Két Astra EGR öblögetés

2002.04.17. 12:31
2 hónapja egyszer leállt meleg motorral az autó és utána 15 másodpercig nem volt alapjárat, majd visszaállt rendesen. Azóta párszor előfordult, hogy 500-1000 1/min között ingadozik az alapjárat. Az utóbbi egy hétben kétszer megint elment az alapjárat és leállt az autó.
Szia Doki!
Vásároltam 2001. júliusában egy 1996-os Opel Astra C 1.6 GL típusú szgk-t. Az autó állt több mint 1,5 évig. Természetesen olajcsere és miegymás után kezdtem el használni az autót. 2-3 ezer km után kigyulladt az AGR (EGR?) szelep kijelzője a műszerfalon. Esedékes volt a 60 ezer km-es szerviz elvittem egy szakszervizbe és ki is tisztították a szelepet (tisztabenzinben megmosták).
Gurultam vele újabb 2-3 ezer km-t, és láss csodát, ismét kigyulladt az a kijelző. A világító kijelző nem zavarna, de ha a fordulat alapjáratra esik vissza leáll a motor. Mit lehet tenni?
Lehocki Tibor
(2002. 02. 14.)

Megfelelő alapossággal kitisztítani azt a szelepet, esetleg áztatni is a mosás előtte egy-két órát, majd sűrített levegővel átfújatni a mechanikus tisztítás után. Visszaszerelés előtt kicsit WD 40-es kenőspray-vel a mozgó alkatrészeket benne kicsit megkenni és ellenőrizni mozognak-e megfelelően? Ha ez sem segít, (ami igen ritka) ki kell cserélni asz EGR szelepet. Mindenesetre a tisztítás után TEC-II műszerrel ki kell üríteni a tárolt hiba kódokat a vezérlő computer memo-jából!



Tisztelt Autódoktor!
Nekem egy 95-ös 1.8 16V Astrám van 141 ezer km-el.
Motorszám: C18XEL14069953 Alvázszám: WOL000057S5298844
A következő problémája van: 2 hónapja egyszer leállt meleg motorral az autó és utána 15 másodpercig nem volt alapjárat, majd visszaállt rendesen. Azóta párszor előfordult, hogy 500-1000 1/min között ingadozik az alapjárat. Az utóbbi egy hétben kétszer megint elment az alapjárat és leállt az autó. Újraindítás után kb. fél perccel megint volt. A mai napon először felgyulladt a motorvezérlés visszajelzője, majd újraindítás után is egymás után többször leállt az autó. Remélem nem a motorvezérlés hibája lehet. Kérem segítsen a probléma megoldásában.
Köszönettel, Kiss Attila
(2002. 02. 15.)

El kell vinni egy olyan szervizbe, ahol TEC-II műszerrel ki tudják olvasni a computer memo-jából a tárolt hiba kódokat. Szerintem az EGR-szelep adta fel a harcot, lásd fentebb. Ki kell szerelni, beáztatni egy-két órára mosóanyagba és kitisztítani. Belül a mozgó mechanikus alkatrészeit WD-40 spray-vel megkenni és visszaszerelni. Az esetek 99 százalékában ez tökéletesen javítható ezzel a módszerrel. De javítás után a memót neked is ki kell nullázni a TEC-II-vel!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.