App menti a borulástól a betonkeverőt

2015. április 21., 11:27 Módosítva: 2015.07.31 09:51

 

BORULÁS FIGYELMEZTETŐ A BETONKERŐ JÁRMŰVEKHEZ

KIZÁRÓLAG A RENAULT TRUCKSNÁL

 

 

A Renault Trucks egy új applikációval bővítette a Nav’Truck navigációt, mely egy borulás figyelmeztető a betonszállító járművek használói számára. A Mixer Rollover Alerte egy opció, amely figyelmezteti a járművezetőt az esetleges felborulás veszélyére. Kifejezetten a 8x4-es betonkeverő járművekhez kínálják, mert segíti egyrészt a járművezetőket, gondoskodik a biztonságukról, másrészt pedig az áruról a betonszállítás során.

betonkevero.jpg

Nav’Truck új navigációs alkalmazásával javul a sofőrök biztonsága. A Mixer Rollover Alert névre keresztelt alkalmazást a 8x4-es konfigurációban kapható, elsősorban betonkeverő járművekhez szánják. Ez az egyedi Renault Trucks szolgáltatás képes előre figyelmeztetni a sofőrt, amikor közeledik egy kanyarhoz és túllépi a sebességet. A rendszer a Nav’Truck GPS alapú térképét használja és valós időben számításba veszi a domborzati viszonyok, a sebesség és a jármű terhelési jellemzőit kiértékelve azonnal a felborulás kockázatát.

Amikor a jármű elindul, a gépkocsivezető aktiválja a Mixer Rollover Alertet okostelefonján vagy tablettjén és beírja az applikáció által kért adatokat: a beton típusát és a mennyiséget. Menet közben, ha a Mixer Rollover Alert a felborulás kockázatát észlelné egy kanyar megközelítésénél, azonnal figyelmezteti a sofőrt hallható és látható jelzésekkel is (narancs vagy piros riasztást kap, attól függően mekkora a veszély és mutatja az ajánlott sebességet)

betonapp.jpg

Köszönhetően ennek az eszköznek, a Renault Trucks óvja a betonszállító ügyfelek sofőrjeinek biztonságát, a rakományt és a közlekedés más szereplőit is.

Nav’Truck letölthető az Appstore és a Playstore áruházból is 99 euróért.

 

A Mixer Rollover Alert elérhető az Appstore-on : (https://itunes.apple.com/fr/app/navtruck-france-by-renault/id432322847?mt=8 )

vagy a Playstore áruházban : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.alk.copilot.renault.eu.major&hl=fr_FR) Június 30-ig bevezető áron: 9,99 EUR (utána 199 EUR).

Bréking: jön az ingyen-iGO, Androidra is!

2015. április 15., 13:43 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Az iGO most tízéves, amit egy nagy bejelentéssel körített sajtótájékoztatón ünnepeltek meg. Volt torta, lufi, miegyéb, és a cég jelen lévő vezetői azon a kanapén ülve meséltek a dicső múltról, amit egy hollandbútor-kereskedésben vettek, amikor kiderült, hogy le kéne ülniük tárgyalni azokkal, akik navigációs szoftver akartak fejleszteni az ifjú programozókkal, akik a cég alapítói. Korábban játékokat fejlesztettek, és marhára nem volt több ülőbútor az irodájukban, mint ahányan voltak.

Az üzlet megköttetett, 2005-re elkészült az iGO, majd a 2006-ban a CEBIT elektronikai kiállításon megvolt az áttörés: jöttek a nagy megrendelők, akikről NNG-s szokás szerint csak rébuszokat tudtunk meg, mint a világ egyik legnagyobb autógyártója és hasonlók. Mára cég bevételeinek 90 százaléka származik az autóiparból, vagyis az autókba épített navigációs szoftverek fejlesztéséből. Többek között ezért is hanyagolták el mobiltelefonos fejlesztéseket, meg azért is, mert Androidra végtelen sok hardveren kéne jól futnia az iGÓ-nak.

Most jött el az idő, április 20-29. között mi magyarok ingyenesen letölthetjük a SzülinApp nevű, teljes értékű offline navigációs szoftvert, Androidra és iOS-re is. A windows-osok egyelőre ne reménykedjenek, de majd ha kijön a Win10, változik a helyzet. Aki feledékeny, annak van egy figyelmeztető oldal is, itt feliratkozva e-mailen értesít a rendszer, ha eljött a nagy nap.

Molnár Józsi kollégánk az Auto Bildtől rákérdezett, hogyan kezeli az iGO a magyar megyei matricarendszert. Érdekesen: a fizetős utakat már jól mutatja és a dinamikus változásaikat is követik a frissítések, de a megyehatárosdit nem kezeli. Itt hangzott el a kedvenc mondatom Balogh Pétertől, az NNG vezérigazgatójától: „Remélhetően sok más ország nem veszi át ezt a hungarikumot.”

iGO Navigációját ajándékozza a magyaroknak az NNG

Így ünnepli a tizedik évfordulót a hazai sikersztori

Budapest, 2015. április 15. – Az NNG tíz napra ingyenesen letölthetővé teszi iGO Navigációját okostelefonokra, amely a cég legfrissebb Magyarország térképét tartalmazza. A gesztus apropója, hogy idén éppen tíz éve annak, hogy az alapítók létrehozták a ma már világszerte milliók által használt iGO Navigációs szoftvert.

Az iGO Navigáció legelső verzióját 4 programozó fejlesztette ki egy kis budapesti lakásban – innen indult hódító útjára 2005-ben. Jelenleg 770 főnek ad munkát az egykori garázscég, s további 200 ember felvétele a cél 2015-ben. Az NNG jelenleg 8 országban tart fenn irodát, és globális szinten meghatározó szereplője a navigációs iparágnak. Több, mint 30 autómárka modelljeiben működik iGO Navigáció, népautóktól kezdve luxus sportautókig minden kategóriában, a 20 milliót is meghaladja azoknak a felhasználóknak a száma világszerte, akiknek az NNG terméke mutatja az utat minden nap.

04150020.jpg

 

Számos nagy döntés, melyet az idő igazolt, álmatlan éjszakák, hogy merre haladjunk, és nem egy újratervezés – ez kellett ahhoz, hogy az elmúlt évtizedben plusz külső segítség nélkül, szédítő sebességgel fejlődhessünk. Mindazt, amit felépítettünk, itthoni szakemberekkel tettük. Büszke vagyok erre a csapatra, és mindarra, amit megvalósítottunk. Hogy első 10 évünket megünnepeljük, ajándékot adunk az országnak, ahonnan elértük a globális sikert. Jó utat hozzá, a miénk az volt!” – mondta Balogh Péter, az NNG alapító-vezérigazgatója.

A kerek évforduló alkalmából az NNG tíz napra ingyenesen letölthetővé teszi limitált kiadású, születésnapi iGO navigációját, iOS és Android operációs rendszerű okostelefonokra és iPad-re. (7’’-nál kisebb képernyő-átmérőjű készülékekre, Android 4.0-tól felfelé és iOS 6 operációs rendszertől vagy iPhone 4S-től fölfelé.) Ez az NNG első, közvetlenül a végfelhasználók számára is elérhető Androidos navigációs alkalmazása. Az applikáció a „SzülinApp” nevet kapta.

04150014.jpg

 

A SzülinApp az alapvető navigációs funkciókat kínálja, mint az alternatív útvonalak, parkolási lehetőségek, és az automatikus újratervezés. Egyik legnagyobb előnye, hogy használatához nincs szükség internetkapcsolatra. Az offline alkalmazás nem fogyasztja a mobil adatforgalmat, és olyan területeken is működik, ahol nincs térerő. A SzülinApp alkalmazás ingyenesen letölthető az App Store-ból illetve Google Play áruházból 2015. április 20. és 29. között.

Az NNG Kft.-ről

Az NNG Kft. az autóipari, az okostelefonos és a személyi navigációs szektor egyik vezető globális szolgáltatójaként kínál fedélzeti 3D-s navigációs alkalmazásokat, melyekhez szolgáltatások széles köre, valamint egy univerzális online szoftver- és térképfrissítő portál kapcsolódik. A díjnyertes iGO Navigációs szoftvermotorra épülő, egyedülálló technológia innovatív navigációs szoftvert, gördülékeny felhasználói felületet, illetve a navigációhoz kapcsolódó tartalmakat és szolgáltatásokat kínál világszerte a készülék- és autógyártók, a hálózatüzemeltetők, a professzionális szállítóvállalatok és az egyéni felhasználók számára.

04150011.jpg

Az NNG iGO Navigációs szoftverét használó eszközök száma mára világszerte meghaladja a 20 millió darabot. A világ 34 legnagyobb autómárkájának dolgozó 16 globális beszállítóval kötött megállapodásai alapján az NNG további 30 millió darab licenszet tervez leszállítani a következő években. A navigációs piacon meghatározó, folyamatosan fejlődő és bővülő vállalat 11 irodát működtet világszerte: a magyarországi központ mellett további irodákat Izraelben, Svájcban, Indiában, Japánban (2x), Ausztráliában, Kínában és az Egyesült Államokban(3x). A budapesti székház megkapta „Az Év Irodája 2012” díjat. Az NNG 2014-ben elnyerte a leggyorsabban növekedő európai vállalat címet az International Business Awards℠-on, illetve korábban megnyerte a European Business Awards™-ot is.

Az NNG-ről bővebben a www.nng.com honlapon olvashat. Az iGO Navigáció termékeiről bővebb tájékoztatás a www.igonavigation.com oldalon található.

A magyaroknak gőze sincs, mikor kell eldobni a gumit

2015. április 10., 16:14 Módosítva: 2015.07.31 09:51

A Continental magyarországi képviselete konferenciát szervezett, és ott egy érdekes kutatás adatait is ismertették. Olyan embereket kérdeztek meg, akik az elmúlt egy évben valóban vettek új (azaz nem használt) gumiabroncsokat, és a kérdések zöme a választás szempontjait feszegette. Az ilyen kutatásoknál mindig kérdés, hogyan készült, itt személyes interjúkat készítettek 1500 emberrel, és ahogy a statisztikusok mondják, a kutatás reprezentatív a magyarországi gépjármű-tulajdonosok körében.

Amikor ismertették a kutatás eredményeit, szemet szúrt valami. Nevezetesen az, hogy a kevésbé képzett rétegek lényegesen kevesebben vannak az új abroncsokat vásárlók között. A KSH adatai alapján az emberek 49 százalékának van legalább érettségije és 19 százalékának főiskolai vagy egyetemi diplomája.

Ehhez képest az új gumik vásárlóinak több mint a fele (53%) diplomás és mindössze 6 százalék általános iskolai végzettségű vesz új gumit. A középfokú végzettségűek csak 21 százalékot tesznek ki ebben a körben, íme a diagram:

vegzettseg.jpg

A kétféle statisztika nyilvánvalóan mást mutat, hiszen nem a teljes népesség autótulajdonos. Az autótulajdonosok között biztosan kisebb a kevésbé képzettek aránya, de ennyire talán mégsem. Mit csinálnak ők, akiknek valószínűleg kisebb a jövedelmük? Gumiabroncs az ő kocsijukra is kell. Hát használtat vesznek, azt is csak akkor, ha már nullára kopott a régi. Egyes becslések szerint többször annyi használt gumit is vehetnek az emberek Magyarországon, mint mint újat.

