2013.09.18. 16:04
0 hozzászólás

Röviden annyi történt, hogy a Porsche Holdingot, amely többek között a Porsche Hungaria tulajdonosa volt, felvásárolta a Volkswagen AG. Látták, hogy a van ebben a szervezett használtautó-bizniszben fantázia, és a világ minden táján bevezették a Weltautót, igaz, kicsit más néven: Das WeltAuto. Aki nem fogná a német humort - ami azért érthető - valószínűleg a Volkswagen - Das Auto szlogenre akar rímelni az új név.

A háttérben zajló változások valószínűleg kevésbé izgalmasak a külvilág számára, viszont a cég igen érdekes adatokkal is szolgál a hazai használtautó-piacról. Az alábbi sajtóközleményben ezek is megtalálhatók, előzetesben csak annyit, hogy amíg az új autók piaca vergődik, addig a használt autóké szárnyal, mint a kacsamadár. Olyannyira, hogy egyfajta hiány alakult ki viszonylag új, alig használt autókból. A magánimport is pörög, de vajon tudják, hány éves átlagosan a hazánkba áramló autótömeg? Ez is benne van a sajtóközleményben.

Das WeltAuto: megújult használtautó-márka garanciával

Budapest, 2013. szeptember 18. – Új tulajdonosi háttérrel, megújult arculattal és Das WeltAuto néven várja ügyfeleit szeptembertől a Porsche Hungaria használt autókkal foglalkozó üzletága. Az egyetlen országos márkakereskedői hálózattal rendelkező, használt autókat értékesítő cég immáron 13 éve szolgálja ki hazánkban ügyfeleit, amely a korábbiakhoz hasonló módon továbbra is a garanciális, s egyéb ügyfélbarát szolgáltatásaival nyújt teljes körű biztonságot a gépkocsi vásárláshoz.

A Porsche Holding az 1990-es évek elején, Ausztriában hozta létre használt autó üzletágát Weltauto néven. A cégvezetés elsődleges célja e terület felépítésével az újautó-értékesítés támogatása volt, mert ezáltal lehetőségük nyílt a használt gépkocsik beszámítására. Az így megvásárolt autókat – a piacon egyedülálló módon – garanciával, s egyéb kiegészítő szolgáltatásokkal értékesítették tovább. Az alapítás után szűk 10 évvel, 2000-ben a Porsche Hungaria szárnyai alatt Magyarországon is megjelent a Weltauto, amely akkor a vállalat hetedik márkájaként kezdte meg tevékenységét. Első lépésként a megfelelő partnerek kiválasztása jelentette a feladatot, s utána a hazai garanciális feltételek megteremtését vették célba a cégvezetők. Már a kezdetekkor alapfeltételnek számított, hogy a kínálatban kizárólag gondos állapotfelmérésen átesett, kifogástalanul szervizelt és kitűnő műszaki állapotú autók szerepelhetnek.

Használt autó piac, illetve a Weltauto hálózat értékesítései

1.jpg

A Weltauto hazai sikertörténete rövid időn belül kézzelfogható volt: míg az első évben mindössze 12 márkakereskedés foglalkozott használt gépkocsikkal, addig 2007-ben a fokozatos növekedés következtében már 51 márkakereskedés értékesített másodkézből származó négykerekűt. Ezután csökkenni kezdett e szám, s az utóbbi időszakban 40 körül stabilizálódott. Hasonló ívet írt le az értékesítési mutató is: a hálózat a legtöbb üzletkötését 2007-ben 11 345 autóval realizálta, míg azóta évente 6 500 körül alakul az éves darabszám. Így a teljes volumen már megközelítette a 70 000 értékesítést.

