Visszahűlő, melegedő Polo

2002.06.28. 09:36
Fél éve beállt a vízpumpa, lerágta a vezérműszíjról a fogakat, minek következtében megállt a vezérműtengely és a dugattyúk belecsaptak a szelepekbe. Komplett hengerfejfelújításra volt szükség.
Halló Doki!
Három éve van nálam ez a német csoda! Merthogy Volkswagen Polo 1.3 86-os évjáratú karburátoros a masina. Mint azt megtudtam anno svájci exportra készült, és az ottani környezetvédelmi előírások miatt nem "átlagos" a gép. A karburátorba rengeteg vákumcső és elektronikus vezeték kapcsolódik.
Előtörténet:
Fél éve beállt a vízpumpa, lerágta a vezérműszíjról a fogakat, minek következtében megállt a vezérműtengely és a dugattyúk belecsaptak a szelepekbe. Komplett hengerfejfelújításra volt szükség és természetesen új vízpumpát és vezérműszíjat kapott a kocsi.
Ezen illetve a gyújtórendszer vezetékeinek cseréin kívül semmilyen javításra nem szorult még a motor.
Ja igen: 203e kilométert futott a gép. Nagy probléma nincs vele, de idegesítőek a tapasztalt hibák:
1. A motor melegedésre hajlamos, nyáron.
2. Nehezen melegszik télen, sőt 110-es tempónál is hajlamos (a mutató szerint) bőven üzemi hőfok alá visszamenni.
3. Gyorsításkor a gázpedálnak megfelelő fordulat elérésekor ránt egy kicsit az autó.
4. Ha forgalomban bekapcsol a hűtőventilátor akkor (az amúgy 900-as) alapjárat drasztikusan leesik és kegyetlenül rázkódik a kaszni.
Remélem lesz ötleted ezen "hibák" korrigálására is.
Előre is köszönöm!
May Károly
(2002. 04. 29.)

Kedves Károly!
Sajnos a problémád igen összetett, és nem egyetlen hiba okozza. Valószínűleg a termosztát meghibásodása okozza a "túlhűlést" a motornál (nem zár be a termosztát) . Ellenben a nyári melegedés legvalószínűbben hűtőventillátor probléma, de ennek megállapításához alaposabb vizsgálat kell.
A másik két kérdésedre a vákuumcsövek ellenőrzése után kaphatsz választ, ugyanis mindkét problémát okozhatja felcserélt, lecsúszott, repedezett vákuumcső.