Ilyen egy becsengetés

2019. február 7., 17:08 Módosítva: 2019.02.11 06:18
52

Autós újságíróként ritkán hívják az embert olyan helyekre, mint a Budapesti Értéktőzsde, pláne nem nyitásra. Persze vannak szokatlan helyzetek, mint egy parlamenti bizottság ülése és hasonlók, de ez a tőzsdei meghívó azért meglepetésként ért. Úgy már kicsit érthetőbb a dolog, ha a Wallis Csoport autós részét, az éves bő 70 milliárdos bevételű AutoWallist vezetik be a tőzsdére.

A csengetéses tőzsdenyitás persze nem magyar hagyomány, 2003-ban vezették be a BÉT-en, az amerikai trapdíció alapján. A ceremóniának csak szimbolikus jelentősége van, hisz ma már teljesen elektronikus a kereskedelem, az, hogy csengetnek-e a kereskedés kezdetekor és este a végén, úgy sem hallatszik a szervereknél. Íme tehát, így néz ki egy ilyen csengetés, a hangszernél Veres Tibor, a Wallis Csoport elnöke és az AutoWallis többségi tulajdonosa, mellette Müllner Zsolt, a Wallis Csoport igazgatóságának az elnöke, Székely Gábor, az AutoWallis befektetési igazgatója, a túloldalon pedig Végh Richárd BÉT-elnök:

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. január 29., 18:15 Módosítva: 2019.02.01 06:57
107

A Jóautók.hu a semmiből vált olyan autóhirdetési portállá, ahol előszűrve, moderáltan, a központi nyilvántartásból lekért km-adatokkal és a hitelességük alapján minősítve jelennek meg a kereskedők autóhirdetései. Ez nagyban megkönnyítette azoknak a dolgát, akik kerülnék a kétes előéletű autókat. A Jóautók.hu-val az indulása óta szorosan együtt dolgozunk. Ma nyilvános lett, hogy a weblap, és vele együtt az Autólicit.hu is gazdát cserél. A Jóautók.hu eddig sem a Totalcar tulajdona volt, hanem egy kockázati befektető alap startupja, most pedig a Wallis Csoport vásárolta meg. A felek szándéka szerint az együttműködésünk zavartalanul tovább folytatódik. A részletek a közleményben, alant:

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. január 16., 17:03 Módosítva: 2019.01.17 20:49
68

A válság elmúltával egyre népszerűbbek az úgynevezett évindító sajtótájékoztatók, amelyek remek lehetőséget adnak az előző évi sikerek bemutatására. Ebben nagy segítség, hogy a növekvő piacon ma lényegében bárki tud sikerekről beszélni. Az egészből némi kivonatot ad a sajtóközlemény. Ami meglepett, hogy az i8 eladásai a megújulás (nagyobb elektromos hatótáv, Roadster kivitel) ellenére csökkentek, és az, hogy a kifutó X5 eladásai annak ellenére szárnyaltak, hogy márt ott volt a csőben az új generáció.

Az ilyen sajtótájékoztatók előnye az a számunkra, hogy a diadalmas eladási sikerek mellett elárulják, az újdonságok mikor érnek ide. Hát íme:

- a 8-as Coupé már lényegében itt van;
- március elején érkezik az új 3-as sorozat;
- ugyanekkor jön a Z4 roadster, amely visszatér a vászontetőhöz;
- az ultraluxus SUV, a démoni külsejű, hétüléses X7 március végén érkezik, de ebből már pusztán a gyári fotók alapján eladtak párat, mellesleg opcióként hat üléssel is megvehető lesz;
- szintén március végétől lesz elérhető a 8-as Cabrio.

Lesznek új alváltozatok is az év során, ilyen az M340i, amely a 440i-ből kiindulva csakis jó lehet. Az új 330e, vagyis a konnektorról tölthető hibrid 3-as hatótávját 60 km-re növelik, ez is megérkezik; továbbá az oviba járós SUV-ok univerzumából eddig hiányzó modell, az X3 35i is elérhető lesz, 306 lóerővel.

A Mininél a márka hatvanadik szülinapja a fő atrakció, de megérkezik egy teljesen elektromos Mini is, és lesznek John Cooper Works újdonságok is 2019-ben. Szóval aki ilyesmikre hegyezte a pénztárcáját, már vághatja a centit. Minden más pedig a sajtóközleményben:

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. december 28., 12:50 Módosítva: 2019.01.02 06:52
829

A zajkioltó kutyaház kedvenceink számára is garantálhatja, hogy jól kezdődjön az év


Szilveszterkor ujjongó emberek számolják az újévig hátralévő másodperceket, miközben lángba borul az égbolt a tűzijátékok fényétől. Csakhogy az ezzel járó hangélmény igencsak fájdalmas tud lenni a házi kedvencek számára.

blffr3jzfuyaxorsak21

Becslések szerint az Egyesült Királyságban élő kutyák 45 százaléka mutatja a félelem jeleit a tűzijátékok hangja miatt – ami miatt a kutyák gazdái és azok családtagjai is rosszul érzik magukat.*

A probléma egyik lehetséges megoldása a zajkioltó kutyaház, ami az autókban és fejhallgatókban alkalmazott technológiákhoz hasonló megoldással óvja meg a kutyák érzékeny fülét, így a gazdiknak nem kell elzárniuk kedvenceiket a család többi tagjától.

Amikor a kutyaházba épített mikrofonok érzékelik a tűzijátékok hangját, egy beépített audiorendszer ellentétes fázisú frekvenciákat bocsát ki, gyakorlatilag teljesen kioltva, vagy legalábbis jelentősen mérsékelve ezzel a robbanások hangját. A szerkezet szerves részét alkotja a hangszigeteléshez alkalmazott, nagy sűrűségű parafa is. Az eredmény: nincs több szilveszteri stresszforrás. Ez egyelőre csupán koncepció, de magában hordozza a lehetőséget arra, hogy sokkal jobban kezdődhessen az év számunkra – ahogyan négylábú barátaink számára is.

