Megfőtt Peugeot 206

2002.04.21. 22:23
A legutóbbi túlmelegedés óta nem 90 foknál indul be a ventillátor, hanem 70 és 80 fok között, de inkább a 70-hez közelebb. Fura módon a motor ritkán megy 70 fok fölé. Ami az utolsó felmelegedés előtt teljesen más volt, felment majd 90 fokig is. Lehetséges hogy a túlmelegedés tönkretette a hőérzékelőt?
Üdvözlöm,
Van egy Peugeot 206 1.1 Presence autóm 2000.07. havi.
Eddig négyszer melegedett túl a hűtőfolyadék a hűtőventilátor motor kontakthibája miatt. A 3. esetnél ki is cserélték. A minap ismét túlmelegedett, ezt úgy kell elképzelni, hogy kb. 120-130 fokos lett a hűtőfolyadék, a hőmérséklet visszajelző szerint. Kérdésem, mennyire károsítja ez a motort? Továbbá, a legutóbbi túlmelegedés óta nem 90 foknál indul be a ventillátor, hanem 70 és 80 fok között, de inkább a 70-hez közelebb. Fura módon a motor ritkán megy 70 fok fölé. Ami az utolsó felmelegedés előtt teljesen más volt, felment majd 90 fokig is. Kérdésem, lehetséges hogy a túlmelegedés tönkretette a hőérzékelőt?
Üdvözlettel, Kővári László.
(2002. 02. 13.)

Na ez az a probléma, amihez nem szívesen adok tanácsot levelezőn, mert a motor épsége a tét!
Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy az aranykezűek a melegedés miatt egyszerűen kivették, vagy kitámasztották a termosztátot.
Én ezt ellenőrizném, és ki is cserélném a motorban, vele párhuzamosan a hűtőben lévő ventillátor vezérlő patront, (szenzort) is! Nem húzós összeg, néhány ezer Ft. Aztán alaposan kilégteleníteném a hűtő rendszert, és megnézném a hűtőventillátor motorjának elektromos csatlakozóját, nem oxidálódott-e el az esetleges rossz érintkezés miatti melegedés következtében. Ha igen, mindenképpen olyan kötési módot alkalmaznék ami megbízhatóan engedi át a működéshez szükséges 12-15 amperes áramerősséget!
Ezután biztosan nem kellene a további túlmelegedéstől tartani!
A bosszantó az, hogy ez nem egy bonyolult műveleti sor, csak kis lelkiismeretességet igényel a szerelő részéről!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.