Bekavar a riasztó

2002.04.02. 14:03
4 hónapig tökéletesen működött és most is kifogástalan. Egy pontját letiltottuk a motornak (a biztosítéktábla feletti különálló 4-5 db-os biztosítéktáblába a legfelső 7,5 A-es biztosíték, amely egy vékony piros és egy vastag piros-sárga vezeték között helyezkedik el.
Tisztelt Uram!
Nagyon fontos és sürgős ügyben szeretném a tanácsát kérni: mi egy autóextra beszerelő műhely vagyunk immár 10 éve. Tavaly szeptemberben szereltünk be egy Fiat Brava 1,2-es 5 ajtós gépkocsiba egy autóriasztót (CLIPPER 4031).
4 hónapig tökéletesen működött és most is kifogástalan, egy pontját letiltottuk a motornak (a biztosítéktábla feletti különálló 4-5 db-os biztosítéktáblába a legfelső 7,5 A-es biztosíték, amely egy vékony piros és egy vastag piros-sárga vezeték között helyezkedik el) Az ügyfél viszont most jelentkezett az alábbi hibajelenséggel: az autó miután bemelegedett alapjáraton kb. 20 perc múlva leáll, a motor kihűlése után indítható újra. Menetközben nem rángat, kétszer fordult elő a hiba, a második után a szakszervizbe vitte az ügyfél az autót.
A szervizben a riasztót teljesen kikötötték, de a hiba változatlanul fennáll, a hibát még nem hárították el, a szervíz szerint a komputert kell cserélni. A kérdésünk: Ön szerint mi okozhatja még a fenti hibát, mit érdemes megvizsgálni, mivel a szervizben nem történt egyéb hiba keresése.
Ha nem áll módjában válaszolni, kérjük adjon tanácsot kihez fordulhatnánk, esetleg javasoljon szakértőt, természetesen a felmerülő díjat kifizetnénk!
Tisztelettel: István
(2002. 02. 01.)

Mindenképpen az alapjárat szabályozó motort kell kiszerelni és alaposan kitisztítani. Kevés WD-40 spray-vel megkenni a csúszó betétrészt úgy, hogy az be tudjon folyni a motor mechanikájába is. Közben a fojtószelep lapkáját és körülötte a szívótorkot nitrós, vagy benzines ronggyal alaposan ki kell törölgetni a kartergázból eredő olajsár lerakódástól, mert az alapjárat megfelelő beállításában az itt keletkezett szűkület gátolja az állító motort. A szabályzó motor kiszerelésekor annak helyén át ki kell takarítani az alapjárati aknát is. Ha ettől sem szűnik meg a hiba, telefonon keressetek azonnal!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- ésalvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják.Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.