Sok állat számára félelmetes a tűzijátékok hangja, hiszen a kutyák a hangokat az emberekhez képest négyszer távolabbról, illetve jóval szélesebb frekvenciatartományban érzékelik. A lényeg az, hogy időben fel kell készülni a tűzijátékokra. Ennek része egy olyan hely megtalálása, ahol a kutya biztonságban és kellemesen érezheti magát,” mondta el Graeme Hall, az Egyesült Királyság egyik legelismertebb kutyakiképzője, aki már 5000 viselkedési problémákkal küzdő kutyán (és gazdáikon) segített.
fdq00a218nzzpcu51seq

Az ötletet a Ford Edge SUV-ban alkalmazott zajkioltó technológia ihlette, ami csendesebb autózást kínál az autóvezetők és utasaik számára. Amikor a mikrofonok erős zajt érzékelnek a motor vagy az erőátviteli rendszer irányából, akkor a jármű audiorendszere ezzel ellentétes fázisú hanghullámokat bocsát ki.

Bár még csak prototípus, a zajkioltó kutyaház az első megvalósuló ötlet a Ford Interventions (azaz Beavatkozások) sorozatban, amelyek célja, hogy a márka az autóipari know-how segítségével oldjon meg hétköznapi problémákat.

* RSPCA News 2014. október 30.

Óriás lebukások használtautós csalásokkal

2018. november 27., 16:55 Módosítva: 2018.11.30 14:42
199

A NAV, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció küldte az alábbi sajtóközleményt, hogy lássuk: azért meg lehet bukni az áfázással. És az autós szakma ezt támogatja, hiszen az áfacsalt autók olcsóbbak is, mint a legálisan importáltak. Elképesztőek a csalás léptékei, hiszen az egyik ügyben 1400 autóról gyanítják, hogy így kerültek az országba. Elég melós dolog egy ilyen céghálót kiépíteni, de megéri: az egyik csapat mintegy 1,3 milliárd forintnyi áfát csalt el. Ez nyilván nem azt jelenti, hogy ennyit kerestek a bulin, de a "több tízmillió" forint, amit lefoglaltak a számláikon a töredékét sem fedezi a kárnak.

Arról már írtunk eleget, hogyan működik a dolog, akit részletesebben érdekel, olvassa el az erről szóló cikket: egy biztos, hogy sokkal jobban megéri, mint az óratekeréssel pepecselni, sőt, minél értékesebb autókkal áfáznak, annál nagyobb a nyereség. A trükk lényege, hogy a papíron több cégen keresztül hozzánk érkező autó után befizetendő áfát a láncolat egyik tagja elfelejti befizetni, mert a cég véletlenül tönkremegy, és az egész véletlenül egy hajléktalan nevén van. Viszont az autón nem látszik, hogy a valahol valaki nem fizetett adót, ezért egész jó áron eladható, és mivel a magyar áfa igen magas (27%), még ha olcsóbban adják, akkor is igen tekintélyes lehet a haszonkulcs. De nem szeretnénk senkit ilyesmire buzdítani, a közlemény végén ott van a büntetési tétel is, maradjunk annyiban, hogy ennyit azért lehet kapni, ha részegen vezetve családokat irtasz ki közúton.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. november 13., 09:16 Módosítva: 2018.11.15 17:43

A korábban Young European Truck Driver (YETD) nevet viselő verseny nem csupán elnevezésében változott, de a jövőre Scania Driver Competition néven újra induló verseny korhatára már nincs 35 évben maximalizálva, mint korhatárban. A Scania eltörölte ezt, így üdvözli a különböző életkorú járművezetőket, akik összemérhetik tudásukat a verseny 2019-es fordulóiban.

Távolról sincs vége, olvasson még

Segítséget kapott a Hungaroringen megsérült pályabíró

2018. október 25., 12:46 Módosítva: 2018.10.29 06:11
6

A Sixt Magyarország munkatársai közül sokan rajonganak a technikai sportokért. Így amikor megtudták, hogy az idén júniusban, a Német Túraautó Bajnokság (DTM) Hungaroringen megrendezett futamán balesetet elszenvedő pályabíró bal lábát térd alatt amputálni kellett, szinte azonnal felmerült bennük, hogy mint mobilitás szolgáltatók, átmenetileg biztosítsanak számára a flottából egy automataváltós autót.

Az autó-motor sportok szerelmesei közül sokan emlékezhetnek arra, ami idén június 3-án történt a Hungaroringen. A viadal elején hirtelen nyári eső zúdult a pályára, így a versenyzők esőgumikra váltottak. Lucas Auer, a Mercedes pilótája a boxutcában, kerékcserére bekanyarodva megcsúszott, és a garázsba csapódott, elütve két pályabírót. A tv-közvetítésen látható volt, hogy az egyik pályabíró súlyosan megsérült és végül mentőhelikopterrel kellett elszállítani.

A súlyos sérült László Attila volt, aki ma vehette át az autót a Sixt Magyarország munkatársaitól. A felajánlás nagy segítséget jelent a kisgyermekes apukának, akinek eddig tömegközlekedéssel, ráadásul egy ideiglenes végtagprotézissel kellett megoldania a mindennapokat. A Sixt Magyarország háza táján nem ismeretlen a társadalmi felelősségvállalás.

A német anyavállalat tulajdonosának nevéhez egy több mint 10 éve működő nemzetközi segélyszervezet fűződik. A Regine Sixt Gyermeksegítő Szövetség fő célja a rászoruló gyermekek életminőségének javítása világszerte, főként az egészségügyi ellátás és az oktatás támogatásával, sürgősségi segélyekkel.

