Golf néggyel hazalátogatni

2002.01.06. 10:45
Egyáltalán szeretik még a tolvajok ezt a márkát? Légyszíves írd meg mi a véleményed, nem szeretnénk ugyanis karácsony reggelre autó nélkül maradni.
Kedves Autódoki!
Németországban dolgozunk a feleségemmel, nemrég vettünk is egy VW Golf IV Variant Edition-t. 2001 márciusi születésű. Elektronikus minden ablak, légkondi, fedélzeti számítógép, ESP, ASB, meg a többi hárombetűs. Szóval van némi extra benne. A gép felszereltségéhez tartozik a indításgátló is.
A kérdésem talán kicsit prózai, de azért felteszem: mennyire véd ez az autólopás ellen? Úgy értem, hogyha Magyarországra látogatunk, akkor mennyire kell félnünk, hogy a lakótelepről lenyúlják a verdát?
Tudom, hogy nincs ellophatatlan járgány, de gondolom azért több időbe kerül meglovasítani egy masinát, ha van benne indításgátló. Egyáltalán szeretik még a tolvajok ezt a márkát? Légyszíves írd meg mi a véleményed, nem szeretnénk ugyanis karácsony reggelre autó nélkül maradni.
Köszi elore is, János
(2001. 12. 18.)

Ami azt illeti, hát a Golf IV. verzió még mindig a lop-top listák élét ostromolja és domináns helyét szilárdan tartja. Ez a finom megfogalmazás. A nyers igazság pedig, hogy viszik, mint a cukrot! A gyári indításgátlóval együtt egy szakosodott tolvajnak néhány perc elegendő, hogy meglovasítsa a verdát, még ha egyéb turpisságok is vannak bele építve. Ami kedvét veheti egy tolvajnak, az a feltűnő és forgalmas hely, valamint az őrzött parkoló! Tehát nem árt az óvatosság, és ha más mód nincs, legalább zárt helyre, mondjuk egy szomszéd zárt udvarára kell parkolni vele! Még kelendőbbé teszi a kocsit a feketepiacon, hogy bőven van exrázva és német rendszámos!
Tehát vigyázni rá, mert könnyen párolgós model! Azért kellemes ünnepeket és boldog új évet kívánok!

(A történet tovább is van. A levélírónak a levele megérkezésekor próbáltunk szólni, hogy hat nap alatt nem nagyon tud válaszolni a Doki, az autója pedig itthon halálveszélyben van. Január 3-án kaptuk a következő levelet. A szerk.)

Nos, nem is reméltem, hogy kapok LEVELET, így aztán már ki sem nyitottam a leveles ládámat, csak a rovatot böngésztem.
Fogalmam sincs, hogy milyen egy ilyen immobilizer, de talán (én kis naiv) ez mentett meg bennünket. December 24-ére virradóra azt tapasztaltam, hogy nincs bal első zár és gyújtáskapcsoló a kocsiban. Egyébként teljesen érintetlen volt. Minden ajtó nyitva.
A légkondi alatt egy védőpanel leszedve, ahol egy euro scart csatlakozóhoz hasonló csatlakozót láttam. Gondolom az ott a számítógép csatlakozó helye. Egy jóbarát segítségével sikerült az autót az Óbudai Autójavítóba elvitetni trailerrel (20 ezer magyar pénzegységért), ott vigyáztak rá 27-éig. 27-én aztán mintegy 110 ezer pénzért kicserélték az összes zárat, a gyújtáskapcsolót. Egy nap alatt, rendkívüli kiszolgálással. Nem reméltem ilyen készséges kiszolgálást egy magyar szervizben. Igazán gyorsak, korrektek és kedvesek voltak. Nem lehetett panasz rájuk. Egyszóval drága parkolójegyünk volt. Szerencsére van mindenféle CASCO, amit csak lehetett kötni, úgyhogy a biztosító ki fogja fizetni.
Azóta a kocsi rendben van, azzal jöttünk vissza Németország legészakibb részébe. Az itteni szervizben megnézték. Azt mondta VW szerviz, hogy mivel nem azt a típusú zárat rakták bele, ami eredetileg benne volt (az eredeti kulcs a távirányítóval van egybeépítve), ezért ingyen és bérmentve kicserélik mégegyszer.
Az érdekes az, hogy a németországi szervizben elképedve hallgatták a sztorit. Senki sem akarta elhinni, amig a rendőrségi feljelentés másolatát oda nem adtam. Magyarországból csak a gulyást, az Egri Bikavért és a Balatont ismerik, azt is csak hírbol. De ez nem az ő hibájuk.
Mindenesetre nem nagyon tudtak ajánlani riasztót, errefelé otthagyják a bolt előtt nyitva a legújabb 7-es BMW-t is, senki nem tesz bele semmit, nem vesz ki belőle semmit. (Hamburgról van szó)

Nos, tanultunk az esetből. Előtte egy évig magyar rendszámú kocsival tettük ugyanezt, de senki meg sem érintett a kocsit. Ezentúl vonattal megyünk.
Nagyon köszönöm az egyébként gyors választ, csak az én mulyaságom miatt nem kaptam meg idoben. De szándék a fontos.
Mégegyszer köszönöm.
Tisztelettel, János


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.