Nagy Peugeot sokat kajál

2002.04.09. 14:46
Okozhatja egy-két szenzor hibája, vagy a termosztát. Illetve a computer nem megfelelő működése is. Sajnos ezek a kétliteres motorok nem sikerültek túl takarékosra.
Kedves doki!
Nemrég vettem egy Peugeot 605 Sri-t, 2000-es motor mocorog benne. Az a problémám, hogy 16-17 liter a fogyasztás egy kicsit soknak találom téli üzemben. A computer hibát nem jelez, elvittem kettő darab szakszervizbe, de ők sem találtak hibát. A CO-t lemérettem egy harmadik szervizben, 2-est mértek. Ők azt mondják, hogy sok, vigyem szakszervizbe.
Mi most a teendő, ha tudsz segíts.
tothj
(2001. 12. 22.)

Ez a CO-érték magas. Okozhatja egy-két szenzor hibája, a termosztát. Illetve a computer nem megfelelő működése is. Sajnos ezek a kétliteres motorok nem sikerültek túl takarékosra. Persze csak akkor érdemes komolyan kutatni a túlfogyasztás okát illetően, ha nem minden nap a belvároson keresztül közlekedsz dugóban. És ha megfelelően takarékos módon vezetsz. Ha padlózgatod a jószágot, vagy hidegen rövid utakon közlekedsz vele, esetleg nap mint nap csúcsforgalomban, akkor a nagy karosszéria miatt jogosan szürcsölhet akár ennyit is!
Ha úgy gondolod hogy mindez irreális, ezzel a motorral csak megfelelő célműszerrel rendelkező márkaszervízben jelentkezz javításra!
Ám mielőtt megteszed, javasolnám hogy mindenképpen nézd meg a befecskendező fúvókák csöveit, nem szivárognak-e, illetve a motor eléri-e a megfelelő üzemi hőmérsékletet? (Ez volna az említett termosztát baj.)


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.