2018. augusztus 23., 14:48 Módosítva: 2018.08.26 00:05
139
 

4+1 gépkülönlegesség a Hódmezőrület 3.0-n

Tüzes gép, hazaáruló és nőknek készült körmös traktor – a magyar mezőgazdaság történetének főszereplői, amelyek nélkül ma nem léteznének high-tech luxustraktorok. Utóbbival dolgozni már nem is fizikai munka, inkább tudomány, hiszen a legújabb erőgépek mechanikáját az űr- és légi technológiához hasonlítják a szakértők. Ezeket a generációkat mutatja be augusztus 25-én a Hódmezőrület 3.0, ahol a látogatók megnézhetik és ki is próbálhatják a magyar traktortörténelem hőseit.

Tüzes menyecske

Mielőtt feltalálták volna a benzin- és dízelmotort, az emberi és állati erő mellett gőzgépeket használtak az aratáshoz és csépléshez, amelyet lovakkal és ökrökkel húzattak a helyszínre. Gőzgép használatához tüzet kellett rakni, ami felmelegítette a vizet, innen a tüzes gép elnevezés. Nem elhanyagolható hátulütője a tűzveszélyesség, hiszen a gépből kipattanó szikrák könnyen lángra gyúlhattak. A Hódmezőrület 3.0-n egy 1913-as géppel találkozhatnak az érdeklődők, melyet működés közben is megcsodálhatnak.

Háborús hős és hazaáruló

A „Hazaáruló” a két világháború között, Magyarországon gyártott legnagyobb teljesítményű erőgép. Az ötven lóerős (K50-55) traktorra nagy kapacitásának köszönhetően a magyar katonák is felfigyeltek, és elkezdték alkalmazni az ágyúk és lőfegyverek vontatására. Ám azzal nem számoltak, hogy egy ilyen erős gép motorhangja akár 1 kilométeres távolságban is visszhangzik az ellenség fülében. Innen is kapta nevét a Hazaáruló. Később a magyar katonák a hatalmas zajt cselekre is alkalmazták, megtévesztve ezzel az ellenséget.

Traktorista hölgyeket megmentő Dutra

A világháború után a férfiak katonának álltak, a nők viszont saját erőből már nem tudtak földet művelni. Ezért 1948 és 1951 között főállású traktorista hölgyeket is képeztek Magyarországon, akik a régi, ún. körmös traktorokat irányították a földeken. A Vörös Csillag Traktorgyár mérnökei ekkor fejlesztették ki az ország egyik legnépszerűbb erőgépét, a Dutrát, amely nagyobb vontatási erővel rendelkezett a korabeli traktoroknál, ezért minden mezőgazdasági munkára alkalmazták.

Űrtechnika és luxustraktorok

Az elmúlt 100 év során az űrtechnikához hasonló műszaki magasságokba emelkedett az agrártechnika. Ezekkel a high-tech traktorokkal dolgozni már sokkal inkább tudomány, mint fizikai munka. Például az AXION 900-as erőgép gyakorlatilag mozgás nélkül, álló helyzetben iszonyatos erővel húz, akár egyszerre több vontatott eszközt pár gomb segítségével. Számítógépes rendszere és belső kialakítása klasszisokkal fejlettebb, mint számos prémium kategóriájú autóé.

+1 .Trabi kicsiknek és nagyoknak

A Trabi egy traktor és egy bicikli házasításból született hybrid jármű. Különlegessége, hogy külsőre úgy néz ki, mint egy traktor, miközben a pedálokat lábbal kell hajtani, akár egy biciklit. A szervezők az egész család számára lehetőséget biztosítanak ügyességi pályákon a Trabival, és kicsiknek való műanyag traktorokkal, így anyuka és apuka is versenyezhet saját gyermekével.

2018. augusztus 10., 13:52 Módosítva: 2018.08.15 17:55
960

A Ford világszerte bevezető szerepet tölt be a testen viselhető külső váz, az Eksoskeleton technológia alkalmazásában, ami csökkenti a dolgozók kifáradását és a sérülésveszélyt.

Michigan, 2018. augusztus 10 - A Ford 15 gyárában segíti a felsőtestre rögzíthető külső váz az olyan dolgozók munkáját, akiknek rendszeresen fejmagasság fölött kell beszerelniük vagy felemelniük valamit.

A fejlett technológia legújabb példája az EksoVest, amit a Ford arra használ, hogy a járműgyártás során mérsékelje a fizikai megterhelést, csökkentse a dolgozók kifáradását, megsérülésük veszélyét, és javítsa a közérzetüket munka közben

2005 óta a Ford globális létesítményeiben 75 százalékkal csökkentek az olyan balesetek, amelyek munkaidő-kiesést eredményeztek, a 2018-as baleseti ráta pedig az eddigi legalacsonyabb értékek közé tartozik.

Képzeljük el, milyen lehet naponta 4600-szor felemelni a padlóról a fejünk fölé egy táskát vagy egy görögdinnyét – márpedig a Ford néhány dolgozójának pontosan ilyen erőkifejtéssel jár a munkája a vállalat autógyáraiban.

Ez ehhez hasonló, folyamatosan ismétlődő mozdulatok könnyen a dolgozók kifáradásához és akár sérüléséhez vezethetnek, ezért a Ford most világszerte bevezeti üzemeiben az új EksoVest technológiát. Ahogy az már a cég két amerikai üzemében is bebizonyosodott, ez a testen viselhető külső váz hatásosan csökkenti az esetleges sérülésveszélyt.

Hét ország 15 gyárában nyílik most lehetőségük a Ford dolgozóinak, hogy az EksoVest viselésével mérsékeljék a munkájukkal járó fizikai megterhelést. A Ford az Ekso Bionics vállalattal közösen fejlesztette tovább ezt az eszközt, amely felemeli és megtámasztja a dolgozók karját, amikor fejmagasság fölött kell elvégezniük valamit, például elektromos csavarhúzóval rögzíteni egy szorítóbilincset, miközben az autó alatt állnak.