Das WeltAuto – az átállás háttere

Az elmúlt 13 évben jelentős használt autó piaci tapasztalatokra tett szert a márka, s a jól tervezett, racionális, kiszámítható tevékenységnek és a minőségi szolgáltatásoknak köszönhetően kisebb megingások nélkül az egyetlen országos hálózattal rendelkező szereplője maradt a Weltauto a hazai piacnak. A siker nem volt egyedülálló, a Porsche Holding más országaiban is jelentős piaci részesedést ért el a márka. A 2012-es év végére azonban fordulópontjához érkezett a Weltauto élete. Miután a Volkswagen Csoport 2011-ben felvásárolta a Porsche Holding-ot, érzékelhető volt, hogy a német anyacég szeretné a Weltauto programot a teljes világhálózatára kiterjeszteni. E törekvések végül 2013-ra racionalizálódtak: ettől az évtől kezdve új arculattal, ám a megszokott minőségi szolgáltatásokkal, Das WeltAuto néven a márka már a Volkswagen Csoport teljes hálózatában áll az ügyfelek rendelkezésére. Az előzetes ütemezésnek megfelelően az ősz beköszöntével az Amerikai Egyesült Államoktól kezdve, Németországon át Japánig mindenhol e márkajelzés alatt kínálják a használt autókat.
Ennek köszönhetően több ütemben a magyarországi hálózat is teljesen átalakult, s már itthon is az új arculat várja a szalonba betérőket. A szolgáltatásokban azonban nem lesz változás, továbbra is a jó minőségű, garanciális értékesítés lesz a hangsúlyos a márkakereskedéseknél. „A Volkswagen Csoport vezetősége által támasztott feltételek a korábbiaknál jóval szigorúbbak voltak, melyek a telephely kialakítástól kezdve, a számítástechnikai rendszeren át az autókészlet méretéig és minőségéig mindenre kitértek. Az átállás előtt a hazai márkakereskedések hosszas auditáláson mentek keresztül, s a partnerség feltétele az volt, hogy az összes minőségi elvárást teljesítsék. Örömmel vettük tudomásul, hogy a hálózatunk nagy százaléka meg tudott felelni az auditon, s minimális lemorzsolódás mellett új partnerek is megjelentek a palettán – így 38 telephellyel tartani tudtuk a korábbi kereskedői számot" – számolt be az átállás tapasztalatairól Horváth Zoltán, a Das WeltAuto márkaigazgatója.


Nem torpan a használt autó piac felfelé ívelő pályája


A márkaigazgató arról is beszámolt, hogy az átállástól függetlenül, a jelenlegi piaci lehetőségek mellett nem számít áttörő változásra a cég értékesítéseit tekintve. A hálózat várhatóan tartani fogja a 6 000 darabos éves értékesítési szintjét, mivel a használtautó-piac iránt a várakozásoknak megfelelően továbbra is növekvő az érdeklődés. A Datahouse adatai alapján a 2013-as évből eltelt nyolc hónap alatt 10,7 százalékkal több tulajdonosváltás történt a tavalyi évhez viszonyítva: 2013-ban 290 802 használt autó talált új gazdára, míg 2012-ben 262 616. Az idén mutatkozó vásárlói kedv a két évvel ezelőttit is felülmúlja, s a 2010-es mélypont óta stabil növekedést mutat e terület. Változatlanul jelentős számú autó érkezik hazánkba a külföldi piacokról, januártól augusztus végéig 40 000-nél több autót regisztráltak az okmányirodákban, ami azért számít jelentős mennyiségnek, mert tavaly tizenkét hónap alatt 53 533 gépkocsit hoztak be országunkba. Így várhatóan az idei eredmény jócskán meghaladja majd a 2012-es statisztikát. Az autóimporttal kapcsolatosan megjegyezhető még, hogy továbbra is az idős autók érkeznek leginkább hozzánk: tavaly 10,6 év volt a kocsik átlagéletkora, idén pedig már 10,8.

