Mi az a TEC kiolvasás?

2002.12.06. 10:05
A computer által tárolt elektromos jellegű motorhibákat olvassa ki és teszi láthatóvá a szakember számára. A computer tárol minden 4 sec. időtartamot meghaladó ideig fennálló, fent említett jellegű hibát, kódolva a memoriájában. Ilyen gép minden Opel márkaszervizben található, és a típust javító komolyabb szervizekben is előfordul.
Tisztelt Autódoktor!
A Vectrámban rendszeresen kigyullad a motor elektronika visszajelző lámpa (mármint ha a kis sárga lámpát a motor körvonalával így hívják) és leáll a motor, utána persze újraindításnál minden rendben van. Hozzáértő emberek véleménye, hogy a lambda szonda rossz. Lehet ez a hiba forrása?
Bontott lambda szondát érdemes venni?

Mert a szerelőm azt javasolta, hogy hoz nekem egy bontottat, beszereli és járjak vele egy két hetet és ha jó akkor fizessem csak ki. Ha rossz akkor vissza minden és nem kell fizetni sem. De ha jó akkor 5e Ft lesz. Reális így az ár?
Az lehet, hogy a rossz szondától sokat fogyaszt? Városban nem hajtva az 1.6-os motort, lemegy a 10-10,5 liter.
A gyújtást is elállíthatja a rossz szonda? Mi az a TEC műszeres hibakód olvasás?
Ha nehezen jár a váltó, főleg ha hidegben reggel indulok, alig veszi be az egyest, azon segít, ha olajat cserélek a váltóban?

Bocs a túl sok kérdésért de zavar ha valamit nem értek ill. nem látok át teljesen, erre a megoldást egy abszolút független embertől szeretném hallani és ön szerintem a legmegfelelőbb ember.
Válaszát türelmetlenül várom és előre is köszönöm!
András
(2002. 07. 18.)

A TEC-I és a TEC-II az Opelek hibakód olvasó célműszere, ami az ún. kommunikációs csatlakozóra kapcsolva. A computer által tárolt elektromos jellegű motorhibákat olvassa ki és teszi láthatóvá a szakember számára. A computer tárol minden 4 sec. időtartamot meghaladó ideig fennálló, fent említett jellegű hibát, kódolva a memoriájában. Ilyen gép minden Opel márkaszervizben található és a típust javító komolyabb szervizekben is előfordul. Viszonylag olcsó, általában 2000-4000 Ft egy ilyen mérés, hibakód olvasás. Mindenképpen javaslom, mert a lambda szonda hibáját egyértelmű kódként jelzi a gép. De okozhatja ugyanezt a tünetet más gond is, amihez a gép komoly segítséget nyújt és nem kell találgatni! A szonda nem a gyújtást, hanem a befecskendezés finomállítását vezérli, a kipufogógáz elégetlen gázainak érzékelésével. Az 5000 Ft-os ár korrekt a bontott lambda szondára, és a próbaüzem is kedvező ajánlat. De! A szonda beszerelése után ismét TEC-mérés és hibakód törlés szükséges.
A mechanikus váltóban két évente illik kicserélni az olajat. Jellemzően a hideg váltó kemény kapcsolása utal ennek szükségességére.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.