„Az autók összeszerelése nehéz fizikai munka,” mondta Bruce Hettle, a Ford gyártásért és munkaügyekért felelős csoportszintű alelnöke. „Éppen ezért vigyázunk munkatársainkra, és megpróbálunk segíteni nekik, hogy a lehető legkisebb testi fáradsággal és a legcsekélyebb sérülésveszéllyel végezhessék munkájukat.”

A 157 és 193 cm testmagasság között viselhető EksoVest 2,3-6,8 kg emelőerőt fejt ki egy-egy karra. A Ford dolgozói szerint az eszköz kényelmesen viselhető, mivel könnyű és vékony, így karjuk szabadon mozoghat.

„Többé nem szeretnék az EksoVest nélkül dolgozni,” mondta Nick Gotts, a Flat Rock üzem egyik első EksoVest-használója. „Bármilyen feladatot kell fejmagasság fölött elvégezni, ezzel szeretném csinálni.”

A Ford két amerikai gyárában, a Michigan összeszerelő üzemben és a Flat Rock üzemben próbálta ki tavaly az EksoVest eszközt. A gyári dolgozók visszajelzései értékes segítséget jelentettek a technológia finomhangolásában, mielőtt a Ford világszerte bevezette a külső váz használatát.

„Az Ekso küldetése, hogy testen viselhető technológiák és robotikai megoldások segítségével fokozza az emberi képességeket, kitágítva az emberi teljesítmény határait,” nyilatkozta Jack Peurach, az Ekso Bionics elnöke és ügyvezető igazgatója. „Együttműködésünk egy olyan piacvezető szereplővel, mint a Ford, hatalmas előrelépést jelent célunk eléréséhez, hogy az EksoVest világszerte elterjedjen, javítva a fizikai munka körülményeit.”

A Ford összes észak-amerikai autógyárában megjelent már az EksoVest, és az eszközt az Ázsia-Csendes óceáni régió, Európa és Dél-Amerika Ford-üzemei is bevezették. Ide kattintva további információkat találhat a Ford és az Ekso Bionics együttműködéséről.

2018. augusztus 3., 17:40 Módosítva: 2018.08.04 17:44
3

Egyelőre egy dátom, amit már most írj fel a naptáradba: augusztus 25. Meg fogsz lepődni, hogy ez mekkora őrület lesz, ha az alábbi felsorolásból bármelyik érdekel:

- modern mezőgazdasági gépek
- régi mezőgazdasági gépek
- oldtimer autók
- drift.

Hódmezővásárhely amúgy sem a világ vége, a Hódmezőgazda Zrt. telephelyére meg egy Jumbo is le tudna szállni, akkora. Szóval meg fogod találni, és vár minden jó. A részletek az előzetes sajtóközleményben.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. július 26., 12:54 Módosítva: 2018.07.29 01:30
13

Ideiglenes forgalmi rend a Formula-1 Magyar Nagydíj idején

Idén július 27. és július 29. között rendezik meg a Formula 1-es versenysorozat Magyar Nagydíját. A rendezvényhez kapcsolódóan – a korábbi évekhez hasonlóan – 2018-ban is forgalmi rend változásokra kell számítania a közlekedőknek az M3-as autópálya Budapest és Mogyoród közötti szakaszán.

hungaroring terelések

A Hungaroring megközelítése Budapest centrum irányából alapvetően az elmúlt évek gyakorlata szerint történik. Az M3-as autópálya fővárosból kifelé vezető oldalán az M0-s autóút csomópontja és a Ring pihenőhely között (13–18 kilométerszelvény) a leállósávon külön forgalmi sávot alakítanak ki a VIP-vendégek részére. Ezen keresztül csak ők közelíthetik meg a versenypályát, a többi látogató a 19-es kilométerszelvénynél épülő új csomópontnál létesített ideiglenes lehajtónál kanyarodhat a Hungaroringhez vezető összekötő útra. A verseny helyszíne a 23-as jelzésű Mogyoródi csomópont felől szintén megközelíthető. Fontos tudnivaló, hogy az M3-as autópálya a 10-es kilométerszelvénytől csak útdíj megfizetése ellenében vehető igénybe.

Budapest déli (Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér) irányából szintén az elmúlt évekhez hasonlóan az M31-es autópályán át is megközelíthető a Hungaroring. Az M5-ös autópálya felől jövők az M0-s autóút 54-es számú csomópontjánál tudnak ráhajtani az M31-es autópályára, majd azon végighaladva az M3-as autópálya mogyoródi csomópontján át érhetik el a versenypályát. Az ideiglenes forgalmi rendet sárga színű tájékoztató, illetve változtatható jelzésképű táblák fogják jelezni. Fontos tudni, hogy az M31-es autópálya irányából jövők is csak díjfizetés ellenében használhatják az M3-as autópályát.

A verseny befejezését követően a mogyoródi csomópontnál (23-as kilométerszelvény), illetve az M3-as autópálya 19-es kilométerszelvénynél létesített ideiglenes felhajtónál lehet ráhajtani az M3 autópályára. Ez utóbbi felhajtásnál Budapest az M3-as autópálya (gödöllői csomópont) – M31-es autópálya – M0-s autóút útvonalon érhető el. A Hungaroring környékén a forgalom irányítását a rendőrség koordinálja, a versenypálya körüli utak minél hamarabbi kiürítéséhez a közlekedők mindenképpen kövessék a hatóságok utasításait.