Az nem meglepő, hogy a munkanélküliek és tanulók nem sok vizet zavarnak az újgumi-eladásokban:

munka.jpg

Végül nézzük meg, hogy tényleg igaz-e az a megállapítás, hogy itthon az embereknek halvány gőzük sincs arról, hogy mikor kéne lecserélni az abroncsot. Végeznék én is egy kutatást, olvasóink mit gondolnak?

A jó válasz benne van a közleményben. Mindenesetre elgondolkodtatóak az eredmények, ahogy az is, hogy az emberek java a gumisnál választ,és leginkább a márkanév befolyásolja őket, illetve az, amit róla hisznek. Csak 18 százalékuk tudja, milyet fog venni - például már elolvasta a teszteket. A többiek gyakorlatilag azt veszik, amit a gumis ajánl, ezért kedves mindenki, vigyázat, azért akad olyan gumis, akinek mindig az a legjobb gumi, amiből a legtöbb van a raktárban.

A felmérés eredményei közt az is szerepel, hogy hány kilométert vezetnek az itthoni autósok egy évben, olvasgassák, tanulságos.

A magyar autósok tudatosan választanak gumiabroncsot

 

Hazánk egyik vezető gumiabroncs-forgalmazója, a Continental Hungaria Kft. legutóbbi fogyasztói magatartást vizsgáló kutatásából kiderül, hogy a magyarok többsége elsősorban az adott márka ismertségét, megbízhatóságát, és a gumiabroncs tulajdonságait veszi figyelembe a vásárlás során. „Az ár, illetve az ár-érték arány csak a harmadik a döntést befolyásoló tényezők között, így kijelenthetjük, hogy a magyar autós egyre tudatosabb az abroncsválasztás tekintetében”- mutatott rá Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója. A reprezentatív, 1.500 fő személyes megkérdezésével végzett kutatás eredményeit a cég az iparág szereplői számára szervezett II. Continental Gumiabroncs Szakmai Konferencia kapcsán hozta nyilvánosságra.

 

A kutatás egyik legfontosabb tanulsága, hogy a végfelhasználók 28%-a a márka imázsát, ismertségét tartja a legfontosabbnak, amikor gumiabroncsot választ, de a megkérdezettek 27%-a az abroncs tulajdonságait közel azonos fontossággal emelte ki. A gumiabroncs tulajdonságai közül a válaszadók közel negyede a biztonságot tartotta a legfontosabbnak. Az ár kérdése csupán a harmadik az „erősorrendben”, ugyanis a megkérdezettek 24%-a tekinti az árat és az ár-érték arányt elsődleges tényezőnek a gumiabroncs vásárlásakor. A kutatásban részt vevők döntő többsége (80%) évente 1.000 és 15.000 km közötti távolságot tesz meg az autójával. Ezen belül több mint egyharmaduk 5.000 és 9.999 kilométert vezet, míg minden negyedik autós 10.000 és 15.000 km közötti utat tesz meg átlagosan egy évben.

kmfutas.jpg

 

A többség nincs tisztában a minimális profilmélységgel

A Continental kutatása szerint a magyar autósok átlagosan 5,2 év után cserélik le abroncsaikat. A felmérés arra is kereste a választ, hogy a vásárlók tisztában vannak-e azzal, hogy mekkora profilmélységnél kell lecserélni a gumiabroncsokat. A válaszadók egyharmada úgy nyilatkozott, hogy fogalma sincs, mennyi az előírt minimális profilmélység, míg szintén egyharmaduk azt válaszolta, hogy 1 mm-es mintázati mélységnél kell lecserélni az abroncsokat. „Annak ellenére, hogy az abroncsválasztáskor egyre tudatosabbak vagyunk, az eredmény elgondolkodtató. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a téli és a nyári mintázat esetén egyaránt 1,6 mm a törvényileg előírt minimális mintamélység. Ugyanakkor egy téli abroncs 4 milliméteres profilmélység alatt már nem képes teljes mértékben betölteni szerepét”, jegyezte meg Rábai Dániel.

 

Jó döntéseket spontán?

A Continental felmérése rámutatott, hogy a vásárlók többsége spontán dönt a gumiabroncs-vásárlás során. A kutatásban részt vevők 40%-a egyszerűen felkeresi a hozzá legközelebb található abroncskereskedőt és a helyszínen dönti el, hogy melyik gumiabroncsot vásárolja meg. Minden negyedik autós előre kiválasztott kereskedőhöz, vagy műhelybe látogat el, de döntését szintén helyben hozza meg. Viszont a válaszadók 18%-a előbb meghozza döntést az abroncsot illetően, és csak ezután keresi meg a számára megfelelő kereskedőt.

 

Nőtt az internet szerepe

A fogyasztói szokásokat vizsgáló kutatás kimutatta, hogy az internet fontos szerepet játszik az információszerzésben, de a vásárlás még általában kereskedőnél történik. A legtöbb válaszadó (40%) azonban azért nem döntene a világhálón történő vásárlás mellett, mert kényelmetlennek tartotta volna az interneten beszerzett abroncsok felszereltetéséhez külön szervizt is keresni. Emellett az internetes vásárlással szemben szintén gyakran felhozott érv volt, hogy a válaszadók egy része (17%) nem szeretné kiadni online saját bankkártyájának adatait. „Érdekesség ugyanakkor, hogy egy ugyancsak jelentős hányad (17%) úgy nyilatkozott, hogy elsősorban azért nem venne gumiabroncsot a világhálón, mert nincs akkora árkülönbség az interneten, valamint a kereskedőknél megvásárolható termékek között”- hívta fel a figyelmet a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.

Versenyezz Michelisz Norbival!

2015. április 3., 15:28 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Húsvét hétfő este megrendezésre kerül egy szimulátoros futam, ahol bárki versenyre kellhet Michelisz Norbival a híres Nordschleife lézerszkennelt virtuális másán. Az esemény szerves része Norbi felkészülésnek a májusi WTCC futamra.

Május 16.-án rendezik meg a WTCC német nagydíjat, ahol Michelisz Norbi is rajthoz áll a legendás Nordschleifén. A pálya több mint 110 kanyarból áll, 25,4 km hosszú és közel 9 perc alatt lehet teljesíteni egy kört, emellett a nyomvonal mai szemmel nézve rendkívül szűk, sok beláthatatlan kanyarral és meglepően nagy szintkülönbségekkel. Itt a jó szerepléshez elengedhetetlen a tökéletes pályaismeret, Norbi pedig meglepő módszert választott a felkészülés megkezdéséhez...

A Húsvét hétfő este megrendezésre kerülő online szimulátoros futamon bárki versenyre kelhet Michelisz Norbival a pályán, a cél az, hogy minél jobban megszorongassák a Norbit a résztvevők, hogy biztosítva legyen a kompetitív környezet és a kellő kihívás a felkészüléséhez! 

A megmérettetés az  egyik legnépszerűbb és legelismertebb szimulátorral programmal, az Assetto Corsa-val kerül megrendezésre, melyhez pont az elmúlt hónapban jelent meg a Nordschleife, mely a laser-scan technológiának köszönhetően a teljesen hosszában az utolsó centiméretig megegyezik a valósággal.

 

Az időmérő hétfő este 20:30-kor kezdődik, majd a hivatalos WTCC versenytávval megegyező 2 darab 3 körös futam kerül lebonyolításra, a másodiknál fordított rajtsorrendben, így izgalmakban biztosan nem lesz hiány!

A részvétel teljesen nyílt, de előzetes nevezés szükséges!

További infók: Nordschleife - Michelisz Futam

Nitro Circus: elkezdődött a gyerekjegy értékesítés

2015. március 5., 11:21 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Hivatalosan már lassan egy hónapja lehet jegyet venni a Nitro Circus magyarországi előadására. A rajongók kiéhezettségét mutatja az action sportok iránt, hogy már most hatalmas érdeklődés övezi a Show-t.  De nemcsak a fiatalok és a felnőttek várják Travis Pastranát és barátait, hanem a legfiatalabbak is, így a szervezők úgy döntöttek a nagyszámú gyermek érdeklődőre való tekintettel, hogy felveszik a Gyerekjegy értékesítést 12 éves korig, ezzel támogatva és ösztönözve a szülőket, hogy hozzák ki a fiatal rajongókat is az eseményre!

nc1.jpg
A jegyek értékesítése már folyamatos – az érdeklődők a Ticket Expressz oldalán (www.tex.hu) 4 kategóriából választhatják ki a számukra megfelelőt. Az ülőhelyek elhelyezkedése ez esetben különösen fontos szempont lehet, hiszen a tökéletes Nitro-élményhez az is hozzátartozik, hogy a legjobb szögből kapjuk el a lélegzetelállító mutatványokat. De a rajongók szerencséjére a Groupama Aréna, mint helyszín tökéletes választásnak bizonyul, hiszen a pálya kialakításakor a tervezők figyeltek arra, hogy minden ülőhelyről, minden esemény élvezhető legyen az arénában.


Mi a Nitro Circus?

A Nitro Circus-ban az őrültségeket és az adrenalin-hajhászatot motorokkal egészítik ki a fiúk, élükön Travis Pastranaval. Amikor azt gondoljuk, hogy innen már nincs tovább, ők akkor jönnek a legelképesztőbb mutatványokkal. Előttük nincs lehetetlen, nincs túl kockázatos kihívás – csak adrenalin! Nem foglalkoznak a gravitációval, vigyorogva repkednek a levegőben szárnyak nélkül.
Összefoglalva elmondhatjuk, nincs még egy csapat, akikben ennyi őrületes vakmerőség lenne, mint bennük. Ők azok, akik egyik felhőkarcoló tetejéről repülnek át a másikra, tízezer méterről ugranak ki ejtőernyő nélkül, olyan szerkezetekkel repkednek, és csinálnak trükköket velük a levegőben, amiknek a földön is kétes lenne a stabilitásuk.

nc2.jpg
„Lélegzetelállító show a világ legbátrabb és legőrültebb technikai sportolóinak izgalmas trükkjeivel” - ezt ígéri a Nitro Circus, amely az idén nyáron először látogat Magyarországra. Az előadás különleges élményt ígér az action sport szerelmesei számára, de azoknak is, akik egyszerűen csak szeretnek borzongani mások bátorságán. Az est szenzációját kétségtelenül a freestyle motocross királya, a világsztár Travis Pastrana – az X-Games (amit az extrém sportok olimpiájának is szoktak nevezni) tizenhétszeres érmese – jelenti majd, aki a magyar közönség előtt is megcsillantja tudását.

