Porlasztós Peugeot 205

2002.04.20. 09:24

A gázadás után a fordulatszám leesik 300-400-ra, és majdnem megáll mire fel tudja venni az alapjárati fordulatszámot. Ha sikerül, akkor szépen jár alapjáraton.

T. Doki!
Ez itt egy Peugeot 205 benzines 1.4-es, 180 ezer km, Solex28 kéttorkú karburátorral. Svájci beszerzés, harmadik tulaj vagyok. A gázadás után a fordulatszám leesik 300-400-ra majdnem megáll mire fel tudja venni az alapjárati fordulatszámot, ha sikerül akkor szépen jár alapjáraton. Nagy gázadásnál visszaesik: majdnem megáll illetve megáll.
Menetközben ez kellemetlen, mert kuplungoláskor, visszaváltáskor nagyon sokszor megáll a motor. Márkaszervizben semmit nem tudtak csinálni vele. Már túl vagyok egy komplett szétszedésen és tisztításon. Hidegen korrektül indul. Ha a keveréket elhangolják, dúsítják, akkor jó, de ez nem a természetes beállítás.
Az tanácsolták vegyek bontott karburátort. Ez is OK volna, de nem találok Miskolcon, ahol lakom.
Köszi, Zoltán
(2002. 02. 18.)

Szerintem teljesen felesleges a karburátor csere, mert ez a típus inkább a hozzá nem értés miatt, mint a kopottság miatt szokott cserére javasolt lenni! Nem volt elég alapos a tisztítás és a beállítás! Keress egy olyan szerelőt, aki ért hozzá! Szerintem Miskolcon is akadnak szép számmal, ha nem is a szervizben, ahol kerested!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenkimaga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.