Az M3-as autópálya Budapestről Gödöllő felé vezető szakaszán hosszabb menetidőre szombat és vasárnap délelőtt, valamint csütörtök délután, az ingyenes boxlátogatás idején kell számítani. A Budapestre vezető szakasz forgalma várhatóan szombaton az időmérő edzés után, vasárnap pedig a verseny végeztével, 17 és 19 óra között fog jelentősen megnövekedni. A torlódások elkerülése érdekében vasárnap délután az M3-as autópályán Nyíregyháza felől Budapest felé közlekedőknek Gödöllőtől az M31-es autópálya – M0-s autóút útvonalat érdemes választaniuk.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. arra kéri a közlekedőket, hogy még indulás előtt tájékozódjanak a Hungaroring és környékére vonatkozó aktuális forgalmi helyzetről a társaság Útinform szolgálatánál (+36-1-336-2400), illetve a www.utinform.hu weboldalon, de érdemes navigációs, közösségi autós alkalmazást is használniuk, hogy az optimális útvonalukat megtervezhessék.
2018. május 18., 13:41 Módosítva: 2018.05.21 20:55
23

Juhász Imre lett a 10. Linde Targonca Kupa abszolút győztese, aki ezzel továbbjutási lehetőséget nyert a németországi, nemzetközi fordulóra. Kitüntetett figyelem övezte a női versenyzőket, akiknek a szervezők idén először külön futamot rendeztek. A nők mezőnyében Barnóczki Regina bizonyult a legjobbnak, aki mindössze 22 évével és hét hónapnyi targoncás tapasztalatával utasította maga mögé versenytársait, köztük 4 nőt és közel 100 férfit.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. április 18., 17:10 Módosítva: 2018.04.22 14:09
153

Keddi, metrópótló buszos cikkünknek még akár köze is lehet ahhoz, hogy ma egy sajtóközlemény érkezett az Ikarus Egyedi Kft.-től, bár annál a kitételnél elbizonytalanodtam, ahol az "egyes ellenérdekelt szervezetek és sajtóorgánumok" kitételt olvastam. Mi abban lennénk igazából érdekeltek, hogy a megrendelt új buszok a budapesti utakon fussanak, mert ahogy elnézem, a mostani metrópótló buszok egy része kormolgat már. Ehhez képest nem nagyon futnak az újak, bár lehet, hogy mi értelmezzük rosszul a dolgokat, hisz az ember azt gondolná, hogy a határidőig nem megkezdeni kell a járművek leszállítását, hanem befejezni.

A másik érdekes infó az, hogy a harmadik verziójú, rövidebb busz 39 fővel több utast tud szállítani, ami nagy vonalakban annyit jelenthet, hogy 3 tonnával nagyobb a terhelhetősége. Ám ennek kizárólag elméleti jelentősége sincs, ha nem férnek be. A BKV oldalán lévő adatlap szerint 108 főt szállíthat az M168d, most ez hirtelen 147-re nőtt, miközben a jármű rövidebb lett? A másik verziót (69 volt és 108 lett) kizárnám, hisz a szóló Modulóba fének 69-en, ha a sofőrt nem számoljuk.

A magyar buszvilágban ugyanis a szállítható személyek száma mindössze a terhelhetőségtől, illetve a padló szilárdsági méretezésétől függő tényező, és azt szeretik figyelmen kívül hagyni, hogy egy négyzetméteren sajnos nem fér el végtelen számú utas akkor sem, ha a padló nem szakadna le alattuk. Ennek a furcsaságnak az a magyarázata, hogy az utasok fizikailag nem csupán pontszerű tömeggel rendelkeznek, hanem kiterjedéssel is.

Tényleg mi lennénk a legboldogabbak, ha ezek a Modulók lennének a XXI. század Ikarus 200-asai, és akkor a XX. század 200-as Ikarusai végre eltűnhetnének a járműmúzeumokban és gyűjteményekben. Bárcsak itt lennének már ezek a Modulók, és nem a konstrukciós problémákról és mindenféle vis maiorokról szólnának a hírek. Bár ezek a több milliárdos beszerzések tényleg csak politikai ügynek tűnnek, de a végeredménynek valamiféle jó, tartós és nem korlátozottan forgalomképes busznak kéne lennie, nem?

A továbbiakban pedig a sajtóközlemény:

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. április 18., 12:56 Módosítva: 2018.04.20 11:24
300
Először díjazhatnak Magyarországon női targoncavezetőket, ha képesek legyőzni férfi versenytársaikat. Ez idén május 17-én derül majd ki, ugyanis a Linde targoncakupa versenyen ezúttal női nevezőket is várnak, akikre pontosan ugyanazok a nehéz technikai feladatok várnak, mint az erősebbik nemre. A tét nem kevesebb, minthogy, ki nyeri az év targoncavezetője díjat, és ki jut tovább a németországi Nemzetközi Targonca Kupára.

Európa legnépszerűbb targoncagyártójának magyarországi leányvállalata, a Linde Kft. 10. alkalommal rendezi meg rangos Targoncaversenyét, az Ipar Napjai Kiállítás keretén belül, a Hungexpo-n. A május 17-i megmérettetésre már most több mint 100 jelentkező regisztrált, köztük női versenyző is. A szervezők idén kifejezetten szeretnék, hogy mind több hölgy nevezzen be és bizonyítson, igenis van helyük a szakmában.

A nevezéseket április 30-ig várják a verseny rendezői, akik nem indítanak külön kategóriát a gyengébbik nemnek, rájuk is ugyanazok a feladatok várnak, mint a férfiakra, melyekben a finom dinamikájú mozdulatoknak és a precizitásnak van a legnagyobb szerepe.

További információ és regisztráció: http://www.targoncakupa.hu/

2018. február 1., 16:35 Módosítva: 2018.02.05 06:19
4

Egyórányira Stockholmtól nyugatra, egy fagyos, de csodás napos reggelen négy nyerges szerelvény hajt fel egy használaton kívüli repülőtéri futópályára, majd megállnak. Mindegyik tehergépkocsiban ül járművezető, de nem mindegyikük vezet. A futópálya ma a Scania legújabb félig önvezető tehergépkocsi-konvojozási kísérletének teszthelyszínéül szolgál.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 31., 09:42 Módosítva: 2018.02.02 07:03
67

Tavasztól 5 regionális közlekedési központnál jelennek meg azok az új Credobusok, amelyekről januárban írt alá lízingszerződést a Volán Buszpark Kft. a közös ajánlatot tevő Kravtex Kft.-vel és Budapest Lízing Zrt.-vel. A 72 elővárosi és 28 regionális buszt március végéig adja át a gyártó a közlekedési társaságok flottakezelőjének.

