Twingo alapjárat

2002.05.13. 14:51

Menet közben a kocsi teljesítménye (gyorsulás) és a motorfék hatásfoka is hol jobb, hol rosszabb. Az autót a jelenség felbukkanása után elvittem egy Renault márkaszervizbe, de ott sem derült ki, hogy mi a hiba oka. Annyit mondtak, hogy minden érték a tűréshatáron belül van (de kién?)

Tisztelt Doktor Úr!
Egy 1995-ös Twingo tulajdonosa vagyok, a problémám a következő: az autó kb. egy hónapja furcsa dolgokat művel. Rapszodikusan állítgatja az alapjáratot hol magasra, hol olyan alacsonyra, hogy a motor üresjáratban lefullad. Előfordult többször olyan jelenség is, hogy alapjáraton a motor fordulatszáma ritmikusan magas-alacsony ciklusban mozog (mintha a túráztatnám a motort). Menet közben a kocsi teljesítménye (gyorsulás) és a motorfék hatásfoka is hol jobb, hol rosszabb. Az autót a jelenség felbukkanása után elvittem egy Renault márkaszervizbe, de ott sem derült ki, hogy mi a hiba oka. Annyit mondtak, hogy minden érték a tűréshatáron belül van (de kién?)
Kérem segítsen, ön szerint mi okozhat ilyen hibát.
Köszönettel: Biczó Bence
(2002. 01. 04.)

Valószínűleg az alapjárat szabályzó motort kellene kitisztítani megfelelő alapossággal, illetve a fojtószelep csappantyúját és a légtorok csappantyú körüli részét. Ha ez nem segít, komoly az esély arra, hogy az alapjárat szabályzó motor adta fel a harcot (régen megszorult és elégett a bele). Nem ártott volna azért egy motor kód és egy oválplakett szám, hogy több tanácsot adhassak, mert tudnám, melyik motorról is beszélgetünk!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.