Vectra 'rángatásos betegség'

2002.12.12. 10:27
Folyamatos országúti haladásnál a felvázolt hiba nem észlelhető, az autó üzemanyag-fogyasztása jó. A kérdésem az lenne, hogy mivel lehet, szabad házilag próbálkozni. Hasonló jellegű problémára írtad korábban lehetséges megoldásként a légtömegmérő tisztítását. Mire kell különös figyelmet fordítani ennek tisztításakor?
Kedves Autódoktor!
1991-es évjáratú Opel Vectra 2.0i boldog tulajdonosa vagyok. Motor típusa: C20NE. Végignézve a Totalcaron levő katalógust az Opekeknél már-már típushibának mondható "rángatásos betegség"-ben szenvedünk.
Melegen indítani a motort csak enyhén benyomott gázpedál mellett lehet, továbbá alacsony fordulaton (<1500/perc) főleg kisebb sebességfokozatokban enyhe rángatások jelentkeznek, emellett az alapjáratban is kisebb ingadozást észlelek. Opel szervizben már jártam, nem találtak hibát.
Folyamatos országúti haladásnál a felvázolt hiba nem észlelhető, az autó üzemanyag-fogyasztása jó. A kérdésem az lenne, hogy mivel lehet, szabad házilag próbálkozni. Hasonló jellegű problémára írtad korábban lehetséges megoldásként a légtömegmérő tisztítását. Mire kell különös figyelmet fordítani ennek tisztításakor? Cseréljek-e levegőszűrőt ezzel egyidejűleg?
Várom válaszodat, aminek a zárása véleményem szerint úgyis a TECII-es célműszerrel való vizsgálat javasolása lesz.
Segítségedet előre is köszönöm. Üdvözlettel:
Varga Péter
Mátészalka
(2002. 07. 23.)

Nem tudom, milyen szervizben mondták, hogy a kocsi jó, ha nem végeztek rajta TEC-II hibakód tesztet! Ez legyen az első és addig ne is babráld a motort, OK?
Ha ez a kis okos gép nem ír ki tárolt hibakódot, azt jelenti, hogy az elektromos hálózat, ami a motort vezérli, hibátlan. De ekkor még hátravannak mechanikus eredetű hibalehetőségek is!
Szereld le a levegőszűrőt a szívótorokkal összekötő gumicsövet és ellenőrizd, nincs-e rajta repedés. Mielőtt visszaszereled, tisztítsd ki a fojtószelepet és körülötte a légtorkot nitróhigítós ronggyal a kartergáz lerakódástól. A légtömegmérőt inkább féktisztító spray-vel tisztítsd ki, mert ha nem tudod, mi van benne, belenyúlkálni is tilos!
Az alapjárat szabályzó motort szereld ki. Ez sem egy komoly mutatvány. Egy kis edénybe önts nitrót és áztasd bele úgy, hogy csak a mechanikus részét lepje el! Kb. egy óra múlva kis ecsettel mosd ki és szárítsd ki! Visszaszerelés előtt egy kis WD-40 spray-vel, vagy pár csepp híg olajjal kend belül.
Ezen felül az elosztó fedél és a rotor állapota is fontos, bele értve a gyújtó kábeleket is! Ha úgy látod el vannak öregedve, oxidálódva, cseréld ki! Meglátod el fog múlni a hiba. Ja, ha a TEC hibát jelez, azért azt is meg kell szüntetni, és javítás után hibakódot törölni!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.