Mesemondók Suzukit gányolnak

2002.01.10. 10:24
Nem értem, miért magyarázzák meg, hogy egy kocsiban a fizika másként érvényesül, mint a többi ugyanolyanban, ahelyett hogy megjavítanák, ill. megkeresnék mi is okozza?
Tisztelt Autódoktor!
Egy hároméves Suzuki 1.3-as autóm van 28 ezer km-rel. Az első évben sokat jártam a szervizbe mert sokat fogyasztott, és 120-nál többel nem ment, valamint alapjáratra csak a megállást követö 10-20 másodperc elteltével állt be, addig 1500 körül (lejtőn gurulva végig) ingadozott.
Kettesben 30, és hármasban 45 körül nagyon kicsi gázadáskor rángatva gyorsult pár pillanatig. A fogyasztás megoldódott mert észrevettem, hogy lyukas a tank. A sebességét úgy sikerült 140-150 környékére feltornázni, hogy elállították a gyújtást a gyári értékről, és a próbaúton a szerelő addig nyomta harmadikban, amig el nem érte a 140-150 közötti értéket. Azóta az autó ezt a sebességet tudja harmadikban negyedikben és ötödikben is. Kérdésem ez így megfelelő-e.
A másik két probléma ma is fennáll, vagyis rángatózik (ma már kevésbbé mert megtanultam úgy vezetni, hogy ne csinálja, nem megyek ebben a tartományban) és nem megy vissza alapjáratra. Ezt már mástól is hallottam, a szervizben nekik is azt mondták, ez egy ilyen dolog. Lehetséges ez, vagy van megoldás?
Bartha
(2001. 12. 14.)

Nem értem, miért magyarázzák meg, hogy egy kocsiban a fizika másként érvényesül, mint a többi ugyanolyanban, ahelyett hogy megjavítanák, ill. megkeresnék mi is okozza?
Gondolom a szerelő rátekert egy néhány fok előgyújtást a motor elosztójánál és kinyomta a szemét. Na, ez a tipikus "így ne" esete!
A helyedben azonnal mentem volna egy másik szervizbe, és kértem volna, hogy javítsák meg azt, amit előttük elb..tak. Hátha presztizsből tényleg neki is fogott volna a javításnak egy szerelő, nem csak a portás!
Szerintem nem ártana az alapoktól kiinduló ellenőrzést végrehajtani a kocsin! Szelephézegok beállítása, vezérlés ellenőrzése, beleértve azt is hogy kontrollálni kéne, tényleg valós értékeket fednek azok a jelek? (Nincs-e pl. félig elnyíródva valamelyik vezérmű szíjtárcsa ékje?) Ezek után kompresszió mérés, üzemanyag nyomás és szállítási mennyiség mérése (képet ad a benzinpumpa állapotáról és a benzin filter eltömődöttségéről). Elosztó fedél és gyertya kábelek ellenőrzése, gyújtó feszültség mérése.
Fentiek után a motor beindítása, bemelegítése, előgyújtás beállítása a gyári érték szerint. Háromutas CO-mérés a katalizátor előtt és után.(a katalizátor és a lambda szonda működéséről nyújt képet)
Ezzel párhuzamosan a kipufogó rendszer ellenőrzése, nem sérült, horpadt-e valahol, ill. nem tömte-e el a katalizátor levált darabja a kipufogó rendszert,(általában a hátsó dobot szokta!) olyan mértékben, hogy a motor elégett gázainak szabad kiáramlását gátolja, ezáltal mintegy lefojtja a motort es bizonyos tartomány felett!
Fogadok bárkivel, hogy az itt leírtakat végig ellenőrizve meg lehet találni a hibát és azt kiküszöbölve a motor ismét a gyári értékekre beállítva, simán és egyenletesen fog duruzsolni, megfelelő teljesítményt kiadva még a felsőbb tartományokban is! Hiszen a Suzuki éppen itt adja le a legjobb teljesítményt.
Már csak es olyan szerelőt kell találnod, aki lelkiismeretesen végig is csinálja a jól bevált hibakeresési folyamatot. Végül is nem csodát kell tenni, csak megkeresni, mi változott meg a kocsiban a gyári előírásokhoz képest!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.