2.jpg

Az eladási statisztikák azt mutatják, hogy az első nyolc hónap során a hazai piaci igényeknek köszönhetően az alsó-középkategória (93 056 autó, 32 százalékos piaci részesedés) zárta az élen, de népszerűek voltak a kisméretű kocsik (80 526 autó, 27,7 %) és a felső-középkategória (43 540 autó, 15 %) képviselői is. A márkák sorrendje nem változott a korábbiakhoz képest: a használt autók között a legnépszerűbbnek az Opel (41 070 autó, 14,1 százalékos piaci részesedés), a Suzuki (31 579 autó, 10,9 %) és a Volkswagen (28 012 autó, 9,6 %) számítottak az eddigi időszakban.

Az autóimport alakulása

4.jpg

„A tapasztalatok azt mutatják, hogy az emelkedő számok ellenére a kereskedőknek és a vásárlóknak is jelentős problémákkal kell megküzdenie: az előbbiek esetében a minőségi használt autók hiánya okoz fejtörést, míg a vásárlók az eladói trükkök miatt kerülnek gyakran nehéz helyzetbe" – hívta fel a figyelmet a Das WeltAuto márkaigazgatója. „A márkakereskedői hálózatunkban látottak alapján elmondható: annak ellenére, hogy sok gépjármű cserél gazdát hónapról hónapra, hiány mutatkozik a minőségileg kifogásolhatatlan gépkocsiból az országban. Kollégáink azonban mindent elkövetnek annak érdekében, hogy legális úton beszerzett, megbízható gépkocsikat kínáljanak az ügyfeleinknek. Sok független kereskedés ezzel szemben, e piaci adottságból kifolyólag kétes előéletű autókat értékesít, s csak abban az esetben tud nyereséget realizálni, ha az érvényben lévő jogszabályokat kijátssza" – tette hozzá. „A kilométeróra-visszatekerés, az ÁFA-val történő visszaélés s a hamis gépjárműtörténet számít jelenleg a leginkább alkalmazott trükknek, ezekkel próbálják általában kijátszani a vevőket. E tevékenységet természetesen kormányzati szinten is elítélik, s az utóbbi időben több fontos lépést tett a kormány a terület kifehérítésére" – zárta gondolatait Horváth Zoltán.

Das WeltAuto szolgáltatások

a. Műszaki garancia
A műszaki garancia megtéríti a Das WeltAuto Garancia körébe tartozó alkatrészek javításának vagy cserejenek teljes, illetve részköltségét a szerződésben megjelölt feltételek szerint.

b. Mobilitásgarancia
Váratlan meghibásodás vagy beleset esetén, rövid időn belük díjmentesen biztosítjuk a továbbutazást.

c. Cseregarancia
Amennyiben a vásárló úgy érzi, hogy az általa vásárolt gépjármű nem elégíti ki igényeit, abban az esetben a gépkocsi hét napon belül, bizonyos feltételek teljesülése mellett átcserélhető az eladó kínálatában lévő, a megvásárolt autóval egyenértékű vagy drágább modellre.

d. Finanszírozás és biztosítás
Cégünk ügyfelei számára a Porsche Bank átlátható, kedvező hitel- vagy lízingajánlattal szolgál, emellett a vásárláskor lehetőség nyílik a különböző biztosítási ajánlatok közül választani.

e. Részletes állapotvizsgálat
A Das WeltAuto által kínált kocsik minden részletig kiterjedő, 110 pontos állapotvizsgálaton esnek át, mielőtt megjelennének a kínálatban, így a vásárló pontos képet kap minden esetben a megvásárolni kívánt gépkocsiról.

f. Beszámítás
Használt autó vásárlása esetén az ügyfeleknek lehetősége nyílik arra, hogy a lecserélni kívánt autóikat beszámítassák az üzletkötés során.

g. Eredeti tartozékok
A Porsche Hungaria teljes hálózatában elérhetőek a cég által forgalmazott gépkocsik tartozékai, így bármilyen egyéni igény esetén megoldást tudunk kínálni.

h. Professzionális optikai felkészítés