Gyilkos Jetta porlasztó

2002.04.24. 14:39
Egyes vélemények szerint a vezérlő elektronikája ment ki - cseréljek egységet. Mások szerint a karburátor a rossz, illetve benne valami, de nincs ember aki szétszedje. Szerintem meg csak olyan nincs, aki ért hozzá.
Hello Doki!
Van egy 89 decemberi, PN-es motorszámú, un. Bosch elektromos karburátoros 1.6 katalizátoros Jettám, 160 ezer km-t futott. Kb. 3 éve átalakíttattam vegyes üzeműre. Tulajdonképp meg vagyok elégedve, nagyon alacsony a fogyasztása, gázból télen sem eszi meg a 8-at. De van egy alapvető hibája, a karburátor, illetve az alapjárata, amitől falra mászok. Gázon nincs, illetve úgy 4-500, benzinen hullámzik 500-2000 között. Voltam vele már pár helyen mindenütt a hallatára csak borzongtak, és mondják hogy dobjam el. A szakszervizben hihetetlen árakat halottam, más megoldást keresek. Egyes vélemények szerint a vezérlő elektronikája ment ki - cseréljek egységet.
Mások szerint a karburátor a rossz, illetve benne valami, de nincs ember aki szétszedje. Szerintem meg csak olyan nincs, aki ért hozzá. A dolog idegesítő már csak azért is mert a katalizátor szétégett azóta, és ki szeretném cserélni, mert azt oda tervezték, de addig amíg valami szakember nem látja, és nem mond róla véleményt addig nem fogok beruházásokba. Ja egyébként primitív módon a gázállító kart kikötöttem 1000 fordulatra egy darab dróttal. Megköszönném ha írnál valamit róla, és valakit ajánlanál, aki tényleg látott már ilyet és nem az egészet akarja kicserélni. Köszönettel.
Balogh István
(2002. 02. 12.)

Ez tényleg az a porlasztó, amelyikkel embereket lehet kikergetni a világból. Keress meg vele! (06 20 553 55 04)


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.