Favorit tolásra mindig indul

Az Autódoktor válaszol

2002.12.13. 10:35

Az indítómotor forog, akkumulátor rendben van. Ilyenkor 1-2 óra múlva teljesen magától beindul, vagy ami még érdekesebb, pici betolásra kivétel nélkül egyből. Kicseréltem a gyújtáselosztót, gyújtókábeleket, gyertyákat.

Tisztelt Autódoktor!
Egy 1990-es Skoda Favorit 136L, nem katalizátoros autóm van. A probléma, hogy időnként (egy-két hetente, de van amikor többször is) nem indul. Teljesen hideg, vagy még meleg motornál egyaránt előfordul. Az indítómotor forog, akkumulátor rendben van. Ilyenkor 1-2 óra múlva teljesen magától beindul, vagy ami még érdekesebb, pici betolásra kivétel nélkül egyből. Kicseréltem a gyújtáselosztót, gyújtókábeleket, gyertyákat. Egyszer egy ilyen alkalommal kivettem egy gyertyát és nem volt szikra. Így érthető hogy "megszívja magát" és csak később indul be a motor. De miért indulhat el betolásra, és miért nincs szikra indítómotor használatakor?
Előre is köszönöm:
Dér Krisztián

A legnagyobb valószínűsége annak van, hogy a gyújtáskapcsoló betétje égett el és kezd tönkremenni. Ez igaz akkor, ha jól értettem, miszerint mikor indítózásra nincs szikra és nem indul, akkor egy kis tolásra bepöccen a motor. A kapcsoló betétje nem egészen 2000 Ft és egy villamossági szerelőnek fél óra a csere!
(Azért csendben idefűznénk, hogy néha a motor meggyengült testvezetéke is okozhat ilyen varázslatokat. Vagy ha zárlatos az indítómotor vmelyik vastag vezetéke. A szerk.)


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól, japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.