CE lámpa a Vectrában

2002.08.09. 10:10
A Vectrámban rendszeresen kigyullad a motor elektronika visszajelző lámpa (mármint ha a kis sárga lámpát a motor körvonalával így hívják) és leáll a motor, utána persze újraindításnál minden rendben van. Hozzáértő emberek véleménye, hogy a lambda szonda rossz. Lehet ez a hiba forrása? Bontott lambda szondát érdemes venni?
Tisztelt Autódoktor!
Először is kösz, hogy létrehoztátok ezt a szolgáltatást az archívumot is beleértve. Nagyon jó.
Na rátérek a lényegre.
A Vectrámban rendszeresen kigyullad a motor elektronika visszajelző lámpa (mármint ha a kis sárga lámpát a motor körvonalával így hívják) és leáll a motor, utána persze újraindításnál minden rendben van. Hozzáértő emberek véleménye, hogy a lambda szonda rossz. Lehet ez a hiba forrása? Bontott lambda szondát érdemes venni?
Mert a szerelőm azt javasolta, hogy hoz nekem egy bontottat, beszereli és járjak vele egy két hetet és ha jó akkor fizessem csak ki. Ha rossz akkor vissza minden és nem kell fizetni sem. De ha jó akkor 5e Ft lesz. Reális így az ár?
Az lehet, hogy a rossz szondától sokat fogyaszt? Városban nem hajtva az 1.6-os motort, 10-10,5 liter?
A gyújtást is elállíthatja a rossz szonda? Mi az a TEC műszeres hibakód olvasás?
Ha nehezen jár a váltó, főleg ha hidegben reggel indulok, alig veszi be az egyest, azon segít ha olajat cserélek a váltóban?
Bocs a túl sok kérdésért de zavar ha valamit nem értek ill. nem látok át teljesen, erre a megoldást egy abszolút független embertől szeretném hallani és ön szerintem a legmegfelelőbb ember.
Válaszát türelmetlenül várom és előre is köszönöm!
András
(2002. 04. 18.)

Tisztelt András!
Kösz a megtisztelő bizalmat. A motorellenőrző lámpa (kis sárga) ha járó motornál világít, akkor tényleg baj van. A pontos hiba megállapításhoz egy műszeres hibakód olvasást kell végezni. Ez azt jelenti, hogy a motor vezérlő elektronikája által rögzített hibát ez a műszer számunkra érthető nyelvre fordítja. Ez a hiba többek között lehet a lambda szonda is. Ebben az esetben a lambda szonda nem folyamatos szabályoz, hanem átlag érték alapján vezérli a motort, így valóban megnőhet a fogyasztás, és a gyújtást is befolyásolja. Más körülmények között nem ajánlanám a bontott szondát, mert nincs rá garancia, hogy nem csak egy napig működik, de ebben az esetben próbálja ki, és ha minden rendben az 5.000,- Ft. igen kedvező ár.
Rátérve a váltóra, amennyiben hidegindításnál nehezebben vált (ilyenkor sűrűbb az olaj), és üzemmeleg motornál semmi gond, akkor a probléma egy megfelelő minőségű olaj cserével valóban megszüntethető.