Így változnak az autópályaszabályok

2015. január 29., 19:01 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Ebben a pillanatban zuhant be a postafiókomba a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium várva-várt közleménye a január elseje óta létező megyei-alapú autópályadíjakkal kapcsolatos változásokról. Sajnos továbbra is fizetősek lesznek a fontos autópályakivezető-szakaszok, így például fizetnie kell a budapestieknek, ha el akarnak menni a budaörsi hipermarketekhez és nem szeretnének a környező településeken végigcsattogni. A megyei matricák bevezetésével talán nem is volna akkora gond, ha nem tettek volna melléjük néhány buta szigorítást, és nem lenne ettől az évtől szinte minden olyan elkerülőút fizetős, ahová éppen invitálni kéne az átutazóban lévő autósokat. Aki az új, és mostani tudásunk szerint vasárnaptól, vagyis február 1-től már nem próbaüzemi állapotok szerint mégsem kér megyei matricát, az bizonyos feltételekkel visszaválthatja, ha már vásárolt. A budapesti reptérre igyekvők és mások is fellélegezhetnek, mert történnek azért jó dolgok. Íme az NFM közleménye, változtatás nélkül:

"Megjelent és február elsejével hatályba lép az e-matricás útdíjszedési rendszer végleges kereteit rögzítő rendeletmódosítás. A januárban bevezetett megyei matricák a továbbiakban nem a megyehatár előtti utolsó, hanem a megyehatár utáni első csomópontig lesznek érvényesek.

Az M1 autópálya Fejér megyei és az M7 autópálya Veszprém megyei szakaszai így februártól mindkét, hálózati szempontból szomszédos megyére érvényes matricával is teljes hosszban használhatók. A Bács-Kiskun megyei matricával igénybe vehető hálózat 40 kilométerrel, 85 százalékkal, a Borsod, Csongrád, Hajdú-Bihar, Heves megyei matricával igénybe vehető hálózat 25-30 kilométerrel, 40 százalékkal nő. A kiterjesztésnek köszönhetően Fejér megyei matricával elérhető lesz Tatabánya, Pest megyeivel Hatvan, csongrádival Kiskunfélegyháza, hajdú-biharival Nyíregyháza és Tiszaújváros.

A miniszteri rendelet melléklete tételesen felsorolja az egyes megyei matricákkal használható gyorsforgalmi szakaszokat. A táblázat az érvényességi határokat a csomópontok nevével, számával és szelvényszámával is megjelöli.

A dunaújvárosi és szekszárdi hidak használata díjmentessé válik. Az M8 autóút Pentele- és az M9 autópálya Szent László-hidat tartalmazó szakaszaira a továbbiakban tehát nem kell egyetlen matrica sem. Ingyenesen lesz elérhető Budapest felől a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér is a 4. sz. autóút (M4) mintegy 900 méteres szakaszán. Az M86 autóút szombathelyi és az M9 (61. sz. főút) kaposvári szakaszai esetében a díjszedést a csatlakozó gyorsfogalmi kapcsolatok megépítéséig felfüggesztik.

A végleges előírásokhoz igazított térképek a rendeletmódosítás kihirdetése után elérhetőek lesznek a megszokott felületeken, awww.kormany.hu, a www.nemzetiutdij.hu, a www.kkk.gov.hu és a www.utinform.hu oldalakon.

A feleslegessé váló e-matricák - pl. az egyébként meg is szűnő Vas megyei - 2015. március 15-ig a NÚSZ ügyfélszolgálati irodáiban, postai úton és az útdíjfizetési szolgáltató által lehetővé tett egyéb módon visszaválthatóak. Mivel az ügyfélszolgálatok jellemzően gyorsforgalmi úton közelíthetőek meg, személyes ügyintézés esetén a megyei jogosultság a visszaváltás napján a nap végéig érvényben marad. Az átmeneti rendelkezések értelmében azok az autósok, akik januárban jogosultság nélkül közlekedtek díjköteles szakaszokon, nemcsak a pótdíj alól mentesülnek, hanem az egyéb esetekben kötelező, 1470 forintos szolgáltatási díjat sem kell megfizetniük, ha legkésőbb február végéig éves országos vagy megyei matricát vesznek.

A kormányzat a nagycsaládosok és a mozgásukban korlátozottak számára utólagos kompenzációt biztosít. A jogszabályi keretek törvénymódosítást is igénylő kialakítása áprilisra várható, addig az érintettek D2 matricákat válthatnak. A négy vagy több gyermek után családi pótlékban részesülő vagy mozgáskorlátozott parkolási igazolvánnyal rendelkező autósok a D2 és D1 kategóriák díjai közti különbséget igényelhetik majd vissza a járási hivatalokban. A kedvezménnyel a tervek szerint a mozgásukban korlátozottakkal egy háztartásban élő családtagok (pl. gyermek esetében a szülő) is élhetnek."

 

Harangkongatás vs. baleset-megelőzés

2015. január 22., 17:21 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Nem kizárt, hogy az év legjobb sajtóközleménye jött szembe a police.hu-n. Az alapsztori ez a víruskép maga, egy faluról, ahol a presbiter harangkongatással védi a nyájat minden világi vésztől, mint a traffipax és a hivatali ellenőrzés.  Hogy igazi vagy kamu, mindegy is, az üzenet rejtett rágalmazottjának válasza ettől függetlenül zseniális.  

Harangkongatás vs. baleset-megelőzés

Egy, az internetes oldalakon nyilvánosságra hozott levél szerint, arra kényszerül egy falu presbitere, hogy harangkongatással jelezze az ott lakóknak, ha rendőrök sebességet mérnek náluk.

A rendőrséget sosem az öncélúság és a büntetés kiszabása vezérli a sebességmérések végrehajtásakor, hanem a balesetek megelőzése, az akár emberéletet követelő tragédiák elkerülése.

Ezt bizonyítja az is, hogy Magyarországon az elmúlt 20 év alatt negyedére csökkent a közúti balesetekben elhunyt személyek száma.

ORFK Kommunikációs Szolgálat

 

Egymilliós adomány daganatos betegeknek

2015. január 12., 13:52 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Csaknem egymillió forint értékű tárgyadományt gyűjtött a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete (MOTE) a Tűzoltó utcai Gyermekklinika beteg gyerekei javára, amelyeket december 23-án adtak át Budapesten.

 

Két tömött teherautóval érkeztek a MOTE adományozói december 23-án a Tűzoltó utcai Gyermekklinikához. Az egy hónapos gyűjtőakció több száz embert – klubtagot, támogatót és partnercéget – mozgatott meg. A tizenkét országos gyűjtőponthoz kizárólag tárgyadományt várt a szervezet. „Sok baráti társaság és partnercég is segített, a MOTE pedig a decemberi tagsági díjakat teljes egészében a kórháznak ajánlotta fel” – mondta Biró Gellért, a MOTE elnöke. 2013 után tavaly is erre a kórházra esett a választásuk, ugyanis itt kezelik az ország minden második leukémiás, illetve daganatos beteg gyermekét, azaz annyit, amennyit az ország összes többi onkológiai központjában együttvéve. – Adományainkkal szebbé tehetjük az ott kezelt gyermekek karácsonyát és könnyebbé tehetjük számukra és a velük ott tartózkodó szüleik számára az intézményben eltöltött napokat.

A két megpakolt teherautó két mikrosütőt, egy hűtőszekrényt, egy televíziót, vendégágyakat, sok játékot és könyvet, a Medicor orvostechnikai eszközöket gyártó cég jóvoltából pedig, egy közel félmillió forintos betegőrző monitort is el tudott szállítani.

A MOTE felhívásához a Corsa Club Hungary is csatlakozott.

Az adománygyűjtő akciót a 89.5 Music FM is támogatta: az általuk összegyűjtött felajánlásokat Szalay Balázs, az Opel Dakar Team pilótája vitte el autójával a gyerekeknek

A taxislobbi kinyírja az Ubert

2014. november 17., 16:28 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Ha a minisztérium alábbi közleményét szó szerint vesszük, akkor a leendő UBER-sofőröknek hivatásos jogosítványt kell váltaniuk, a budapestieknek ezen felül sárga fóliával kell bevonniuk az autójukat, taxamétert kell szerelni bele, és ha ez még nem volna elég, a hagyományos taxikra vonatkozó fix díjazással kell dolgozniuk. Ez gyors volt...

 

KÖZLEMÉNY

Az UBER-nek is teljesítenie kell a taxizásra előírt jogszabályi követelményeket

A személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény alapján személygépkocsival közúti személyszállítási szolgáltatás személytaxi-szolgáltatásként vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásként végezhető. A törvényi kereteket kibontó, rendeleti szintű jogszabályok szigorú követelményeket határoznak meg a személytaxi-szolgáltatást nyújtó vállalkozásra, a jármű vezetőjére és a járműre is.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem emel kifogást az UBER, mint fuvarszervezési megoldás ellen, ha annak működése során a hagyományos taxis szolgáltatóktól is elvárt jogszabályi feltételek hiánytalanul teljesülnek. Ebben az esetben ugyanis az új szolgáltatás csupán az utasok megszerzésének korszerűbb módszerében (okostelefonos alkalmazás) térne el a korábbi piaci szereplők gyakorlatától.

Nyilvánvalóan nem engedhető meg ugyanakkor, hogy az UBER azzal szerezzen versenyelőnyt más, tisztességesen működő taxis szolgáltatókkal szemben, hogy nem teljesíti maradéktalanul a személyszállítási tevékenységre előírt jogszabályi követelményeket. Az előírt feltételeknek megfelelő vállalkozók számára a közlekedési hatóság adja ki az engedélyeket. A szakminisztérium álláspontja szerint az indokolatlan engedékenység az utasok érdekeinek sérelméhez vezetne, veszélyeztetné a gazdaság kifehérítésének és a közlekedésbiztonság védelmének céljait is.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a Nemzetgazdasági Minisztérium szakértőivel egyeztet az UBER működésének adózási, pénzügyi vonatkozásairól.

Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

Kommunikációs Főosztály

Budapest, 2014. november 17.

Vigyázz, erre lesz dugó mindjárt!

2014. november 14., 13:16 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Autós demonstráció - 2014. november 14-én

A Magyar Szolidaritás Mozgalom az orbáni gazdaság- és társadalompolitika, az állami szintre emelt korrupció elleni tiltakozásul autós demonstrációt szervez. A tiltakozáshoz várjuk a civil szervezetek, szakszervezetek és felelősségteljes magyar állampolgárok csatlakozását.

Hatalomra kerülése óta az Orbán-kormány cinikus, korrupt, és módszereit tekintve nem demokratikus kormányzást folytat. Gazdaságpolitikája és társadalompolitikája azt eredményezte, hogy a társadalom egyre inkább kettészakad, hiszen az egykulcsos adó óta még a legszegényebb rétegeket is újabb és újabb adóval sújtja. Az utóbbi 4 évben több mint negyven új adónemet, adóemelést jelentett be a kormány, ennek következtében 55 adót fizetnek az állampolgárpolgárok, miközben a kormány azt szajkózza, hogy Magyarország jobban teljesít. Ezek bevezetése azonban azt támasztja alá, hogy a gazdaság nem növekszik, nem teremtődnek valódi új munkahelyek, és milliók élnek a szegénységi küszöb alatt.

A legújabb költségvetés tervezete sem mutatja azt, hogy ez a társadalompolitika megváltozna. Miközben az állami média a kormányzat sikereit zengi, a 2015-ös évre vonatkozó költségvetés tervezete jelentős mértékben lefaragja a szociális kiadásokat, miközben többet költünk stadionokra, mint az egyetemekre.

