A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Vento (1991-1998)

Vento 1,6 CL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az egyhatos harcidisznó

Szöveges ítélet

Az egyhatos harcidisznó

2008 nyarán szóltak a közgazdász komák, hogy nem menjek bele hiteles autóba, így mintegy 60 Láda Heinekenért vettem a járgányt, és olyan döglött volt, mint egy fejlövéses vadnyúl. Mit nekem mindez, gondoltam én, essünk neki a felújításnak, apránként. A történet lényege, hogy az autószerelőm azt is megbánta, hogy velem vonult be katonának. Nem igazán az autón múlt - kb. dupla kilómétert futhatott, mint az órája szerinti érték, és mindez szerintem versenykilóméter volt... Tény, hogy egy miskolci autóalkatrész kereskedés a saját halottjának tekintetne, ha otthagynám valahol a fogam.
Végeredményben pedig lett egy tizenhat éves, szinte vadiúj autóm - és, eper a tortán, hogy a befejezés előtt nem sokkal egy elszabadult féltengelyrögíztő csavar - bement a váltóba, a többit képzeljék el... így az is új lett. Tehát, Vento-tulajdonos sorstársaim, nagyon figyeljetek a féltengelyrögzítő csavarokra 200 ekm felett, mert bizony randa dolgokat művelhet, ha elszabadul.

Az új váltó már hosszabb, és a sportlégszűrőnek köszönhetően 130-nál keményen belenyom az ülésbe a kis vacak - el is neveztem harcidisznónak. A történet iróniája, hogy minden fázisnál olyasmit kellett cserélni, aminek működésképtelensége miatt az autót eladni sem lehetett volna - így jártam...

A következő izgalmas felület az elégtelen hűtés: ha melege volt, úgy ordított az olajnyomásvisszajelző, mint a fába szorult motoros. Mindent kicseréltünk - olajszivattyú, olyajnyomás mérő gomba, olajlehúzó-gyűrű, hajtókarcsapágy (naná, 200 kilóméteren megevett másfél liter motorolajat..), míg rájöttünk, hogy elégtelenül hűt - a ventillátormotor már nem tudja leadni a fordulatot.. a hőtől szépen felhígul az olaj, és az elektronikája pánikba esik.. nos, hűtőcsere, csövek nélkül.

Valószínűleg a Jóisten azt akarta, hogy gépjárműtechnikából is legyen valami kis kiképzésem.. lett. Pedig kőhülye vagyok hozzá.

A kaszni aránylag egyben van, apróságok vannak vele, hátha a karosszériás komám is megbánja az életét... vagy az enyémet.

Mindez 2008-ban történt.
Most 2011-et írunk, három éve nyúzom, azóta semmi komoly baja nem volt, igaz korrodál.

150.000 km körül teljesített, a hengerfej nem vállasodik, az olajához 10 ekm-en nem nyúl, a hűtővize másfél éves - hetente nézem, de semmi fogyás. A fődarabok csendesek, a karosszéria hangosoduik, de belül nem zörög semmi, kívülről fárad - sárvádőívek, no meg az őzikét legyaluló (!) motorháztető, hűtőmaszk, és bal első sárvádő - de az autó szépen megvédett, és a 90 km/h-nál bekövetkezett jó kis ütközés után szépen hazajött a saját "lábán".

Eddig úgy tűnik, az öreg járgány megérte az újjáépítést - már ami a fődarabokat illeti.
A szélvédő még az eredeti volt benne, a kopása miatt muszáj volt cserélni - a szélvédős jól megnézte, ritkán lát törésmentes, 1993-as szélvédőt, pláne munkaautónál.

Összesen 580 eft ráfordítással baj nélkül futott másfélszázezret - nem rossz. Kezes, kényelmes jószág.

Hibalista

- lamdaszonda - olajszivattyú - olajteknő tömítés - olajszűrő - deknitömítés - alapjáratvezérlő motor - szelepfedél tömítés - lefolyócső tömítés - olajteknő tömítés - dugattyú gyűrű - hengerfej csavar - hengerfej tömítés - szelepfedél tömítés - hajtókarcsapágy - 4 gyertya - kipufogó kompletten - hűtőventillátor kapcsoló - oldalüveg (vezető oldali, feltörve vettem meg az autót) - hűtővíz hőfokkapcsoló - üzemanyag szűrő - vízpumpa - lengéscsillapító - vezérműszíj - 6 gumi - bal vez.oldali ablakemelő szerk - szelepszárszimering készlet - szelepfedél töm - termosztát - kipufogó tömítés - gyújtótrafó - ablaktörő lapát - benzinszivattyú - sebességváltó kompletten - jobb és bal oldali féltengelycsukló - összes féltengelyrögíztő csavar - hűtő - - ( Tudtam, hogy agyhalott autót veszek ! )

Ide hordtam szervizbe

MGM - kikezdhetetlen türelemzsák. Viszont megbánta, hogy valaha velem vonult be.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1993
Kényelem (4) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 183000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 150000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Kadett Következő autója? Passat
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Vento 1991

További ítéletek (101 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)