Astra váltó kidőlt

2002.12.04. 08:27
A váltóban egy csapágy tönkrement, ami következtében a váltón belül még sok minden, többek között az 5. sebességfokozat látta kárát. Lehet-e valamiféle garanciát érvényesíteni? Hisz egy váltóhoz nem igen kell hozzányúlni a kocsi élettartama alatt! Ráadásul nem régen volt 105 ezer km-es nagyszervizen.
Helló Doki!
Van egy OPEL ASTRA-G 1,6 (16v) 98/05-ös autóm. Vasárnap cserben hagyott a váltója.
Elvitettem szervizbe, ahol megállapították, hogy a váltóban egy csapágy tönkrement, ami következtében a váltón belül még sok minden, többek között az 5. sebességfokozat látta kárát.
A javítás költsége elég húzós összeg. Az a kérdésem, hogy alapvetõen mi okozhatta ezt a hibát?
A szerviz is megerõsítette, hogy külsõ sérelem nincs a váltón, így ütés nem érhette (bár fogalmam sincs hol van a váltó a kocsiban). Lehet-e valamiféle garanciát érvényesíteni? Hisz egy váltóhoz nem igen kell hozzányúlni a kocsi élettartama alatt! Ráadásul nem régen volt 105 ezer km-es nagyszervizen.
Választ várva, üdv, Rob
PS: Mivel sok olajat eszik szeretném én maga ellenõrizni, tisztítani az ERG-t. Légy szíves elárulni hol találom én ezt, és esetleg speciális szerszám kell-e hozzá? Valamint a lambda szonda is érdekel és ekkor már a benzinszûrõt és légszûrõt is megírhatnád.
(2002. 07. 16.)

A váltó élettartama nagyban függ a vezetési stílustól és attól, nem fogyott-e ki belõle valamilyen tréfa miatt az olaj? (szivárgás a szimmeringeknél, vagy tömítésnél) Ha a kocsi 105 000 km-nél már komolyan eszi az olajat, ez utalás a nehéz elõéletére (kíméletlen, ésszerûtlenül sportos vezetési stílus, elhanyagolt olajcserék, stb.) Ha nem újonnan vetted, lehetett az elõzõ tulaj is!
Mindenesetre egy 4 éves váltóra nem lehet garanciát érvényesíteni. Inkább javaslom a javítást egy jó állapotú, bontott váltóval megoldani! Sokkal olcsóbb és célravezetõbb megoldás, minthogy váltót kifogástalanul javítani komoly szakmai kihívás és az Astra váltót megfelelõen hézagolni sem egyszerû feladat!
Az EGR-szelepet a kiegyenlítõ tartály alatt találod. Elõször a hûtõfolyadék egy részét ereszd le, utána tartály ki! Aztán, ha vannak jó szerszámaid és kicsi, ügyes kezecskéid, ki is tudod venni. Kiáztatni és kitisztítani sok türelem kell, kifújatni a felázott olajsár lerakódást. A kompresszor sem árt. A visszaszerelés után azért írd meg, hányszor ejtetted el a csavarokat, mire sikerült visszakapatni a helyükre!
Végül, a visszaszerelés után TEC-II mûszerrel hibakódot kell törölni, mert a megbontást is letárolja a computer! Ezt úgy tudod kikerülni, hogy a munka megkezdése elõtt leveszed az akku egyik saruját!
A lambdaszondát a kipufogócsonkban találod, közel a motorhoz. Tisztítani azt nem lehet.
A légszûrõt abban a nagy fekete mûanyag dobozban keresd a motor mellett balra! A motor ott van elöl, az ami berreg, mikor elfordítod a kulcsot! A benzin filtert meg ne bogarászd, mert ha ott valamit elb...ol, látványosan fog égni a kocsid! Tudod azt, hogy a benzin nyomása a szûrõnél és az elõre menõ csövekben 3 bar körül van? Nem vicc, ezt inkább bízd szakemberre!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértõnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötõdõ korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelõ, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.