Elállítgatott Fiat Tipo

2002.01.04. 08:13
Szervizről szervizre vittem már, de a probléma nem oldódott meg. Gyújtás, vezérlés rendben (műszerek szerint). Lassan már az őrületbe kerget az autó.
Üdv Doki !
Van egy 1992-es kiadású FIAT-TIPO-m. Ez még karburátoros. 140 ezer km-t ment az autó eddig. A probléma a következő. Hirtelen gázadásnál torpan az autó, annyira, hogy képes leállni, ha nem engedem vissza a gázpedált. Ennek ellenére elég tetemes a fogyasztás (városban 10l országúton 7-8 l) . Ennek megfelelően a CO is katasztófális. Az olajat nem eszi a motor. Szervizről szervizre vittem már, de a probléma nem oldódott meg. Gyújtás, vezérlés rendben ( műszerek szerint) . Lassan már az őrületbe kerget az autó. Öt éve vettem, akkor semmi bajom nem volt vele. A torpanásos bajok akkor kezdődtek, mikor a vákumos gyújtásszabályzó membránja kilyukadt. (Erre sajnos csak a sokadik szerelő jött rá.) Innentől kezdve nem tökéletes az autó. vákumcsövek cserélve, karburátorba felújítókészlet stb., mégsem az igazi.
Segítségedet előre is köszönöm
Kovács József
(2001. 11. 07.)

Szerintem nem ártana mindazt visszaalakítani, amit a sok aranykezű a nem talált rángatás miatt elállítgatott. A torpanás nagy valószínűséggel a gyorsító dugulásától, a magas fogyasztás a helytelenül beállított porlasztótól, esetleg egyéb beállításoktól van.
Nem ártana egy alapos porlasztó tisztítás, beállítás és egy motor revízió annak a szerencsétlen kocsinak! De az sem ártana, ha végre olyan ember piszkálná, aki tudja is mit hogyan kell csinálni ezen a kocsin! Nem egy bonyolult technika, csak kicsit munkaigényes.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.