Vectra váltóolaj betöltés

2002.01.03. 09:58
Na, mire azon a szellőzőn becsiklandozod az olajat, ősz hajú öregapó leszel. A fenti viszonylag szép átmérő ugyanis lejjebb két milliméterre csökken.
Tisztelt Autódoktor!
A kocsi Opel Vectra A 1.6 GL, 1994, motor c16nz, váltó F13 egy angol szervizkönyv szerint. A váltóház legmagasabb pontján van egy műanyag sapkás csavar, ami a könyv szerint levegőztető/töltő csavar. Be lehet-e ennek a nyílásán tölteni a sebességváltó olajat a szintellenőrző csavar nyílása helyett (kényelmesebb) , természetesen a szintellenőrző csavar kicsavarása után? Azt tudom, hogy a leeresztés a differenciálmű alján lévő lemez levétele után lehetséges.
Köszönettel: Végső Ferenc
(2001. 11. 07.)

Na, mire azon a szellőzőn becsiklandozod az olajat, ősz hajú öregapó leszel. A fenti viszonylag szép átmérő lejjebb két milliméterre csökken. A szintjelzőt kihajtva egy rugalmas műanyag flakonba töltve az olajat, melynek kupakjába szorosan belefúrsz egy darab 8mm átmérőjű gumi-, vagy szilikon csövet_ egyszerű belepréselni az olajat. A leengedés módszere tökéletes. Kis szerelő pasztával kend meg a zsírtalanított felületeket és az olaj betöltése előtt hagyd kicsit kötni a pasztát!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.