A kormányzat az oktatási rendszer átalakításával újabb és újabb árkokat ás az esélyegyenlőség útjába, csökkenteni kívánja a gimnáziumokban tanulók létszámát, az országban akkora mértéket öltött a gyermekszegénység, hogy már Romániát is megelőzzük, a hatalom által támogatott korrupció bűze pedig nem csak bennünket fojtogat, de már a tengerentúlon is érzik a szagát. A minap kiderült, hogy a kormányzat heteken keresztül hazudott nekünk, hiszen Vida Ildikó elismerte, hogy rajta van az USA tilalmi listáján, és erről a kormányzatot is tájékoztatta.

A rendszerváltáskor Magyarország nyugatra tartott, most az Orbán-kormány politikája orosz befolyási övezetté teszi ismét hazánkat, nemzetközi megítélésünk egyre romlik, távolodunk természetes szövetségeseinktől, Európától. Távolodunk attól a szövetségtől, ahová népszavazás útján csatlakozni kívántunk.

A Magyar Szolidaritás Mozgalom az orbáni gazdaság- és társadalompolitika, az állami szintre emelt korrupció elleni tiltakozásul autós demonstrációt szervez. A tiltakozáshoz várjuk a civil szervezetek, szakszervezetek és felelősségteljes magyar állampolgárok csatlakozását. A menet november 14-én 13 órakor indul a Hősök teréről.

tuntetes.jpg
A menet november 14-én 13 órakor indul a Hősök teréről (Szépművészeti Múzeum előtt).

Útvonal:
Hősök tere- Andrássy út- Oktogon – Teréz krt. – Nyugati tér –Szt. István krt. – Margit Híd – Margit krt.- Széll Kálmán tér – Hattyú utca - Batthyány utca - Fő utca – Clark Ádám tér – Lánchíd – József A. u. – Károly krt. – Astoria – Múzeum krt. – Kálvin tér – Vámház krt. – Szabadság Híd – Szt. Gellért tér – Bartók Béla út – Móricz Zs. krt. – Villányi u. – BAH Csomópont – Hegyalja u. - Erzsébet Híd – Március 15. tér – Jane Haining rkp. – Id. Antall József rkp. – Országház – Id. Antall József rkp. – Carl Lutz rkp. – Dráva u. – Dózsa Gy. u. – Hősök tere

Csatlakozási lehetőség:
Budán, a Batthyány utcában, a Málna utcánál

Jövőre ismét nyáron jön a WSR a Hungaroringre

2014. október 21., 15:03 Módosítva: 2015.07.31 09:51

A tizedik évad épphogy befejeződött, máris elkezdődött a 2015-ös World Seris by Renault. A díjátadó ceremónián a Renault Sport Technologies kiadta a következő év versenynaptárát. A hat Forma–1-es pálya, köztük az „örökös” Hungaroring mellett megtörtént a várva várt visszatérés Le Mans-ba és Silverstone-ba; a World Series by Renault 2015-ben minden eddiginél nagyobb forma-formáló szerepet vállal az F1 felé vezető úton.

Három jó hírünk van! Az első tehát, hogy a Hungaroringre, a WSR legnépszerűbb pályájára immáron kilencedik alkalommal is visszatér a családi autóversenyes hétvége, ezúttal újra nyáron (ez a második jó hír), rögtön az iskolai időszak befejezése után: 2015. június 13–14-én. A mogyoródi pályára a World Series by Renault 2005-ben indult sikertörténete óta a legtöbbször látogatott el a sorozat, amely tíz éves története alatt a legfontosabb F1-es előkészítővé nőtte ki magát. (Az idén versenyző Forma–1-es pilóták hatvan (!) százaléka a WSR-ben edződött.)

A jövő évi versenynaptárba visszatért a versenyzők által szintén kedvelt Silverstone is; már a tizedik évad alatt is folyton jelezték a pilóták és csapatok, hogy szívesen visszatérnének a legendás pályára, ahol – Magyarország mellett – óriási népszerűségnek örvend a Renault Világsorozata. (Rendszeresen ez a két pálya, tehát a Hungaroring és Silverstone adja a legmagasabb, hétvégénként százezer fölötti nézőszámot!)

Változás történt Franciaországban is. Négy fantasztikus versenyhétvége után a Paul Ricardon, a Renault Sport Technologies a visszatérés mellett döntött: 2015-ben a Le Mans-i Bugatti Circuitre látogat a WSR szeptember végén.

További fontos feladat, hogy közvetlen Forma–1-es környezetben is versenyezzenek a WSR királykategóriájának pilótái, így ismét bekerült a naptárba a Formula 3.5-ös sorozat a Monacói Forma–1-es Nagydíj betétfutamaként.

„A World Series by Renault tíz éve csodálatos egyvelegét kínálja a pályán és a pálya mellett zajló eseményeknek, több mint ötmillió néző előtt” – mondta a Renault Sport Technologies versenyigazgatója, Jean-Pascal Dauce.
„Megünnepelve ezt a tíz évet, úgy kívántuk összeállítani a versenynaptárt, hogy Forma–1-es, valamint a Renault számára fontos pályákat vegyítsünk. Fontos az egyensúly a pályák között, hogy pilóták a lehető legjobban felkészülhessenek az élvonalbeli versenyzésre.”


És végére a harmadik jó hír. Tavaly kifutott a Mégane Trophy, így idén „csak” formaautós versenyeket láthattak a nézők. Viszont jövőre új kategóriával bővül a WSR, az R.S. Trophyval, amelyben a Párizsi Autószalonon leleplezett, 1100 kilogrammos, 500 lóerő és 300 km/h sebesség felett teljesítő Renault Sport R.S. 01 versenyautókkal állnak rajthoz a pilóták.


A World Series by Renault 2015-ös versenynaptára:

Április 25–26.: Motorland Aragón, Alcañiz, Spanyolország
Május 30–31.: Circuit de Spa-Francorchamps, Spa, Belgium
Június 13–14.: Hungaroring, Mogyoród, Magyarország
Augusztus 29–30.: Silverstone Circuit, Northamptonshire, Anglia*
Szeptember 13–14.: Nürburgring, Nürburg, Németország
Szeptember 26–27.: Bugatti Circuit (Circuit des 24 Heures), Le Mans, Franciaország
Október 17–18.: Circuito de Jerez, Jerez de la Frontera, Spanyolország

Versenyek kizárólag a Formula Renault 3.5-ös sorozat számára:
Május 24.: Monte-Carlo, Monaco (Forma–1-es betétfutam)
Red Bull Ring, Spielberg, Ausztria*
*megerősítésre vár

Rízstől lesz üzemanyag-takarékos a gumi?

2014. október 7., 16:02 Módosítva: 2015.07.31 09:51

A Goodyear üzemanyag-hatékony futófelületté alakítja a rizsháncsot

A rizs betakarítása során keletkezett hulladék abroncsminőségű szilikává alakul át

 

 A rizsháncsból származó hulladékot, mely ez idáig hulladéklerakókban végezte, mostantól a Goodyear Abroncs- és Gumigyár az üzemanyag-hatékony abroncsok gyártása során hasznosítja. A Goodyear mai bejelentése szerint a villamos energia előállításához elégetett rizsháncs után visszamaradt hamut az abroncsaiban használt szilika környezetbarát forrásaként fogja felhasználni.

rízs.jpg

A vállalat az elmúlt két év során ohioi Innovációs Központjában vizsgálta a rizsháncsból származó szilikát, és azt találta, hogy az abroncs teljesítményére gyakorolt hatása megegyezik a hagyományos forrásokból származó szilikáéval. A Goodyear jelenleg potenciális beszállítókkal folytat tárgyalásokat az abroncsaiban használni kívánt, rizsháncshamuból származó szilika megvásárlásáról.

A rizsháncshamu felhasználásával a Goodyear számára alternatív szilikaforrás válik elérhetővé, s egyben segít csökkenteni a lerakókba kerülő rizsháncshulladék mennyiségét” – mondta el Joseph Zekoski, ideiglenes műszaki vezető. „Ez is jól példázza a Goodyear elkötelezettségét az innováció és a környezet iránt.

Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének adatai szerint a világ éves rizstermése meghaladja a 700 millió tonnát, a rizsháncs megsemmisítése pedig környezetvédelmi kihívást jelent. Emiatt, illetve a lerakókba jutó hulladék mennyiségének csökkentése érdekében a rizsháncs gyakran elégetésre kerül villamos energia előállításához.

Az abroncs futófelületének előállításakor a gumihoz kevert szilika fokozza az abroncs szilárdságát és csökkenti a gördülési ellenállást, ami jobb üzemanyag-hatékonyságot eredményez, emellett az abroncs húzóerejére is pozitív hatással lehet a nedves utakon.

A Goodyear innovációs törekvései az abroncsok környezetbarátabbá tételére irányulnak – anyaguk, teljesítményük és a gyártási folyamat tekintetében egyaránt” – mondta el Zekoski. „Folyamatosan kutatjuk például a lehetőségeket az abroncsok üzemanyag-hatékonyságának fokozására. Emellett arra is törekszünk, hogy a kőolajszármazékokat megújuló anyagokkal, többek közt szójababolajjal váltsuk fel abroncsainkban.”

Sürgős biztonsági visszahívás az Opelnél

2014. szeptember 29., 18:17 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Sürgős biztonsági visszahívás a 2014 májusa után értékesített ADAM és Corsa modellekre

 

Az Opel értesíti azon ügyfeleit, akik 2014 májusa után értékesített ADAM és Corsa modellek tulajdonosai, mert Európa szerte ezek közül mintegy 8.000 gépkocsi nem az előírásoknak megfelelő kormányalkatrésszel készült. Hogy minden kockázatot el lehessen kerülni, ezeket az autókat nem szabad addig vezetni, amíg a szakszerű átvizsgálás meg nem történik.

 

Hogyan tudhatjuk meg, hogy az autónk érintett-e. Először ellenőrizni kell az alvázszámot (forgalmiban is benne van), hogy az érintett autók alvázszámának utolsó nyolc írásjele a következő tartományba esik-e:

 

ADAM  E6077301 – E6113446  illetve     F6000001 – F6006544
 
Corsa   E6071016 - E6118738  illetve      E4181031 - E4308122
opel.jpg

 

Ha igen, akkor a fék és gázpedál mögött található kormány kardán alkatrészen található számot is meg kell nézni (autót leállítani, kézifék, üresbe tenni a váltót és járatni a motort, hogy a szervó menjen – ekkor a kormány forgatásával láthatóvá válik a szám. Erről fotók és videók vannak az Opel.hu oldalon) Ha az alkatrészen a jelzés 20E4 vagy 20K3 akkor az autóval nem szabad tovább közlekedni!

 opel2.jpg

Aki ezt nem tudja megtalálni, az rögtön hívja az Assistance-t!  Aki viszont meg tudja nézni az alkatrészen szereplő jelzést, maga is megbizonyosodhat arról, hogy az autója a visszahívásban érintett vagy sem. Ebben az esetben is az Opel Assistance (tel: 06- 80-200-940 ) szolgáltatást kell hívni, annak munkatársai kimennek az autóhoz és ingyenesen márkaszervízbe szállítják, hogy a szükséges alkatrészcserét megcsinálják rajta. A visszahívással kapcsolatos minden fontos információ fent van az Opel.hu oldalon.


