Peugeot 405 alapjárat

2002.01.21. 14:35

Az alapjárat guruló autó esetén (50-0,2 km/h) 500 és 1000 között ingadozik, de ha belelépek a fékbe, és az autó teljesen áll (nem gurul semerre), akkor tökéletesen egyenletes.

Szia Doki!
Volna egy Peugeot 405-ös járgányom. 95-ös 2.0 SRi. Az a probléma vele, hogy az alapjárat guruló autó esetén (50-0,2 km/h) 500 és 1000 között ingadozik, de ha belelépek a fékbe, és az autó teljesen áll (nem gurul semerre), akkor tökéletesen egyenletes. A márkaszervizben azt mondták, hogy ez természetes, de nekem volt már egy pár autóhoz szerencsém, és egyik sem csinálta ezt. Mi lehet a gond vele?
Előre is köszönom.
JG (Gábor)
(2001. 12. 18.)

Kicsit egyedi és egyáltalán nem típusos a problémád. Szerinten két dolgot érdemes megnézni a kocsin. Az első a fék vákuumos rásegítője, másként szervódob, illetve annak a szívócsőre vezető flexibilis csöve. A cső ne legyen repedt, és végein a bilincsek rendesen tartsanak! Alapjáraton járó meleg motornál a fékre történő erős rálépéskor ne legyen hallható a pedal felől halk sziszegő hang, illetve jelentősen ne változzon meg az alapjárati fordulat! Ha a kettő közül (akár az egyik is!) jelentkezik, valószínűleg ez a szervódob ment tönkre. Ha egyik tünet sem "él", az alapjárat szabályozó motort vedd ki és alaposan áztasd be nitro higítóba, majd kis ecsettel belenyúlva tisztítsd ki és a belső mechaikáját egy kis WD-40 spray-vel fújd meg! A motor helyét is tisztítsd ki alaposan, amennyire csak be tudsz nyúlni. Ugyanezt a tisztítást csináld meg a fojtószelepnél is a szívó csőben, hogy az ott lerakódott fekete kartergáz sarat eltávolítsd. Ezzel alapjáraton szabaddá teszed azt a kis rést, amit a fojtó szelep és a szívó torok közt alapjárati állásban kell hagyni, de a lerakódás már jórészt eltömött. Ha ezután sem tökéletes a dolg, írj újra. De szerintem ennyi rendbe is hozza!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.