Suzuki gyújtásállítás

2002.04.10. 14:59
A vezérműszíj lehet elgyengülve (vagy ilyesmi), de nem érdemes foglalkoznom vele. Azt mondta, jó volna egy tapasztaltabb szerelőt megkérdezni. A vezérműszíj a szervizkönyv szerint 30 ezer kmnél volt cserélve úgy 2-3 éve.
Kedves Autódoktor!
Annyira tetszik a rovatod, hogy minden reggel kávé + cigi helyett ezt olvasgatom.
Most az olvasgatás mellett két kérdessel is élnék: 1.3 1993 Suzuki Swift, kézi váltó, full fapad version, központi injektoros járgányhoz vehetek-e injektor tisztítót. (50 ezer km van benne) Tudniillik már majdnem megvettem, de nekem azt mondták (nem tudom mennyire "hozzáértők") hogy ezek a tisztítók a hengerenkénti befecskendezős autóknak használnak inkább, az én "szemem fényéhez" felesleges.
A másik, de sokkal fontosabb: voltam egy szerelő barátomnál, akivel stroboszkóppal, vagy mi a manóval ellenőriztük az előgyújtás szögét. A gyári érték 5+-1 fok. Na, nálam 12-14 volt.
Be szerette volna állítani, de mint közölte a srác, nem tudta 10 foknál kisebbre állítani, mert a motor nem szereti a 10 foknál kisebb szöget. (Én csak annyit észleltem, hogy a motor alapjárati hangja megváltozott.)
Szerinte a vezérműszíj lehet elgyengülve (vagy ilyesmi), de nem érdemes foglalkoznom vele. Azt mondta, jó volna egy tapasztaltabb szerelőt megkérdezni. A vezérműszíj a szervizkönyv szerint 30 ezer kmnél volt cserélve úgy 2-3 éve. (Gondolom elöregedett, mert az előző tulaj évi 4-6 ezer km-t tett meg vele.)
A szervizkönyv szerint még nem volt szelepállítás az autón! Mivel nemrég vettem, ezért szeretném elvinni szervizbe: ahol kérnék szelephézag állítást, váltóolaj cserét, (szervizkönyv szerint ez sem volt még cserélve), valamint vezérműszíj cserét, amennyiben indokolt.
Olajat, gyertyákat, szűrőket én cseréltem, gyertyakábeleket vennék, de milyet érdemes venni? Mindenből a legjobbat szeretném, gondolkoztam pl. B.O.N.T.E.X sportlégszűrőn is, de talán felesleges.
Mást a magam fejétől nem kérnék, mert jól fogyaszt (5,8-7,2 l így télen), s nincs vele semmi gond.
Kérnék tanácsot, esetleg mire figyeljenek oda még, milyen munkát/ellenőrzést kérjek, vagy ne kérjek.
Köszönettel előre is, Medi
(2002. 01. 23.)

Hu. Nem hiszem el, hogy a vezérmű szíj gyengeségére hivatkozva nem tudott valaki gyújtást beállítani! Ha olyan repedezett, fáradt a szíj, hogy 5 perc múlva szakadni fog, akkor is be lehet állítani a gyújtást tökéletesen a helyére!
Egyébként egy olyan alapos általános revíziót kéne elvégezni az általad leírtak alapján, amely az egész kocsi általános állapotvizsgálatát tartalmazza! A motoron kívül a fékeket, futómű felfüggesztéseket, az alsó szerelvényeket és a karosszéria alsó részének korrózió védelmét is ellenőrizni, szükség szerint javítani kéne! Ilyenkor tavasszal, mikor felgyorsul a forgalom, mert nem kell félni a csúszós utaktól, fontos hogy a kocsi útfekvése, fékezhetősége optimális legyen. Még a jó féket is illik ellenőrizni, kitisztítani! Komolyabb tempónál kisebb futómű hiba, lógás is rendellenes gumikopáshoz, kormány rázáshoz vezethet, ez utóbbi pedig hamar komolyabb felfüggesztési hibákhoz vezethet.
Injektor tisztítót érdemes használni. A Suzukinál is. Utána azonban nem árt kicserélni az üzemanyag filtert!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- ésalvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják.Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.