 

Újra autószalon Budapesten

2014. szeptember 29., 12:37 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Budapest, 2014.09.29. - Közel 10 éves kihagyás után ismét nagyszabású autószalon kerül megrendezésre Budapesten. November 21. és 23. között a Syma Csarnokban kap helyet a Mobilitás 2014 Autókiállítás és Vásár, melyen a járműipar legújabb trendjeivel, a népszerű márkák legfrissebb modelljeivel ismerkedhetnek meg a látogatók. Az eseményen kiemelt szerepet kap az e-mobilitás, ehhez kapcsolódóan a Magyarországon elérhető elektromos autók teljes palettája bemutatásra kerül. A háromnapos rendezvény importőri támogatás mellett, és a hazai márkakereskedői piac meghatározó szereplőinek együttműködésével valósul meg.

Idén határozott élénkülés figyelhető meg a válság által alaposan megtépázott autópiacon, az új gépjármű értékesítés az elmúlt 14 hónapban hónapról hónapra stabilan növekszik. Augusztusban 23,3 százalékkal több személygépkocsit adtak el, mint egy évvel korábban, a kishaszonjárművek esetében pedig még ennél is jóval nagyobb bővülést lehetett megfigyeln.

Ez az élénkülés megteremtette a piaci alapot arra, hogy ismét nagyszabású autószalon kerüljön megrendezésre Budapesten, ahol bemutatható, milyen változások történtek a világ autógyártásában az elmúlt években. A november 21. és 23. között megrendezésre kerülő Mobilitás 2014 Autókiállítás és Vásár különlegessége, hogy az a hazai márkakereskedői piacon meghatározó szerepet betöltő, több évtizedes múlttal rendelkező vállalkozások összefogásával, az importőrök, és a szakmai szervezetek támogatásával valósul meg, ami lehetőséget biztosít, a magas színvonalú megjelenésre, és a hazánkban még nem ismert innovációk bemutatására.

A Mobilitás 2014 Autókiállítás és Vásáron az összes nagy, Magyarországon forgalmazott márka képviselteti magát, melyeket a hazai piac nagy múltú márkakereskedői mutatnak be. A háromnapos rendezvényen a látogatók megismerkedhetnek a legújabb autópiaci trendekkel, a gépjárműipar fejlesztéseivel, a legújabb, akár Magyarországon még nem látott modellekkel, a vásár helyszínén kialakított tesztpályán pedig közel 30 márka, mintegy 100 modelljének tesztvezetésére nyílik lehetőség. A kiállításon a márkakereskedők mellett a finanszírozás, biztosítás, járműkarbantartás és alkatrész-kereskedelem képviselői is megjelennek, így egy helyen lehet informálódni, kipróbálni és akár dönteni márkákról, típusokról, felszereltségről, árakról, hitelről vagy akár biztosításról.

Az államtitkár, akinek 1,28-at fogyaszt az autója

2014. szeptember 17., 15:57 Módosítva: 2020.08.03 15:53

Amióta a Jedlik Ányos programot bejelentették, átkozottul kíváncsiak vagyunk, hogy mindez mit jelent majd. Ugyebár arról van szó, hogyan fogja a magyar állam ösztönözni és támogatni az elektromos közlekedést, természetesen a szép szavakon túl is. Mert csak úgy magától még Nyugat-Európában sem menne a dolog, ár- adótámogatások, töltőhálózat-kiépítés, behajtási kedvezmények és még sorolhatnám, hogyan tolják az elektromosság szekerét máshol. Nálunk jelenleg mindössze a kedvező összegű regadó a csábító, de tudjuk, hogy ez még kevés ahhoz, hogy az ember közel háromszoros árat fizessen egy olyan miniautóért, mint mondjuk egy e-UP.

Sajnos a programról továbbra sem tudtunk meg sokat, csak azt, hogy lesz. De hogy mikor startol és mit fog tartalmazni, azt nem. Ami változott az előző választási kampányidőszakban bedobott infókhoz képest, hogy megtudtuk, mi lehet majd benne. Ezek közül talán az a legfontosabb infó, hogy a törvényváltoztatások lehetővé teszik majd, hogy ne csak áramszolgáltatók árulhassanak áramot, mert ez gátolja a töltőállomások terjedését. Így mondjuk egy bevásárlóközpont is kérhet majd pénzt, ha valaki az ő töltőjén tankol, most ugyanis még nem.

Azt meg ugye senki sem gondolja komolyan, hogy ez az ingyen töltős Kánaán sokáig fog fennmaradni.

Ami még kiderült a XII. kerületi, szennyvízcsatorna hőjével hűtött-fűtött (ez évszakfüggő ugye...) teremben, az többnyire a múlt: buszcserék, metróépítés, miegymás. Persze ezek is fontosak, de nem a Jedlik Ányos program részei. És hát fontos az energiafüggőség csökkentése, ezért kell Paks 2, működik a Bubi, satöbbi. A nem bejelentés apropója Európai  Mobilitási Hét volt, amelynek kapcsán 137 településen lesznek mindenféle rendezvények. Ezek során az embereket arra próbálják rávezetni, hogy a közlekedési eszközök helyes megválasztása már önmagában csökkenti a környezetszennyezést. Mint Fónagy Jánostól megtudtuk, aktivisták fogják megköszönni személyesen az utasoknak, hogy a békávézást választották.

A legtöbb konkrétumot Glattfelder Bélától, az NGM államtitkárától hallottuk, akiről az is kiderült, hogy neki legalább van egy konnektorról tölthető Priusa, aminek a használati adatait is elmondta: 10 647 kilométert tett meg vele, aminek 71 százalékát árammal tette meg, így sikerült 1,28 l/100 km+13,15 kWH/100 km fogyasztással közlekednie. És ha még napelemekkel tölthette volna, még jobb lenne a CO2-mérleg.

Így kell ezt, minden politikusnak ajánlom a figyelmébe, mindez egy Audi Q7-esből kevésbé hangzott volna hitelesen. Még akkor sem, ha talán nem olyan jó egy Priusban ülni. Glattfelder Béla sorolta fel, hogy mik lehetnek majd a Jedlik programban, például zöld sávok, buszsáv-használat, ingyen parkolás, adókedvezmények, ingyen parkolás, töltőoszlop-létesítés jogi szabályzásának egyszerűsítése. Ja, majd elfelejtettem, az EU-direktíva alapján 2020-ra 68 ezer töltőállomásnak kéne létesülnie, amiből hétezernek publikusnak kell lennie.

Hát ennyi. Felhívnám a figyelmet a feltételes módra, mert ugye nem azt jelenti, hogy ez lesz. Pedig már sokan várják a konkrétumokat, egy csomó autóimportőr állította ki villanyos járművet, köztük a BMW is, amely épp tegnap jelentette be, hogy itthon is fogja forgalmazni az i3-as és i8-as modelljeit.

Mindennek a végén pedig Pokorni Zoltán kerülete ünnepélyesen átvette annak a Leafnek a kulcsát, amellyel városüzemeltetési feladatokat fognak ellátni: az utak állapotát fogják ellenőrizni. Hát ennyit tudtunk meg, aki akar, még megpróbálhat információmorzsákat kihámozni a sajtóközleményből:

A Kormány célja az elektromos autózás elterjesztése

Átadták Budapest első városüzemeltetési célokat szolgáló elektromos autóját

Sajtóanyag 2014.09.17.

Az Európai Mobilitási Hét keretében megrendezett Magyar Elektromobilitás Napján elektromosautó-tesztvezetéssel és kiállítással egybekötött sajtótájékoztatónadták át a Hegyvidéki Önkormányzat számára Budapest első városüzemeltetési célokat szolgáló elektromos autóját. A sajtótájékoztatón Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára és dr. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára a magyarországi elektromobilitásról, a Jedlik Ányos Program aktuális állásáról, Pokorni Zoltán polgármester a Hegyvidék zöld programjáról adott tájékoztatást.

A társadalmi szervezetek, az NFM és az NGM közötti egyeztetések eredményeként körvonalazódik a Jedlik Ányos Terv, amely meghatározza az elektromobilitás magyarországi elterjedéséhez szükséges szabályozási és támogatáspolitikai keretet. A Jedlik Ányos Terv egyik legfontosabb célkitűzése az elektromos autózás infrastruktúrájának megteremtése, ezzel összhangban az intézkedéscsomag az országos töltőhálózat kiépítését uniós forrásokból és a szén-dioxid kvóták értékesítéséből befolyó összegek felhasználásával finanszírozza, valamint jogszabályi ösztönzőkkel segíti elő.

Az elektromos autózás elterjesztését a Jedlik Ányos Terv a jogi és adózási feltételek egyszerűsítésével is támogatja. A tervezett intézkedések között szerepel az ún. zöld rendszám bevezetése, a buszsáv használata az elektromos autók számára, az ingyenes parkolás biztosítása a töltőhelyeken, valamint az adókedvezmények kiszélesítése.

A Jedlik Ányos Terv kiemelt hangsúlyt fektet az elektromobilitás elterjesztésére a közösségi közlekedésben, illetve a közösségi közlekedést kiegészítő szolgáltatások körében is – például elektromos buszok forgalomba állításának, elektromostaxi-szolgáltatás, illetve  elektromos bérautórendszer kiépítésének ösztönzésével. 

A rendezvényen a Budapest XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Pokorni Zoltán polgármester részvételével átvette első, városüzemeltetésben használt elektromos autóját.

A Hegyvidék a főváros legzöldebb kerülete, ahol az átlagos zöld közterületek százalékos aránya 48,7%. Pokorni Zoltán a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a Hegyvidéki Önkormányzat számára éppen ezért kiemelten fontos a környezet védelme. Hagyományosan elkötelezettek a környezettudatosság mellett, ennek keretében 2011-ben átfogó környezetvédelmi program indult azzal a céllal, hogy a Hegyvidék – a kerületben élők aktív bevonásával – minél zöldebb, tisztább és takarékosabban működtethető legyen. A Zöld Hegyvidék Program keretében az önkormányzat több fontos lépést tett a környezet védelme érdekében. Többek között eddig 689 db, összesen 1151 m2 napelemet telepített az önkormányzat számos intézményein, szennyvízhőt használnak a MOM Kulturális Központ hűtés-fűtésére, a fővárosban elsőként indította el a házhoz járó szelektív hulladékgyűjtést, szinte teljesen kiváltotta a klór használatát az UV-s csíramentesítő berendezésekkel a kerületi uszodákban, illetve száműzte a PET palackokat a polgármesteri hivatalból. Az önkormányzat több, a környezetet óvó szolgáltatást ingyenesen biztosít a kerületben élők számára: eddig több mint 1200 komposztálót osztottak ki,  valamint rendszeresen szerveznek akkumulátor- és elektronikaihulladék-gyűjtést. Ennek a szemléletnek a folytatásaként döntött az önkormányzat az elektromos autó beszerzéséről, úttörő szerepet vállalva a környezet védelme érdekében tett önkormányzati lépésekben.

Az új, Nissan Leaf típusú autó Budapest első városüzemeltetési célokra használt elektromos autóját a Hegyvidéki Önkormányzat munkatársai a kerület útjainak ellenőrzésére használják a jövőben. Az autót Gablini Gábor, a Nissan Gablini tulajdonosa adta át Pokorni Zoltán polgármesternek. Elmondta, hogy az elektromos járművek kiemelkedő gyorsulása, nagyobb nyomatéka és utazósebessége a benzinmotoros és dízel járművek jellemzőivel vetekszik, mindezt azonban csendesebb üzemmód, alacsonyabb fenntartási költségek és jóval alacsonyabb környezetszennyezés mellett, kipufugógáz nélkül érik el.

