Golf GTD kímélés

2002.04.18. 08:37
Semmiképpen sem ártasz vele, ha mielőtt leállítod, két-három percig hagyod alapjáraton ketyegni a motort. Ezalatt a friss hidegebb olaj és a beszívott levegő együtt biztonságos szintre hűti a turbót. Nemsokára jönnek a kánikulai napok, nem árt ha addigra beidegződött szokássá válik. Hidegindítás után két-három percig járasd alapjáraton és amíg nem éri el az üzemi hőmérsékletét, addig ne küldd meg a kocsit!
Szia, Doki!
'88-as évjáratú, Volkswagen Golf II GTD típusú gépkocsim van. Nem értek sajnos az autókhoz, csak nagyon szeretem őket; ahogy a saját járgányomat is. Finoman bánok vele, de ennek ellenére lenne egy kérdésem a használattal kapcsolatosan.
Olvastam az imént egy cikket, hogy ha komolyabban igénybe veszünk egy turbófeltöltővel ellátott gépkocsit, nem szabad hirtelen leállítani. Nos, én igen sokat járok autópályán, de nem szeretem, nem szoktam átlépni a 100-as tempót. Ha szükségszerű (pl. előzéskor), felgyorsítom az autót max. 130-135-re, de ennyi.
Nos, mivel sokat utazom, néha megállok pihenőt tartani, és akkor bizony leállítom a motort. Nem kellene? Hagynom kellene meg járni egy kicsit, mielőtt leállítom?
100-as tempónál a motor fordulatszáma 2600-2700 1/min korul van, 130-nal pedig 3400-3500 1/min. (Legalábbis a fordulatszámmérő ezt mutatja)
Nem szeretném tönkretenni az autót (bár ez már elég kiszolgált darab, 268 ezer kilométert futott eddig), úgyhogy esetleg ezen kívül is adhatnál tanácsot, hogyan bánjak az autóval!
Válaszodat előre is köszönöm, Tamás
(2002. 02. 15.)

Semmiképpen sem ártasz vele, ha mielőtt leállítod, két-három percig hagyod alapjáraton ketyegni a motort. Ezalatt a friss hidegebb olaj és a beszívott levegő együtt biztonságos szintre hűti a turbót. Nemsokára jönnek a kánikulai napok, nem árt ha addigra beidegződött szokássá válik. Hidegindítás után két-három percig járasd alapjáraton és amíg nem éri el az üzemi hőmérsékletét, addig ne küldd meg a kocsit! A hűtővizet és a motorolaj szintjét rendszeresen ellenőrizd! A motorolajat ekkora futási teljesítménynél már az előírtnál kicsit sűrűbben illik cserélni. Úgy 6000 km tájékán. És csak jó minőséget bele, nem a gagyit! Sokáig fog még ketyegni hibátlanul.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenkimaga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.