A beszerzés révén az összes regionális közlekedési központnál megjelennek az új generációs Credobusok, így azokkal az ország minden pontján találkozhatnak az utasok. Az új buszflotta tagjait automatizált sebességváltóval, nagy teljesítményű klímaberendezéssel és GPS vezérlésű utasinformációs rendszerrel szerelik fel. A beszerzéssel közel 500-ra nő azoknak a Credobusoknak a száma, amelyeket a Nemzeti Autóbuszgyártás Cselekvési Program 2016-os elindítása óta adott át Kravtex-Kühne Csoport.

Távolról sincs vége, olvasson még

E-útdíj: Könnyen elkerülhetők a sorozatos bírságok

2017. november 27., 13:34 Módosítva: 2017.11.30 06:59
6

Egyre több fuvarozó használja a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ingyenesen igénybe vehető bírságriasztás és alacsonyegyenleg-értesítő szolgáltatásait. A két funkció nagy segítséget jelent a fedélzeti eszközök helyes használatában és a sorozatos bírságok elkerülésében. Jelentőségük tovább nő a jogosulatlan úthasználatra vonatkozó bírságolási szabályok 2017. november 12-i változásával.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 26., 11:38 Módosítva: 2017.10.28 07:29
162

A teherautó-rajongó John nyomozásba kezdett, hogy megtaláljon és beszerezzen egy ritka veterán Scania 141-es tehergépkocsit. Sok embernek a nyugdíjas lét a jól megérdemelt pihenés időszaka a munkával töltött stresszes és megterhelő évek után. Azonban a veterán Scania tehergépkocsikért rajongó John Thompson számára, aki nyolc évvel ezelőtt ment nyugdíjba egy ír fuvarozócég tulajdonosaként, a nyugdíjazás azt jelentette, hogy végre lesz ideje nyomozásba kezdeni: hogy teljesen átadhassa magát hobbijának, ami nem más, mint egy veterán Scania 141-es tehergépkocsik felkutatása, majd megvásárlása és restaurálása.

Scania 3
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 22., 10:40 Módosítva: 2017.09.25 00:47
92

Határidő előtt teljesítette a Kravtex-Kühne Csoport annak a 100 autóbusznak az átadását, amelyekre a regionális közlekedési központok flottakezelőjével még augusztusban kötöttek szerződést. A Volán Buszpark Kft. a 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbuszt a miskolci és szolnoki székhelyű közlekedési központoknak, valamint a Volánbusz Zrt.-nek adja át üzemeltetésre.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 15., 14:50 Módosítva: 2017.09.18 10:35
118

Komoly fejlesztés történt a nemzeti vasúttársaság pálya- és felsővezeték-karbantartási gépparkjában: a frissen beszerzett 9 darab Unimog típusú univerzális eszközhordozó tehergépjármű és cserélhető adapterei – a tervezett műszaki karbantartásokon felül – fontos eszközei lesznek a váratlan események bekövetkezésekor szükséges szakszerű helyreállításnak. Ilyen esetekben ugyanis a gyors hibaelhárításnak komoly szerepe van a menetrendszerű közlekedés mihamarabbi visszaállításában és így a szolgáltatási színvonal javításában is.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. augusztus 8., 11:34 Módosítva: 2018.01.05 17:05
107
 

      Ismét rekordsebességen a használtautó-import

       Az elmúlt három hónapban rendre 13 ezer felett alakult a behozott mennyiség


Újra gyorsuló ütemben bővül a külföldről behozott használt autók száma: az elmúlt három hónapban 40 800-ra ugrott az importált személyautók mennyisége, miután május óta rendre 13 ezer felett alakult a havi behozatal mértéke. A gyengébb évkezdetet követő felfutás nyomán a Használtautó.hu jóval 150 ezer feletti rekord darabszámot becsül az idei év végére. A használtimportnak, bár jelentősen hozzájárul a hazai használtautó-kínálat bővítéséhez, számos negatív hatása van: jelentős többségében magas életkorú, nehezen ellenőrizhető előélettel rendelkező járművel „gazdagítja” a hazai személyautó-állományt.


Július végéig már közel 86 600 külföldről származó használt személyautó kapott magyar okmányokat, ez a szám 6,3 százalékkal magasabb a tavalyi év első hét hónapjában mért 84 400-as értéknél.


„Az utolsó három hónapban a bővülés éves összehasonlításban ismét kétszámjegyűre váltott, 11 százalék felett alakult – magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu értékesítési vezetője. – Amennyiben ez az újabb lendület az év végéig kitart, az idei használtautó-import mértéke akár a 153 ezer darabot is elérheti.”

erv.png

Az elmúlt években a használtautó-import gyors felfutásának lehettünk tanúi: hat év alatt csaknem megötszöröződött az évente behozott személyautó-mennyiség. A behozott autók összetétele időközben jelentősen megváltozott: míg 2011-ben a presztízsmárkákat jelentő Audi-BMW-Mercedes hármas közel 26 százalékát tette ki a behozatalnak, idén ez az arány már 20 százalék alá esett, miközben a nagyobb autók kárára nőtt az alsó-középkategóriás modellek részesedése.

vwr.png

A használtautó-import felfutásának számos negatív következménye van. A túlnyomórészt a nyugat-európai országokból származó használt autóknak mindössze 20 százaléka tartozik az öt évnél nem idősebb korosztályba, miközben 62 százalékuk legalább 10 éves. Átlagéletkoruk 11 év, vagyis érdemben nem fiatalítják az átlagosan 14 éves hazai személyautó-állományt.