A Magyar Elektromobilitás Napját elsőként megrendező Magyar Elektromobilitás Szövetség célja, hogy elősegítse az elektrombilitás elterjedése számára szükséges jogszabályi, gazdasági és társadalmi környezet kialakítását. E tevékenysége során összefogja mindazon vállalatok, szervezetek, önkormányzatok és magánszemélyek munkáját, amelyek érdekeltek az elektromobilitás magyarországi elterjesztésében. A szövetség feladata, hogy összehangolja azon gazdasági folyamatokat, amelyek a szereplők számára érdekeltséget jelentenek az e-mobilitás üzletágban való aktív részvételben.

Zavartalanul tekerik vissza a kilométerórákat

2014. szeptember 4., 13:58 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Zavarba ejtő statisztikát közölt a Használtautó.hu a kilóméteróra-tekerésről. Bő egy évvel vagyunk azután, hogy életbe lépett a Büntető törvénykönyv egy rendelkezése, mely szerint szabadságvesztéssel büntethető az óra manipulációja, de eddig senkit sem ítéltek el ezért. A közlemény beszédes diagramjai szerint a törvény előtt és után konstans követik egymást a számok – szóval vagy eddig sem tekergették az órákat, vagy senkit sem riaszt el ettől egy passzus. Azt is furcsa látni, hogy mintha három éves kor után alig használnák az autóinkat. Mindez persze nem a teljes magyar autópark, és még csak nem is a teljes használtpiac tükre. Csupán a magyar használtautó-piac tekintélyes részét lefedő hirdetési portál egy merítése. 

Sajtóközlemény


Zavartalanul tekerik vissza a kilométerórákat
Hiába fenyeget egy éve börtönnel a Büntető törvénykönyv


Budapest, 2014. szeptember 4.
Tavaly júliusban lépett életbe a Büntető törvénykönyv azon rendelkezése, amely egy évig terjedő szabadságvesztéssel bünteti az autók kilométerórájának visszatekerését. Az eltelt több mint egy évben azonban – bizonyíték híján – egyetlen alkalommal sem ítéltek el senkit e jogszabályi szakasz alapján. Nem meglepő tehát, hogy a Használtautó.hu internetes szakportál adatai szerint ez a káros gyakorlat továbbra is virágzik, visszaszorítására ugyanakkor leginkább az óraállások jelenleginél gyakoribb regisztrálása jelenthet hatékony eszközt.

A kilométeróra visszatekerésének célja, hogy a mutatott kilométer egy, a vásárlók által kitüntetett lélektani határ alá kerüljön, így téve vonzóbbá a kínált járművet. Ilyen határ a 100 ezer, illetve idősebb autóknál a 150 és a 200 ezer kilométeres szint: aki tudja, ez alatt igyekszik hirdetni autóját. Bár az eloszlásnak statisztikailag egyenletesnek kellene mutatkoznia, a 95-99 ezer kilométeres intervallumban például több mint 20 százalékkal hirdetnek több autót, mint az előtte vagy az utána következő sávban.image003.png

Még árulkodóbb az egyes évjáratokhoz tartozó átlagos futásteljesítmények mértéke. Az eladásra kínált hároméves járművek átlagosan 100 ezer kilométert futottak. Ezt követően azonban jelentősen csökken a bevallott éves menettáv: a 150 ezres átlagot 8 éves korban érik el, a 200 ezres átlagot pedig csak a 16. (!) évben lépik át.

image004.png
„Elgondolkodtató, hogy tavaly augusztusban szinte hajszálra ugyanazokat az értékeket láttuk, mint idén – mutat rá Fodor László, a Használtautó.hu marketingvezetője. – Ha az ügyeskedők tartanának a törvény szigorától, akkor az idei futásteljesítményeknek már magasabbnak, a reálishoz közelebb esőnek kellene lenniük a három év feletti kínálatban.”

 

A kilométeróra-tekerés veszélyei


A meghamisított futásértékek miatt a vevők a reális árnál magasabb összeget fizetnek ki. Emellett az elmaradó, kilométerhez kötött átvizsgálások, karbantartások, alkatrészcserék miatt veszélynek teszik ki magukat, miközben az öregebb autók rövidesen magas szervizköltségekkel is terhelik új tulajdonosaikat. Mivel az eladót semmilyen jogszabály nem kötelezi az autó előéletének tisztázására, a vevőnek kell résen lenni: elsősorban azzal, hogy leszámol azzal az illúzióval, hogy olcsón hozzájuthat egy keveset futott autóhoz.

 

A leghatékonyabb eszköz a gyakoribb adatrögzítés lehet


„A Btk-ban szereplő rendelkezést gyakorlatilag csak akkor lehet alkalmazni, ha tettenérés történik, erre azonban tudomásunk szerint az egész országban eddig nem volt precedens – hangsúlyozza a Használtautó.hu szakembere. – Egy kvázi üres jogszabályi előírásnak pedig nincsen igazi visszatartó ereje.”

Az autók aktuális kilométerállását 2012 januárjától minden tulajdonváltás vagy műszaki vizsga során regisztrálják a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának (KEKKH) adatbázisában. Mivel műszaki vizsgán az autók túlnyomó többsége kétévenként esik át, a járművek többségéről jelenleg csupán egyetlen nyilvántartott adat áll rendelkezésre. Ezt pedig hiába kéri le a vevő, ha nem áll rendelkezésre olyan korábbi érték, amihez viszonyítani is lehet. Ráadásul, ha egy járművet átlag felett használnak, bőven megérheti akár kétévente visszatekerni az óraállást – ilyenkor csak arra kell figyelni, hogy az új érték a korábban regisztrált felett legyen.

A valódi hosszú távú megoldás tehát a gyakoribb adatrögzítés lehet. Ez az autó tulajdonosának nem jelentene pótlólagos terhet, hiszen arra – a Belgiumban és Hollandiában bevált gyakorlat alapján – elsősorban a szervizlátogatások alkalmával, automatikusan kerülne sor. Emellett megfontolandó az adatok rögzítése akár közúti ellenőrzések során is. Ennek bevezetésére azonban egyelőre kevés konkrét szándék körvonalazódik szabályozói oldalról. Némi reményre ad okot, hogy autószakmai érdekképviseletek közlése szerint hamarosan megkezdődhet egy, az állam által működtetett komplex járműtörténeti adatbázis kiépítése, melynek ideális esetben része lehet a gyakoribb adatrögzítés. Addig a fő védekezés az átveréssel szemben az egészséges gyanakvás és a – rutinos autószerelő kíséretében végrehajtott – megfontolt autóválasztás marad.

Magyar rajzsiker a Toyotánál

2014. augusztus 28., 17:15 Módosítva: 2015.07.31 09:51

A Toyota átadta a nyolcadik Dream Car rajzverseny díjait

Tokió, Japán – A Toyota Motor Corporation a mai napon megtartotta a nyolcadik Toyota Dream Car Art Contest ünnepélyes díjátadó ünnepségét a tokiói Kotón lévő Mega Webben, a Toyota autóélmény-központjában.

 


A pályázatra 75 országból és régióból összesen 662 898 alkotást küldtek be. Mindhárom korosztályban (7 éves korig; 8-11 év között; 12 és 15 év között) egy-egy arany-, kettő ezüst- és három bronzérmet, valamint négy Legjobb Döntős díjat adtak át. Emellett egy kiválasztott pályamunka a különleges Toyota Elnöki Különdíjban részesült. A díjátadó ünnepségen részt vett az összesen 22 országból és térségből érkezett, 31 díjazott, valamint szüleik is.

 

toyotarjz.pngGelányi Kata rajza


Az aranyérmesek: a vietnami Thanh Mai Bui (6 éves) „Szuper rák autó” koncepciójáért, a tízéves thaiföldi Jirawat Yodsing „Wat Pho masszázs autó” tervéért, valamint a romániai Iasmina-Maria Raceanu (a pályázat idején 15, jelenleg 16 éves), „STORYOTA” autójáért. A Toyota Elnöki Különdíj nyertese az ötéves Mealaksey Pha Kambodzsából, aki egy „Intelligens hal autót” tervezett.

 

Magyarország 4 éve vesz részt a nemzetközi rajzversenyen és minden évben sikerült díjakat nyerniük a kreatív magyar gyerekeknek, melynek jutalmául Japánba utazhattak. Idén is volt magyar nyertes, Gelányi Kata, mohácsi 14 éves kislány, aki szintén elutazhatott szüleivel Japánba a díjátadó ünnepségre. Kata különdíjat kapott remek pályamunkájáért.

toyota.jpg

A Toyota Dream Car Art Contestről

 

A Toyota társadalmi felelősségvállalási tevékenységeinek keretében megszervezett Toyota Dream Car rajzverseny a világ összes, 15 évesnél nem idősebb gyermeke számára nyitva áll. Az először 2004-ben megszervezett pályázat alkalmat biztosít a gyermekek számára, hogy autók iránti érdeklődésüket kiterjesszék, és átéljék az álmok fontosságát és örömét.

A pályázat helyi fordulóit 2013. októbere és 2014. márciusa között tartották meg; ezekből 670 kiemelkedően színvonalas pályaművet választottak ki és küldtek be a Japánban megszervezett globális versenyre. A független autóipari és művészeti szakértőkből álló zsűrit maga Akio Toyoda, a TMC elnöke vezette.

Önkéntes motor gumiabroncs csereprogramot jelentett be a Continental

2014. augusztus 21., 17:32 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Bizonyos BMW és KTM motorokon voltak első szerelésű abroncsok, amelyeket most visszahív a Continental. A másodpiacon nem ezek a gumimodellek. Ha ilyen DOT-számú gumija van, nincs más dolga, mint egyszerűen besétálni a problémás gumival, és kicserélik azt.

  • A csereprogram a Continental 120/70ZR17 és 120/70R17 méretű, a motorkerékpárok első kerekein használt gumiabroncsait érinti

  • A futófelületen és/vagy az övbetéteknél bekövetkező esetleges szerkezeti elváltozások nyomásvesztést okozhatnak

  • A program mintegy 170 ezer darab, 2007 és 2014 között eladott abroncsot érint világszerte

 Budaörs, 2014.08.18. A Continental mintegy 170 ezer darab, 120/70ZR17 és 120/70R17 méretű motorkerékpár abroncsra kiterjedő önkéntes csereprogramot hirdetett meg. Piaci visszajelzések alapján ugyanis az érintett gumiabroncsok nagyon kis hányadánál a futófelület és/vagy a gumiabroncsok övbetétei a használat során nem kívánt mértékben deformálódhatnak vagy sérülhetnek, ami bizonyos esetekben nyomásvesztéssel járhat. Bár az ebből adódóan bekövetkezett baleset vagy sérülés mindezidáig nem jutott a Continental tudomására, a csereprogrammal az abroncsok használóinak biztonságát igyekszik növelni a vállalat. Az érintett abroncsokat 2007 és 2014 között értékesítették világszerte, első szerelésben és az utánpótlás piacon egyaránt.

