Octavia lambda szonda

2002.04.18. 08:33
A hőmérséklet szenzor is okozhatja a hibát. Ez egy négy kivezetéses szenzor, ami a hőmérőt is vezérli. Sajnos a tapasztalataim szerint általában 50-80 ezer km után cserére szorul, mert nem megfelelő jelet ad és emiatt túlfogyasztás keletkezhet
Hello doki!
Lenne egy 1.6-os 75 LE Octavia 1998-ból, 60 ezer km-el. Azt figyeltem meg, hogy ugyanolyan hajtás mellett egy-egy balatoni út során 1-2 literrel megemelkedik a fedélzeti műszer szerint az átlagfogyasztása. A tankolások is visszaigazolják ezt valamennyire, de ott nehezebb a különbséget észrevenni.
A lambda szonda vagy a komputer számára hőmérsékletet jelző gomba hibájára, esetleg ebben az irányban érintkezési hibára gyanakodtam.
Szervizben lekérdeztettem, korábbi lambda szonda hibát jelzett, de a
vizsgálat idején azt is rendben találta.
Kérdésem: lehet-e időszakosan is rossz a lambda szonda, vagy csak attól teljesen független, érintkezési hiba okozhatja a bajt. Tehát azzal kell-e kezdeni, hogy cserélem a szondát?
Üdv István
(2002. 02. 14.)


Sajnos lehetséges, hogy az a sokat szidott szonda tényleg időszakosan nem szabályoz megfelelően. Az érintkezési hiba szinte kizárt, inkább a szondából kijövő vezeték, (vagy vezetékek) szakadhatnak ki a szonda testből a komoly hő miatt. A hőmérséklet szenzor is okozhatja a hibát. Ez egy négy kivezetéses szenzor, ami a hőmérőt is vezérli. Sajnos a tapasztalataim szerint általában 50-80 ezer km után cserére szorul, mert nem megfelelő jelet ad és emiatt túlfogyasztás keletkezhet. Én ez utóbbi cseréjével kezdeném, ha a lambda szonda kiállja a vezeték ellenőrzési tesztet, és újabb kb. 1000 km után sem hagy hiba jelet a computer memo-jában.
Az ára 6500 és 9500 Ft közt van, attól függ, hol is veszed.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenkimaga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.