„További probléma, hogy a külföldi autók többségénél jóval nehezebb utánajárni az előéletnek, ami jelentősen növeli az esélyét annak, hogy egy-egy utólag felfedezett komoly meghibásodás jelentős javítási összeggel toldja meg a vételárat. Garanciavállalást az esetek zömében hiába várnánk, mivel a kereskedők gyakran nem is lépnek be hivatalosan az adásvétel folyamatába. A csapdahelyzetek elkerülése tehát a vásárlóktól a hazai használtautó-piacon való vásárlásnál is fokozottabb óvatosságot követel meg” – teszi hozzá a Használtautó.hu szakértője.

 
2017. július 19., 14:21 Módosítva: 2017.07.22 07:02
333

Sokan még most is téli gumiabronccsal közlekednek


Az autósok 18%-a júliusban sem cserélte még le a téli gumi szettet, és ez már javuló tendenciát mutat tavalyhoz képest, amikor még a magyarok több mint fele megspórolta a nyári szettet - derül ki a Vredestein friss online felméréséből. Pedig az időjárás nem csak a sofőröket viseli meg, hanem a gumiabroncsok számára is komoly kihívást jelent. Idén nyáron már volt néhány nagyon meleg hét, csütörtöktől pedig visszatér ismét a kánikula, és a legtöbben ilyenkor indulnak autóval nyaralni is.


A júliusban készült kutatás azt vizsgálta, hogy a válaszadók mennyire hoznak tudatos döntéseket a gumiabroncsokkal kapcsolatban tekintettel az időnként extrém magas nyári hőmérsékletre.

06 11

„A magas hőmérséklet extrém módon roncsolja a speciálisan télre tervezett barázdákat. Leginkább balesetveszélyes fent hagyni a téli gumikat, mert magas hőmérsékleten akár 15 százalékkal is megnőhet a fékút, és jelentősen romlik a gépkocsi kormányozhatósága. Ráadásul a pénztárcánkat sem kíméljük vele, hiszen egyrészt hamarabb elkopnak az abroncsok, másrészt akár 10-15 százalékkal is megnövekedhet az üzemanyag-fogyasztás” - mondta Mikolai Béla, az Apollo Vredestein Kft. szakértője. „A nyári gumikat ugyan a nyári melegre tervezték, ám itt is van néhány szabály, amit érdemes megszívlelni, ha biztonságosan és sokáig szeretnénk autózni. Ilyen a megfelelő légnyomás, vagy a parkolási helyzet.”


Úgy tűnik, hogy az évszaknak nem megfelelő gumiabroncs használatának veszélyeivel a gépjárművezetők is tisztában vannak, hiszen a válaszadóknak valamivel több, mint a fele (53%) szerint nincs különbség aközött, hogy valaki télen autózik nyári gumikkal, vagy fordítva, mivel mindkettőt veszélyesnek tartják. A fennmaradó 47% szerint viszont télen nyári gumival közlekedni sokkal veszélyesebb.


Indulás előtt tájékozódjunk!


A megkérdezettek zöme átnézi az autói állapotát nyaralás előtt, ugyanakkor eltérnek a vélemények azzal kapcsolatban, hogy ezt elég csak otthon megtenni vagy érdemes esetleg szakértőt is bevonni. „A vakáció előtti napokban ajánlott begurulni egy gumishoz, ahol pár perc alatt beállítják a nyomást, ellenőrzik a gumik állapotát, beleértve a pótkereket is. Egy hosszabb utazásnál a több utas és a csomagok extra terhelést jelentenek, így a nyomás beállításánál ezt is figyelembe kell venni” – tanácsolja a szakértő.


Arra a kérdésre, hogy „Ért már gumival kapcsolatos kellemetlenség nyaralásod során?” - a válaszadók közel negyedével saját bevallása szerint már történt ilyen eset, sőt, általában helyi gumis segítségét is igénybe kellett venni.


Tanulságos adat, hogy a kerékcsere szabályos menetére vonatkozó kérdésre megválaszolók 31%-a nem adott jó választ, kihagyott vagy felcserélt szakaszokat. A sorrend helyesen: autó rögzítése, elakadás jelzése, kerék lelazítása, pótkerék kivétele, kocsi megemelése, kerék leszerelése, pótkerék felszerelése, kocsi leengedése, kerék meghúzása, elpakolás, 50 km után ellenőrzés elvégzése.

2017. július 4., 16:17 Módosítva: 2017.07.07 18:42
595

Bár még csak kedd van, de úgy tűnik, máris befutott a hét sajtóközleménye. Ezentúl ugyanis már kutyák is bemehetnek a MOL töltőállomásaira. Mintegy 450 hazai kútról van szó, ez a lépés a vállalat szerint a fogyasztók és kis kedvenceik kényelmét szolgálja.

Kutyák is bemehetnek a MOL töltőállomásaira


Budapest, 2017. július 4. - A PETA (People for the Ethical Treatment of Animal) állatvédő szervezet szerint minden évben rengeteg kutya szenved attól, hogy nyáron az autóban hagyják őket, még akkor is, ha ez csak pár percet jelent. A MOL felelős vállalatként nemcsak az úton lévők kiszolgálását tűzte zászlajára, de az utazóközönség figyelmét is szeretné felhívni a felelős állattartásra. Ennek részeként ezentúl a vásárlók négylábú családtagjai is betérhetnek a MOL mintegy 450 hazai töltőállomására.

Nyáron, amikor a kinti hőmérséklet 25 fok, a parkoló autóban 37-48 fok is lehet percek alatt. Amikor napon 32 fok van, az autó belső hőmérséklete kevesebb mint 10 perc alatt már a 71 fokot is elérheti. A négylábúak számára pedig mindez rendkívül veszélyes lehet, amire a gazdiknak kell odafigyelni. A MOL pedig, mint a közlekedők partnere, ehhez kíván segítséget nyújtani azzal, hogy a családok négylábú tagjaira is gondol. A kezdeményezés részeként a vásárlóknak így többé nem kell a töltőállomásokon az autóban hagyni a házi kedvenceket, ha utazásaik során megállnak, hogy felfrissüljenek. A felelős állattartók jól szocializált és egészséges állataikkal – saját felelősségükre – beléphetnek a MOL töltőállomások légkondicionált közösségi tereibe is a házirend betartása mellett.