 

A Continental csereprogramjában érintett, 120/70ZR17 és 120/70R17 méretű abroncsok részletes adatai:

Termékek: DOT-számok:

120/70ZR17 M/C (58W) TL ContiSportAttack

CP8B

B5MV

1008

-

2614

120/70ZR17 M/C (58W) TL ContiSportAttack 2

CP8B

B5M4

4811

-

2614

120/70R17 M/C 58H TL ContiAttack SM

CP8B

BXM9

1011

-

2614

120/70ZR17 M/C 58W TL RaceAttack Comp. Soft

CP8B

B5M1

1907

-

2614

120/70ZR17 M/C 58W TL RaceAttack Comp. Medium

CP8B

B5M1

2307

-

2614

120/70ZR17 M/C (58W) TL RaceAttack Comp. Endurance

CP8B

918B

3011

-

2614

120/70ZR17 M/C (58W) TL RoadAttack 2 Gran Turismo W

CP8B

91E9

2513

-

2614

A gumiabroncsok gyártási idejét tartalmazó DOT számok szerint, az önkéntes csereprogram a 1907 (2007. 19. hete) és a 2614 (2014. 26. hete) közötti gyártású abroncsokra vonatkozik. Ezt a pontos gyártási időpontot a DOT szám utolsó 4 karaktere tartalmazza. Egyéb méretek, a fenti időszakon kívül gyártott abroncsok vagy más termékek nem érintettek a programban. A Continental 2014. augusztus 8-án értesítette az illetékes nemzeti hatóságokat, valamint felvette a kapcsolatot a motorkerékpár-abroncs vásárlókat kiszolgáló kereskedelmi csatornák képviselőivel az önkéntes csereprogram zökkenőmentes végrehajtása érdekében.

További, például az érintett gumiabroncsok azonosításával vagy a legközelebbi viszonteladó partnerek elérhetőségével kapcsolatban Menkó Illés, a Continental Hungaria Kft. műszaki szakértője az alábbi elérhetőségen áll rendelkezésre:

Tel.: 06-23-511-186

E-mail: illes.menko@conti.de

A nap érthetetlen sajtóközleménye

2014. július 21., 16:46 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Szögezzünk le pár dolgot, már az elején:
- igen, szeretem a száguldást
- igen, alig várom, hogy elstartoljon az idei Hungaroring, jelentsen is ez bármit.

Továbbá hadd fejezzem ki mély együttérzésemet azokkal, akiknek azt dobta a gép, hogy párhuzamot kell találniuk egy F1-es autó és egy kvarcóra között. Azonban minden empátiám ellenére azt mondom, hogy a teljes sötétségben levés csak egy óra esetében érdem. Az is csak akkor, ha napelemes.

Gondoltad volna, hogy a Gondoltad volna, hogy... rovat három tételéből kettő tutira baromság? Tehát a Hungaroring biztos nem a leggyorsabb pálya, soha nem is volt az, legfeljebb az Euroring-Kakucsring-Hungaroring koordináta-rendszerben. Mindenesetre tavaly a Hungaroringen nem 257, hanem 187 km/óra volt a legjobb kör átlagsebessége, amelynek Mark Webber volt az elkövetője.

Aztán ott vannak a vacak F1-es motorok, amelyek már vagy tíz éve (egészen pontosan 2005 óta) nem két órát bírnak, de valójában azelőtt sem ennyit bírtak, csak minden verseny után felújították őket, mert négyet már nem bírtak volna. Mindenesetre a mostani motorokból egy szezonban ötöt használhatnak el, azaz a 19 futamos versenynaptárat, az edzéseket is figyelembe véve egy mai F1-es motor legalább 8 órát kibír. Talán teljes sötétségben is.

(Egyébként megvolt, hogy az összes F1-es versenyző karórában jelenik meg a díjátadón, ami nyilvánvalóan nem volt ott a csuklóján a verseny alatt? És az, hogy tegnap Rosberg és Hamilton is úgy érezte a himnusz alatt, hogy meg kell törölnie a száját, kifejezetten az órás kezével? Bottas még kezdő.)

Kedves Kolléga!

A technika és a sebesség megszállottja vagy? Alig várod, hogy elstartoljon az idei Hungaroring? Miközben nézed a száguldó cirkuszt égsz a vágytól, hogy megtudd, hogyan lehet valami egyszerre elképesztően gyors, pontos, intelligens és tökéletesen kezelhető? Ismerd meg az új Red Bull EDIFICE kollekciót, a karórákat, amikben épp úgy megtalálhatóak ezek a tulajdonságok, mint egy száguldó Infiniti Red Bull Racing versenyautóban.

Gondoltad volna, hogy:
- Tavaly a Hungaroring volt a leggyorsabb pálya, 257 km/h átlagos sebességgel?
- Egy versenyautóban 80 ezer alkatrész található?
- Amíg az F1 autók motorja alig 2 óráig bírja, addig  az EDIFICE órák legalább 2 évig képesek a pontos idő megjegyzésére, akár teljes sötétségben is?

A mellékelt infografikában további érdekességeket találsz a Hungaroringről, a Forma1-ről és az EDIFICE karórákról. Pinterest oldalunkon megnézheted
- az infografikát: http://www.pinterest.com/pin/453667362436819989/
- és az új Red Bull EDIFICE karórákat is: http://www.pinterest.com/casiohu/sebesseg-es-intelligencia/

Mitől ilyen tökéletesek az új Red Bull EDIFICE karórák? Tudd meg videónkból: http://www.youtube.com/watch?v=olT_8vHZZQs

Minden másodperc számit!
- Mi áll a világrekord gyorsaságú kerékcsere hátterében? Kiderül a videóból: http://www.youtube.com/watch?v=bNeQsXTQk7g
- Milyen izgalmas verseny zajlik a tervezőasztalok mellett? Választ kaphatsz ebből a videóból: http://www.youtube.com/watch?v=xwuHngAOeWo

További információval készséggel állunk rendelkezésedre!

A jogsi mellett bukik a biztosítás is

2014. április 20., 12:00 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Húsvétkor mindig aktuális téma az ittas vezetés, és az ezzel kapcsolatos, fokozott közúti ellenőrzések. A lehetséges következményekre és a mérlegelendő szempontokra hívja fel a figyelmet az alábbi sajtóközlemény.

Zéró tolerancia ide, fokozott közúti ellenőrzések oda, sajnos várhatóan idén húsvétkor is rengetegen ülnek majd kapatosan a volán mögé. Tavaly közel száz személyi sérüléses baleset történt a húsvéti hosszú hétvége során, számos esetben az ital okozta a bajt. Kevesen gondolnak bele, hogy a büntetés és a jogosítvány elvétele mellett a károk megtérítése is a vétkes járművezető kötelessége lehet. A biztosítók ilyenkor ugyanis csak a vétlen szereplők kárát térítik meg akkor is, ha a károkozónak érvényes biztosítása van.

Távolról sincs vége, olvasson még

Fóliával védik Budapest új buszait

2014. április 11., 14:00 Módosítva: 2015.07.31 09:51

A lenti közlemény címében szereplő antigraffiti védelem kissé nehezen értelmezhető, de örömteli hír, hogy megvédi a rongálóktól új buszait a BKK. Az eszköz valamiféle fólia, ami mindent bír: festéket, savat, hegyes tárgyat. Arról a százötven új buszról van szó, amelyek érkezését egy hete jelentette be a BKK, a technológia pedig ugyanaz, amit a tavaly jött Mercedes Citarókon már használtak. Azokon állítólag bevált.

Szinte észrevétlen antigrafiti védelem Budapest új buszjáratain


A vandálok már az első napon „tesztelték” a rendszert

 

Április közepétől állnak forgalomba a BKK új buszparkjának tagjai a legfontosabb agglomerációs vonalakon. A teljesen alacsonypadlós, klimatizált járművekről kevesen tudják, hogy egy kifejezetten a budapesti közlekedés számára kifejlesztett antigrafiti védelemmel is ellátták őket, ami megelőzi az üvegfelületek karcolása, savazása, festékszórása által okozott rendszeres, többmilliós károkat.

BKK antigrafiti.jpg

Április 4-én, pénteken adták át a BKK új, több mint 150 járműből álló modern autóbuszparkjának 61 legújabb tagját a Hősök terén, melyek április közepétől állnak forgalomba fontos agglomerációs volánalakon (Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Halásztelek, Nagykovácsi, Remeteszőlős, Solymár, Szigetszentmiklós és Törökbálint). Az új járművek esetében az Euro V és Euro VI károsanyag-kibocsátási normáknak való megfelelés nem okoz meglepetést, ahogy az akadálymentesített közlekedés lehetősége és az utasok kényelmét biztosító légkondicionáló rendszerek sem. Azt viszont már kevesen tudják, hogy a járműparkot egy láthatatlan, ám annál fontosabb védelemmel is ellátták. A buszok ablakaira telepített antigrafiti fóliák védelmet nyújtanak nem csak a savval, festékkel való rongálás, de a vétlen vagy szándékos karcolás ellen is. Az egyszerűen lemosható védőréteg csökkenti azt a 20.000 Ft-tól akár 2.000.000 Ft-ig terjedő kárt, amit csupán egyetlen busz megrongálása okoz, és közvetett módon az adófizetők pénztárcáját terheli.

BKK antigrafiti3.jpg

Az antigrafiti megoldást, melyet a magyar tulajdonú Persecutor Kft. kifejezetten a budapesti buszok számára dolgozott ki, a 2013. május-júliusában átadott 150 darab Mercedes Citaro busz ablakain használták először. „Azóta bebizonyosodott, hogy a technológia kivallóan működik” – mondta el Váradi Tamás, a Persecutor Kft. portfólió menedzsere. „Ezt már az átadást követő első napon bizonyította a rendszer, amikor az egyik üvegfelületet megóvta a vandál karcolásoktól.” Sajnos azóta több alkalommal is szükség volt a védelemre, hogy a városi közlekedésben résztvevő új és komfortos buszok esztétikus és biztonságos gyári állapotukat megőrizzék. A Persecutor Kft. kimagasló rendszerintegrációs, energetikai és biztonságtechnikai megoldásairól közismert vállalat 1993. óta van jelen a piacon, és többek között ők tették itthon népszerűvé az épület- és gépjármű védőfóliákat.

Budapestre jön haknizni a Top Gear

2014. április 9., 10:10 Módosítva: 2015.07.31 09:51

A világ legnagyobb autós showja, amiben Jeremy Clarkson, Richard Hammond, James May és a titokzatos sofőr, Stig is szerepel, most először érkezik hazánkba.

A show látványos mutatványaival, szuper-verda parádéjával és a legabszurdabb átalakításokon átesett autóival a BudapestArénában lesz látható, csak egyetlen napig, 2014. július 1-én. A díjnyertes Top Gear TV műsoron alapuló show szélvészként söpört már végig a világ legnagyobb arénáin, teltházas előadásokat produkálva négy földrészen.

A Top Gear Live egy látványos autós show-t kínál izgalmas mutatványokkal, csattanásokkal, darabokra törésekkel, zuhanásokkal, speciálisan átalakított autókkal és természetesen a híres Top Gear humorral. Az előadásokban szerepel a Top Gear három műsorvezetője – Jeremy Clarkson, Richard Hammond és James May – ahogy a hihetetlen precíziós vezetések, a bámulatos mutatványok, valamint a lélegzetelállító effektek és pirotechnikai trükkök is.

