Dobog az egyik kerék

2002.12.11. 08:40
A plusz tőkét inkább arra kell fordítani, hogy rendelkezésre álljon télire is egy garnitúra megfelelő téli gumiköpeny! A köpenyek minőségjelzéseit, mely a menetteljesítmény tűrésre utal, (R, HR, VR) és a méretjelzés része, illik komolyan venni!
Tisztelt Doki!
Olyan érzésem van vezetés közben, mintha valamit felkapott volna a gumi. Tehát a sebesség, kerék fordulat emelkedésével egyenletesen gyorsuló kopogó hang. Elvittem a szervízben ott azt mondták az alufelni kapott egy ütést, és ez okozza ezt. (Nyolcas van a felnibe!)
Elvittem a gumishoz, ahol felni javításssal is foglalkoznak, ott a szakember azt mondta, ő inkább a gumira gyanakszik. Önök szerint mi lehet az igazság?
Más: A gumicserét is muszáj megejteni, de ahány szakember annyi vélemény. Egy közös a Michelin-t helyezik az első helyre, de ez 35.000 Ft/db. Vannak akik a Fuldára, mások a Kleber-re esküsznek. (Ezek 25.000 Ft/db árban vannak.)
Egy helyen Goodyear-t is ajánlottak alkalmi vételként 30.000 Ft áron. Erről mi a véleményük?
A jármû Ford Focus, 195/60*15 H abroncsokkal.
Sipos
(2002. 07. 23.)

Azt, hogy a felni üt, vagy a gumi szálszerkezete szakadt-e, egy közepesnél kicsit jobb képességű gumis szakember tíz percen belül meg kell tudja mondani! Leszereli a kereket (kerekeket), és felteszi a centírozó gépre. Még be sem kapcsolja, csak kézzel forgat rajta és láthatóvá válik ki a tettes a két gyanúsított közül?
A gumi megválasztása egyéni vezetési stílus kérdése. Ja, és pénz sem árt hozzá! Végülis közúti autózásra egy középkategóriájú kocsira szinte mindegy, milyen köpenyt szerelnek. Mivel nem, vagy csak igen ritkán kap olyan terhelést a gumiköpeny utcai autózáskor, ami minden paraméterét egyszerre veszi maximálisan igénybe, gyakorlatilag jelen esetben a márkák harca az élettartam harcára korlátozódik. Tehát szerintem egy közepes árfekvésű, megfelelő minőségű gumi megteszi a Focusra.
A plusz tőkét inkább arra kell fordítani, hogy rendelkezésre álljon télire is egy garnitúra megfelelő téli gumiköpeny! A köpenyek minőségjelzéseit, mely a menetteljesítmény tűrésre utal, (R, HR, VR) és a méretjelzés része, illik komolyan venni!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértõnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötõdõ korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenkimaga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelõ, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.