Allatbarat plakat



A MOL már korábban is gondolt a kis kedvencekre. Az M7 autópálya mentén található két töltőállomásánál, Velencénél és Balatonlellénél évek óta szabadtéri kutyafuttató üzemeltet.

„Az úton lévők partnereként a MOL számára fontos, hogy felhívja a figyelmet a felelős magatartásra nemcsak a vezetés, közlekedés kapcsán, hanem a felelős állattartás kapcsán is. A nyári melegben, utazás során pedig fokozottan figyelmet kell szentelnünk környezetünkre. Éppen ezért, hogy a kisállattal útra kelő vásárlók számára megkönnyítsük az utazást, megnyitjuk számukra töltőállomásainkat és azok légkondicionált, tiszta shopjait is” – emelte ki Orosz András, a MOL Magyarország kiskereskedelmi vezetője.

A MOL július közepétől a legforgalmasabb útvonalak mentén található töltőállomásokon speciális kisállat választékkal (pl. póráz, etető tálka) is bővíti kínálatát.

Tetováltass ingyen!

2017. június 29., 10:39 Módosítva: 2017.07.03 10:39
47

INGYENES…

a mai világban szinte már semmi sem az, de a Scania ez alól kivételt tesz. A Renegade Tattoo közreműködésével tőlünk valóban ingyen kapsz egy tetszőleges Scania tetoválást. Hogy melyiket választod az alábbi szimbólumok közül, az már csak rajtad múlik.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. május 25., 11:36 Módosítva: 2017.05.27 12:16
3

Budapest, 2017. május 24. - Sok autóst hozott kellemetlen helyzetbe a tegnapi monszun-szerű esőzés. Hogyan előzzük meg a beázást? Kihez forduljunk? Mit tegyünk, ha vízkáros lett az autónk? Mire figyeljünk használt autó vásárlásakor, hogy elkerüljük egy átvizesedett kocsi megvételét? - a Das WeltAuto ezeket gyűjtötte össze.

beke ter gabor

Egy hirtelen érkező, zuhatag-szerű eső percek alatt felborítja a forgalmat, főleg, ha a lehullott mennyiség miatt a hömpölygő vízáradat elnyelésére a csatornarendszer is alkalmatlan. Május 23-án sok autós ragadt a belvárosban egy-egy nagyobb víz csapdában, mivel autójuk mozgásképtelenné vált. Ezek a kellemetlenségek azonban elkerülhetőek, ha nem kockáztatjuk az átkelést a mélyebbnek látszó tócsákon. "Az új autók orrburkolata alapvetően jól zárja a vizet, a motor légbeszívója általában a szellőzőnyílás felső részében található. Az igazán nagy probléma akkor következik be, amikor ezt a nyílást éri el a víz, ugyanis a beszívott folyadékot is úgy próbálja összepréselni a motor, mint a levegőt, ami egyből mechanikai meghibásodáshoz vezet" - mondta el Válint Péter, a Porsche Pest szervizvezetője. "A legjobb döntés az, ha nem hajtunk bele a felgyülemlett vízbe, ha mégis muszáj továbbhaladunk, csak akkor tegyük, ha a tengelyszintet nem éri el a pocsolya. Ekkor nagyon lassan guruljunk bele a tócsába, mert a kocsi által keltett hullámok könnyedén felcsaphatnak az említett légszívóig. Ha nem figyelünk, autónkat egy mozdulattal tehetjük gazdasági totálkárossá" - tette hozzá.

vyktor

Amennyiben a motor vizet szív, a vízütés mechanikai sérüléseket okoz, amit csak egy költséges nagy szervizzel, vagy rosszabb esetben motor cserével lehet javítani. A motoron túl a padlózatban elhelyezett vezérlőegységek, - mint például a légzsák vezérlője -, is vizet kaphatnak, amik szintén cserét igényelhetnek. Egy vezérlőegység cseréje akár 150.000 forintba is kerülhet, s ebből 30-40 is lehet a modernebb kocsikban. A javítási költségek, egy a műszerfal közepéig a vízben álló autónál, az autó értékétől függően akkorára rúghatnak, hogy a biztosítók és a márkaszervizek olvasatában már a gazdasági totálkár szintjét is elérhetik.

gyongyi

"Beázás után az első és legfontosabb teendő, hogy kiszárítsuk a kocsinkat, azonban itt nem ér véget a történet. Lehetőség szerint szállítassuk be egy márkaszervizbe az autót, ahol egyből kiderülhetnek a felszíni problémák. De ekkor még nem nyugodhatunk meg, a víz által okozott károk sokszor hónapokkal később jelentkezhetnek, szórványosan jelző kontroll lámpák és folyamatos működési zavarok, elektromos hibák formájában. Éppen ezért nem játék a vizesedés, még ha járóképes a járművünk, akkor is vizsgáltassuk át, és ha szeretnénk megőrizni gépkocsink működésbiztonságát javasolt elfogadnunk a szakszerviz gyártói műszaki információkra és javítási előírásokra épülő véleményét " - hívta fel a figyelmet Válint Péter.

18620267 1148028668677133 5049765261167719068 n

"Tapasztalataink szerint a beázott, gazdasági totálkáros gépkocsik gyakran kerülnek vissza a használt autó piacra. A forgalomból kivont négykerekűket autónepperek vásárolják meg, s egy gyors kiszárítás, és motorcsere után ismét árulni kezdik azokat, természetesen "megkímélt" jelzővel illetve" - egészítette ki Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója. "Ezeket a kocsikat persze nagy ívben el kell kerülni, de ahhoz, hogy elkerülhessük, ismernünk kell az adott jármű előéletét. Az, hogy vízkáros autót vegyünk természetesen kiszűrhető, ha megbízható múltú négykerekűt veszünk, megbízható forrásból" - tette hozzá.