Buherált Mitsubishi Cordia

2002.12.10. 23:34
Néha mikor beindítottam, furcsán járt a motor, mintha összevissza járt volna, nagyon rázkódott, és roppant gyenge lett. Ha alapjáraton felpörgettem néhányszor a motort, ezután ismét jól mûködött, és a következõ leállásig nem volt vele gond.
Hello Doctor!
Az autóm: Mitsubishi Cordia 1.8i turbó, 1986 évjárat. Így kezdõdtek a bajok:
1. Autó nem indul. Knock controllnal a csatlakozó megmozgatása, és beindul.
2. Autó nem indul, már a csatlakozó mozgatása után sem, ezért megforrasztottam a panelon a bekotéseket. Ezután kb. 1,5 évig semmi baj, csupán néha mikor beindítottam, furcsán járt a motor, mintha összevissza járt volna, nagyon rázkódott, és roppant gyenge lett. Ha alapjáraton felpörgettem néhányszor a motort, ezután ismét jól mûködött, és a következõ leállásig nem volt vele gond.
3. 1,5 év után menet közben jött elõ a hiba, elõzéskor hirtelen gázadasra fulladt az autó,visszaengedve tovább járt, de késõbb leállt. Újra lehetett indítani.
4. A fenti hibák elõjöttek, de rosszabb lett annyival, hogy bármikor leállhat a motor, és nagyon nehezen indul újra, pl. a trafó testjére impulzust adok, akkor régebben beindult a motor, mostanság erre sem indul be.
Néha a sikertelen inditás után a szivattyú hangját sem hallom. Néha a szikra nagyon gyenge, néha van, neha nincs. Néha a fordulatszámmérõ 1000/min-nel többet mutat a valós értéknél, de késõbb visszaáll a normál értékre.
Mit a tanácsa, mit tehetek?
Üdvözlettel: K. Norbert
(2002. 07. 23.)

Hááát. Semmi esetre se tákold tovább, mert érzéseim szerint nem vagy képzett szakember. Nem egyszerűen lehet veszélyes, mikor egy ilyen kocsival részt veszel a közúti közlekedésben. És nem csak magadat sodrod veszélyes szitukba.
Vidd el egy olyan szerelőhöz, aki elég türelmes ahhoz, hogy az őszinte feltáró jellegű vallomásod után rendbe hozza a verdát. És ért a villamossághoz is! Hidd el, jobban jársz! Egy ennyire elhanyagoltan szervizelt kocsit, mikor minden eddigi tákolás visszaüt(het!) rajta, jobb teljesen megjavítani, és egyszerre megfelelően üzembiztossá tenni.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértõnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötõdõ korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenkimaga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelõ, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.