Az egyhatos harcidisznó
Szöveges ítélet
Az egyhatos harcidisznó
2008 nyarán szóltak a közgazdász komák, hogy nem menjek bele hiteles autóba, így mintegy 60 Láda Heinekenért vettem a járgányt, és olyan döglött volt, mint egy fejlövéses vadnyúl. Mit nekem mindez, gondoltam én, essünk neki a felújításnak, apránként. A történet lényege, hogy az autószerelőm azt is megbánta, hogy velem vonult be katonának. Nem igazán az autón múlt - kb. dupla kilómétert futhatott, mint az órája szerinti érték, és mindez szerintem versenykilóméter volt... Tény, hogy egy miskolci autóalkatrész kereskedés a saját halottjának tekintetne, ha otthagynám valahol a fogam.
Végeredményben pedig lett egy tizenhat éves, szinte vadiúj autóm - és, eper a tortán, hogy a befejezés előtt nem sokkal egy elszabadult féltengelyrögíztő csavar - bement a váltóba, a többit képzeljék el... így az is új lett. Tehát, Vento-tulajdonos sorstársaim, nagyon figyeljetek a féltengelyrögzítő csavarokra 200 ekm felett, mert bizony randa dolgokat művelhet, ha elszabadul.
Az új váltó már hosszabb, és a sportlégszűrőnek köszönhetően 130-nál keményen belenyom az ülésbe a kis vacak - el is neveztem harcidisznónak. A történet iróniája, hogy minden fázisnál olyasmit kellett cserélni, aminek működésképtelensége miatt az autót eladni sem lehetett volna - így jártam...
A következő izgalmas felület az elégtelen hűtés: ha melege volt, úgy ordított az olajnyomásvisszajelző, mint a fába szorult motoros. Mindent kicseréltünk - olajszivattyú, olyajnyomás mérő gomba, olajlehúzó-gyűrű, hajtókarcsapágy (naná, 200 kilóméteren megevett másfél liter motorolajat..), míg rájöttünk, hogy elégtelenül hűt - a ventillátormotor már nem tudja leadni a fordulatot.. a hőtől szépen felhígul az olaj, és az elektronikája pánikba esik.. nos, hűtőcsere, csövek nélkül.
Valószínűleg a Jóisten azt akarta, hogy gépjárműtechnikából is legyen valami kis kiképzésem.. lett. Pedig kőhülye vagyok hozzá.
A kaszni aránylag egyben van, apróságok vannak vele, hátha a karosszériás komám is megbánja az életét... vagy az enyémet.
Mindez 2008-ban történt.
Most 2011-et írunk, három éve nyúzom, azóta semmi komoly baja nem volt, igaz korrodál.
150.000 km körül teljesített, a hengerfej nem vállasodik, az olajához 10 ekm-en nem nyúl, a hűtővize másfél éves - hetente nézem, de semmi fogyás. A fődarabok csendesek, a karosszéria hangosoduik, de belül nem zörög semmi, kívülről fárad - sárvádőívek, no meg az őzikét legyaluló (!) motorháztető, hűtőmaszk, és bal első sárvádő - de az autó szépen megvédett, és a 90 km/h-nál bekövetkezett jó kis ütközés után szépen hazajött a saját "lábán".
Eddig úgy tűnik, az öreg járgány megérte az újjáépítést - már ami a fődarabokat illeti.
A szélvédő még az eredeti volt benne, a kopása miatt muszáj volt cserélni - a szélvédős jól megnézte, ritkán lát törésmentes, 1993-as szélvédőt, pláne munkaautónál.
Összesen 580 eft ráfordítással baj nélkül futott másfélszázezret - nem rossz. Kezes, kényelmes jószág.
Hibalista
- lamdaszonda - olajszivattyú - olajteknő tömítés - olajszűrő - deknitömítés - alapjáratvezérlő motor - szelepfedél tömítés - lefolyócső tömítés - olajteknő tömítés - dugattyú gyűrű - hengerfej csavar - hengerfej tömítés - szelepfedél tömítés - hajtókarcsapágy - 4 gyertya - kipufogó kompletten - hűtőventillátor kapcsoló - oldalüveg (vezető oldali, feltörve vettem meg az autót) - hűtővíz hőfokkapcsoló - üzemanyag szűrő - vízpumpa - lengéscsillapító - vezérműszíj - 6 gumi - bal vez.oldali ablakemelő szerk - szelepszárszimering készlet - szelepfedél töm - termosztát - kipufogó tömítés - gyújtótrafó - ablaktörő lapát - benzinszivattyú - sebességváltó kompletten - jobb és bal oldali féltengelycsukló - összes féltengelyrögíztő csavar - hűtő - - ( Tudtam, hogy agyhalott autót veszek ! )
Ide hordtam szervizbe
MGM - kikezdhetetlen türelemzsák. Viszont megbánta, hogy valaha velem vonult be.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 183000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Kadett | Következő autója? | Passat |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |