Renault 19 alapjárat

2002.12.07. 13:12

Ha az autó gurul üresben, akkor néha stabilan áll az alapjárat 1000 f/min-nél, néha viszont felpörög a motor 1500 f/min-ig. Ha a szervókormányt tekerem, akkor néha csak 1000 f/min az alapjárat, de néha felemeli egészen 2000 f/min-ig is. Ettől a hibától eltekintve a motor kifogástalanul jár, a fogyasztása is baráti.

Szia Autodoki!
Kb. 1 éve sikerült hozzájutnom egy kicsit leharcolt állapotú '92-es évjáratú Renault 19 16V típusú autóhoz (1,8i 16V 101kW). Mikor megvettem, már akkor feltűnt, hogy nagyon magas az alapjárat (1500-2500 f/min) amit a hőmérséklet jeladó, lambdaszonda cseréje, és a motor beszabályozása után kb. 1000 f/min-re le tudtam vinni. Ez így talán elfogadható is lenne, tekintettel a motor sportos jellegére, viszont ha az autó gurul üresben, akkor néha stabilan áll az alapjárat 1000 f/min-nél, néha viszont felpörög a motor 1500 f/min-ig. Ha a szervókormányt tekerem, akkor néha csak 1000 f/min az alapjárat, de néha felemeli egészen 2000 f/min-ig is. Ettől a hibától eltekintve a motor kifogástalanul jár, a fogyasztása is baráti 8-9 l/100 km. Mi lehet a baj?
Segítséged előre is köszönöm:
Tisztelettel: Rádi Tibor
(2002. 07. 18.)

Mindenképpen vidd be egy olyan szervizbe, ahol a kommunikációs csatlakozóján át rá tudnak lépni a gyári célműszerrel és az esetleges hibakódokat ki tudják olvasni. Elképzelhető, hogy nincs is hiba, csak ezzel a gépecskével ezt-azt ki kell törölni, be kell állítani. Itt ugyanis lehetőség van néhány beállításra is, többek közt az alapjárati fordulatéra. Előtte azért tisztítsd ki benzines, vagy nitrós ronggyal a fojtószelepet és körülötte a légtorkot a kartergáz olajsár lerakódásától! Ellenőrizd, nincs-e szakadt vákuumcső a motortérben és ellenőrizd a légszűrő, valamint a gyertyák és a gyertyakábelek állapotát!
Mérjétek meg a töltő feszültséget is járó motoron, vagy méresd meg egy villamossági szerelővel, mert ez a motor meg tud bolondulni, mikor döglik megfele az akku, esetleg a generátor túltölt!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.