Renault 5 nem indul

2002.01.06. 10:44

5-8 mp-en keresztül pörgeti az önindító. Akkor köhög kettőt és szépen felpörög, majd az esetek 60 százalékában szépen lassan elejti a fordulatot és megáll.

Szia,
Van egy 1987-es Renault 5 GTS-em. Nem hiszem, hogy komoly lenne a gond, de ha lehet rajta segíteni megtenném. Hosszabb (10-14 óra) állás után kicsit nehézkesen indul, 5-8 mp-en keresztül pörgeti az önindító. Akkor köhög kettőt és szépen felpörög, majd az esetek 60%-ban szépen lassan elejti a fordulatot és megáll. De a ráindítózásnál azonnal indul és semmi gond.
Ha jól figyeltem meg, ha csak 3-4 órát (a motor hidegnek tünik) állt akkor simán indul (1-2 pörgetés+gázfröcs). Szóval van-e ötleted, érdemes-e a problémával foglalkozni?
Ja és még egy kérdés, ilyen időben elfogadható a városi 8,7-es fogyasztás a kicsitől?
Köszi, Gyuri
(2001. 11. 07.)

Valószínűleg az AC-pumpa ejti vissza a benzint a tankba. Ennek oka lehet egy kisebb tömítettségi hiba az AC és a tank közt, de okozhatja maga a pumpa hibája is. Vagy a tápszivattyú cseréjével, vagy visszacsapó szelep tankhoz közeli beépítésével javítható. (Ha nem cső hiba okozza!)


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.