kifejezetten bénának éreztem magam a forgalomban. Hátrafele a lőrésen gyakorlatilag semmit sem látok, parkolni a tolatóradar nélkül sztem lehetetlen lenne (kötelező felszerelés, enélkül senki ne vegyen ilyen autót). A C-oszlop hatalmas és mindent takar, amit a belső tükörben a hátsó ablakokon látnék, azt meg a két fejtámla takarja ki, vagyis hatalmas holtterek vannak. Forgolódni meg kényelmetlen, és akkor se látok sokkal többet... remélem megszokom, mert így kifejezetten veszélyesnek érzem a városi közlekedést. Lehet, hogy emiatt a márkatársak lehurrognak, de sztem erre illett volna figyelni a tervezésnél - ha egy telivér sportgépből nem látok ki, azt elfogadom, de egy ilyen kategóriájú autónál elvárnám a körpanorámát. Pl. történt olyan, hogy egy elég forgalmas kb 45fokos kereszteződésbe akartam behajtani balról, és egyáltalán semmit nem láttam a jobbról-hátulról jövökből... a külső tükör már nem mutatta, a belső tükörben a hátsó ablak helyett csak az utas fejtámláját láttam, hátranézve meg a C-oszlop takarta ki az utat. Végül vissza kellett tolatnom és olyan szögben beállnom, hogy a kérdéses útszakaszt lássam. Röhej, eddig egy autómmal sem volt ilyen gondom.
Az autó elejét sem lehet látni, és a hegyes orrész miatt eleinte különösen stresszes volt a parkolás. Mostanra kezdem megszokni, de legközelebb tuti hogy első parkradart is vennék, sajnos most feleslegesnek tartottam. A kilátási hiányok miatt kezdő sofőrnek nem ajánlom.
Nagyon pici a csomagtartó nyílása. A vásárlás előtt kipróbáltam, hogy a siklóernyőm befér-e, és elég nehéz volt betuszkolnom a szóló-ernyőt, a tandem már biztosan nem fér be.
A kesztyűtartó mérete egy vicc, az A5 méretű User´s manual csomag alig fér be. Ez részben a Bule&Me-nek köszönhető, de enélkül sem lenne egy hodály.
A szivargyújtó a könyöktámasz előtt van. Így a radarjelző, PDA stb. gyakorlatilag bedughatatlan, hacsak nem akarom, hogy a madzag a váltó fölött lebegjen folyamatosan. Erre valamit ki kell találni, mert itt (nem Magyarország) a radarjelző nélkül ezzel a motorral csak pillanatok kérdése a jogsim elvétele.
Nekem nem tetszik a kulcs és gyújtáskapcsoló megoldása. Vagány, meg látványos, hogy a gyufásdoboz-jellegű kulcsot a középkonzolba kell bedugni, de én jobban szeretem a hagyományos, kulcs alakú kulcsot a kormányoszlopba dugni és elfordítani. RÁadásul erre a kulcsra semmi mást nem szabad felfűzni, mert összegányolja a középkonzol aluborítását. Előre rettegek, hányszor fogom emiatt elhagyni a lakáskulcsomat...
Gyárilag 17" kerekekkel jött alapfelszereltségként, ehhez a motorhoz ez jár. A bukaresti útviszonyok miatt jobban szerettem volna 16"-t ballonosabb gumival, de nem lehetett azzal rendelni, vsz. a Brembo fékek meg a malomkerék-méretű tárcsa nem fért volna el. Így most kénytelen vagyok úgy közlekedni, mintha tojásokon járnék, ezzel a gumival a legkisebb úthibát is megérzem.
120-as tempónál valami ciripel a műszerfal mögött, fordulatszámtól függetlenül.

Bár több negatívumot írtam, mint pozitívumot, összességében mégis imádom a járgányt, élvezet vezetni, és nagyon jól néz ki. Rengetegen megbámulják, pedig egyre több fut belőle az utakon.

UPDATE 13e KM UTÁN: Egyre jobban szeretem :) Hozzászoktam teljesen a váltójához, a motorerőhöz, újra megtanultam nyomatékból előzni rákészülés nélkül :)
Hiba: kőfelverődés miatt cserélték a szélvédőt, azóta száraz időben nyöszörög az illesztésnél... a szerviz nem tud vele mit kezdeni többedszeri próbálkozásra sem.

Update 22e km: A beltérben egyre jobban zörögnek dolgok, a szélvédő és kesztyűtartó környékén, és a jobb első ajtónál.
A Brembo féknyergek miatt nem lehet 17"-nál kisebb felnit rárakni, a téli gumival is kénytelen avgyok ezzel járni. A kerék és gumiméret miatt minden úthiba érezhető, megdolgozza a csillapítást. És a városi átlagsebességet durván rontja, hogy a legkisebb kátyúkezdemény előtt is állóra fékezem az autót, hogy ne verjem rommá a felnit.

22e km után a kezdeti eufória kezd elmúlni. Még mindig nagyon szeretem az autót, de ha most venném, tuti nem Brembokkal és 17" gurigákkal venném. Sajnos ez a motor csak 17"-lal jár.

Update 3: 42ezer km és két év után már erősen megfontolnám, hogy ismét vegyek-e ilyen autót, ilyen utakra. Románia és a 17" felni nagyon nem jó együtt. Néha egy-egy hétvégi 500km-es kirándulásra inkább valamelyik céges Focust viszem el, azzal legalább nem kell folyamatosan a burkolatot fürkészni.
Egyszer a constantai autópályán "Check engine" felirat fel, onnantól max. sebesség 80km/h. Azonnal visszafordultam, persze a hétvégi program borult emiatt. Szívósor-csere 23e km-nél, gariban.
Elkezdett D-be rakásnál rántani, motortartó bak csere 30e km-nél.
Zörgött valami a hátsó bal oldalon, most várok a lengéscsillapítóra, 42e km-nél.
40ezer alatt elfogyott egy garnitúra fékbetét.
A Blue&Me kétszer megőrült (nem látta a pendrive-ot, és véletlenszerűen újrahívta a telefonon utoljára hívott számot), ezt aksilevétellel tudtam resetelni.

2 év után még mindig szeretem, de néha azért a sírba kerget. 9-szer volt eddig szervízben, nekem ez kicsit sok 2 év alatt. Az eddigi autóim nem voltak ennyire problémásak.

Hibalista

- Néhány zörgés a beltérben, majdnem újkora óta.
- Motortartó bak csere 30e km-nél.
- Szívósor (asszem...) csere 23ezernél.
- Hátsó lengéscsillapító csere.

Ide hordtam szervizbe

Bukarest, AutoPerugia
Zörgést nem tudták megoldani, többi gondot többé-kevésbé korrektül, viszont 3-4 hétre kapok csak időpontot. Cserébe legalább udvarias a szervizvezető, és beszél angolul :)

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2007
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 42000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Vectra Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 159 2005 (2005)

További ítéletek (68 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)