A Top Gear Live showra eddig a világ 1.8 millió autórajongója volt kiváncsi és a turné szolgál pár érdekes adattal: 135 kamion, 3 hajó, egy teherszállítórepülő, 94 autó és több mint 150 garnitúra abroncs szükségeltetik minden évben az előadások létrejöttéhez.

 

A budapesti előadásokra belépők 9.900,- forinttól, az első sorokba szóló 33.900,- forintos jegyekig, április 14-én, reggel 6 órától kaphatók a www.topgearlive.hu oldalon keresztül.

 

Időpont: 2014. július 1. kezdési időpont: 18:00 és 21:30.

 

Általános információk az előadásról:
www.topgearlive.hu
facebook.com/topgearlive

Jegyértékesítés kezdete: április 14., reggel 6 óra

Jegyek: 9.900 forintól
Jegyek kaphatók a www.topgearlive.hu oldalon keresztül

 

További info:

www.livenation.hu

Autózás az ötvenes években

2014. április 2., 12:29 Módosítva: 2015.07.31 09:51
Autozas 50 cimlap

Április közepétől lesz kapható Ocskay Zoltán könyve, gondolom, a cím alapján egyértelmű, hogy miről szól. Nem árt tudni, hogy a szerző az elmúlt két évet levéltárakban és könyvtárakban töltötte, gyűjtötte a fotókat, cikkeket. És azt sem árt tudni, hogy mindössze 2000 példányban jelenik meg, aki nem megvárni az április közepét, hogy megtalálja a könyvesboltban, az már most megrendelheti a Veterán Autó és Motor szerkesztőségéből.

 

"Miközben az ötvenes évek autózása ügyében rengeteg tévhit, túlzott egyszerűsítés és szándékos ferdítés él a köztudatban, a valóság izgalmasan sokszínű. Nem igaz, hogy nem voltak magánautók abban az időben. De mit is értünk azokon az időkön? Az 1951 és 1957 közötti korszak lett a magánautósok számára is a sötét ötvenes évek, amelynek elején közel hétezer embertől vették el az autóját, és alig több mint ezer tarthatta meg. Az üzemben tartási engedélyhez – amely nélkül benzinjegyet sem lehetett kapni –, vagy fontos beosztás kellett, vagy valami érdem.

ziszFORTEPANk
BMW 340 és ZISZ 110 a Ferenciek terénél (Fotó: Fortepan) Kattintson az ízelítő képekért!

A fontos beosztáshoz nem különösebben magas polcot kell társítani, mert a vállalati főnököknek, minisztériumi osztályvezetőknek, jelentős beosztású honvéd- és rendőrtiszteknek eleve volt hivatali gépkocsijuk, a még fontosabbaknak járandósági autójuk, amellyel korlátok nélkül utazhattak akár a családjukkal is. Mérnökök, jogászok, közgazdászok, orvosok, állatorvosok kaptak autótartásra felhatalmazást. Minden minisztériumnak és főhatóságnak volt „kerete”, adott számú autóhasználati engedély, abból oszthattak a miniszterek, vezetők a kiválasztottaknak. Ezek sorába tartoztak a sportolók, az írók, a művészek is, akikre persze jobban rávetült a rivaldafény, ezért különösen irigyeltekké váltak.

Technikatörténetnek látszó korrajz, amelynek segítségével egy eddig jórészt ismeretlen, helyenként abszurd világ tárul fel az olvasó előtt."

 

Megrendelhető: a (06-1)4253668 számon, vagy a veteran@veteran.hu e-mailen.

 

 

Az Empire State Building kilátóján az 50. évfordulóját ünneplő Ford Mustang

2014. március 27., 13:33 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Az Empire State Building kilátóján az 50. évfordulóját ünneplő Ford Mustang



A Ford április 16-17-én ünnepli a Mustang folyamatos gyártásának 50 évét, és ez alkalomból a vállalat az Empire State Building 86. emeleti kilátójában állít pódiumra egy vadonatúj Mustangot, hogy a híres épület látogatói is az ünnepségsorozat részesei lehessenek. A Ford ezzel újra megismétli közel 50 évvel ezelőtti bravúrját: a világ egyik leghíresebb látképébe illeszti be a Mustang sziluettjét. A világ 16 országából (köztük 10 európai országból) érkeznek a rajongók és autótulajdonosok, hogy április 16. és 20. között részt vegyenek a magyarországi márkakereskedésekbe jövőre megérkező Ford Mustang amerikai ünnepségén, idén Európában is további rendezvények várhatók.

mustangempire.jpg

A világ két nagy legendája találkozik április 16-17-én, amikor a vadonatúj Ford Mustang megjelenik a New York-i Empire State Building kilátó-szintjén. A közel 50 évvel ezelőtti rendezvényt megismétlő bravúr egybeesik azzal a globális ünnepségsorozattal, ami a Mustang 50 évvel ezelőtti, az 1964-es New York-i Világkiállításon történt debütálásáról emlékezik meg.

“New York a világ egyik legcsodálatosabb városa, ráadásul ezen a helyen kezdődött el 50 éve a Mustang története.” – fogalmaz mondta Mark Fields, a Ford világszintű ügyvezető igazgatója. “Izgalmas dolog ellátogatni ebbe az építészeti remekműbe, ami 83 esztendeje uralja Manhattan látképét – és még izgalmasabb annak az autónak a legújabb generációjával megjelenni itt, ami a Ford szellemiségét testesíti meg.”

mustangempire2.jpg

Nem egyszerű feladat egy autót 86 emeletes magasságba emelni Manhattan sűrűn lakott utcáin. Nem létezik olyan hordozható daru, ami felérne a 86. szinten található kilátóig. A torony tetején meglehetősen keskeny galéria fut körbe, amire képtelenség lenne helikopterrel leszállni. Az egyetlen megoldást tehát a liftek jelentik. 1931-es megnyitása idején az Empire State Building volt a világ legmagasabb épülete (és ezt a címet közel negyven éven át meg is őrizte), ám ekkor aligha jutott eszébe bárkinek is, hogy az eredeti liftekkel egyszer majd egy autót próbálnak meg felvinni a tetőre. Csakhogy 1965-ben, a Mustang kabrió prototípusának bemutatásakor mégis megvalósult az elképzelhetetlen: az autót három részre vágták (plusz a szélvédőt is leszerelték), és a darabok így már befértek a liftbe.

“Ahogy a gondos mesteremberekhez illik, mi is kétszer mértünk, mielőtt egyszer vágtunk volna, hogy biztosak lehessünk benne: most is fel tudjuk vinni a Mustangot a 86. emeletre.” meséli Dave Pericak, a Mustang főmérnöke. “Az 1965-ös csapathoz hasonlóan a jelenlegi munkatársak is elmentek az Empire State Buildingbe, hogy gondosan megmérjék az épület új liftjeit, mielőtt szétdarabolják az autót.”

mustangempire3.jpg

Az új Mustang mintegy 18 centiméterrel hosszabb és 10 centiméterrel szélesebb, mint fél évszázaddal ezelőtti őse, így aztán még komolyabb kihívás elé állítja a szakembereket, mint 50 évvel ezelőtt. A csapat tagjai a számítógépes tervezőprogram adatai alapján határozták meg a megfelelő vágási pontokat; ezután már minden befér a méretre szabott rekeszekbe, amelyeket beguríthatnak majd a liftekbe. Amikor már minden fent lesz a 86. szinten, a szerelők alig hat óra leforgása alatt újra összeállítják az egyes részeket, hogy az új Mustang Manhattan fölé magasodhasson. Az Empire State Building kilátójának látogatói április 16-án és 17-én reggel 8 és délután 2 óra között csodálhatják meg az új Mustang kabriót.

Ugyancsak április 16-án gyűlnek majd össze az Amerikai Egyesült Államokban 16 ország Mustang-rajongói, hogy megemlékezzenek kedvenc autójuk elmúlt 50 évéről. A hivatalos nemzetközi ünnepség olyan nagyszabású lesz, hogy a Ford és az Amerikai Mustang Klub (MCA) egyszerre két helyen is összejöveteleket szervez április 16. és április 20. között. A rendezvényeken mindenkit szívesen látnak, nem csupán a Mustang-tulajdonosokat vagy az MCA tagjait. Az MCA emellett “Pony Drive” túrákat is szervez a Mustang-tulajdonosok számára.

mustangempire5.jpg

Az autós felvonulás hatalmas nemzetközi eseménynek ígérkezik: Concord városában és Los Angelesben a belga, a dán, a francia, a német, a holland, a norvég, a svéd, a svájci és brit nemzeti lobogó is feltűnik majd, de számos csoport érkezik Észak- és Dél-Amerikából, Ausztráliából és Új-Zélandról is.

“Bár a Ford Mustang nem volt kapható a világ minden országában, a modell iránti rajongás nemzetközi jelenség.” – mutat rá Ronald D. Bramlett, az Amerikai Mustang Klub ügyvezetője és Mustang 50. Születésnapi Ünnepségek igazgatója. “A Mustang-rajongók a világ minden táján arra vágynak, hogy részt vehessenek ezen a különleges rendezvénysorozaton. Néhányan még az autójukat is átszállítják az Egyesült Államokba, hogy kedvencük se maradjon ki az ünneplésből.”

 

Az új Ford Mustang


Az új Mustang a legendás izomautó legfejlettebb változata, ami 2015-ben az európai piacokon is megjelenik. A ferdehátú és kabrió változatban gyártott autó új, formás karosszériája olyan világszínvonalú motorokat rejt, mint az új, turbótöltésű, 2,3 literes EcoBoost egység, vagy a több mint 426 lóerős, 5,0 literes V8-as blokk.

mustangempire6.jpg

A Ford Mustang eredetileg egy televíziós hirdetési kampánnyal mutatkozott be 1964 április 16. estéjén, mielőtt a vállalat április 17-én pódiumra állította a New York-i Világkiállításon. Az autó hivatalos forgalmazása még aznap megkezdődött, és a Ford márkakereskedői már a legelső napon rekordmennyiségű, 22.000 darabos értékesítést és megrendelést könyvelhettek el. Az értékesítés első évében több mint 418.000 Mustang kelt el, és az eladások már két éven belül túlszárnyalták az 1 milliós darabszámot. Az ezt követő öt évtized során több mint 9 millió Mustang talált gazdára.

 

A csőrös új életre kelt

2014. március 26., 13:49 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Ausztráliában egykori dicsőséges külsejét kapta vissza egy, az 1970-es évekből származó Scania L111 tehergépkocsi a Scania alkatrészes csapatának és helyi restaurátoroknak köszönhetően.

416567 highres Scania L111 oldalról

Bill Larson, a jármű eredeti tulajdonosa az L111-et az 1980-as években is még fakitermelő vállalkozásában használta. Őt annyira lenyűgözte a Scania kezelhetősége és vezethetősége, hogy további Scania tehergépkocsikba ruházott be. „Már elsőre nagyon tetszett az európai stílus, ezen felül fontos volt benne a differenciálzár, amely elengedhetetlen a sáros talajon, ahol a munkám miatt vezettem.” – mondta Larson úr.

Távolról sincs vége, olvasson még