Szétfagyott, hengerfejes Escort

2002.04.09. 14:37
A víz fagyás közben durván 10 százalékkal növeli térfogatát. Ez hihetetlen erőket tud előidézni, minek következtében nem csak a hengerfejtömítés tud elmozdulni, hanem a hengerfej, vagy akár a motorblokk is elrepedhet.
Kedves Doki!
Van egy 1993-as, 1.6-os, 16 szelepes (un. Mondeo motor) Ford Escortom. Sz@r fagyálló miatt (persze nekem is ellenőriznem kellett volna) szétfagyott a hűtő. Ezt a Ford szerviz kicserélte, majd utána bejelentették, hogy hengerfejes, mert az új hűtő ellenére is nyomja ki a vizet.
Kérdéseim: ez csak hengerfej tömítés hiba lehet? A hűtő kicserélése elött nem lehetett volna megállapítani az esetleges hengerfej problémát?
Várom válaszát, Szabolcs
(2001. 12. 20.)

A víz fagyás közben durván 10 százalékkal növeli térfogatát. Ez hihetetlen erőket tud előidézni, minek következtében nem csak a hengerfejtömítés tud elmozdulni, hanem a hengerfej, vagy akár a motorblokk is elrepedhet.
DE! Ha lyukas hűtővel közlekedett a kocsi, vagy az elfagyott motort beindítva próbálták meg kiolvasztani, ennek következményei is lehetnek ugyanolyan súlyosak!
Amíg a hűtőből dől a víz, az isten sem tudja a motort rendesen bemelegíteni és járatni, következésképpen a további hibákat sem megállapítani.
Szerencsétlen esetben tehát a műszaki ismeretek hiányáért komoly tanulópénzt kell fizetni. Sajnos az autó nem csak vezetési tudást, némi műszaki ismeretet is igényel. Még többet, ha nem megfelelő szakértelemmel, vagy nem kellő rendszerességgel szervizelik! Az egyikért a szerelőt terheli a felelősség, ám as utóbbiért a tuljdonosnak kell magába néznie!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusbankönnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba. A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.