Pattogás a Focus alatt

2002.12.14. 11:43
Ha a katalizátor pattog, nem ártana megméretni az üzemmeleg motor alapjárati- és fordulaton kibocsájtott CO-értékét, a katalizátor előtt és után! Ez fontos, mert a katalizátor előtt mért érték a befecskendező rendszer működésének minőségét mutatja. A katalizátor után, a cső végén mért pedig a katalizátor működésére utal.
Kedves Doki!
Néhány hete vettem egy 2001-es évjáratú 1.4-es Ford Focust.
Eddig minden nagyon tetszik benne, kivéve egy valami. Amikor leállítom a motort és kiszállok az autóból, rendre pattogás hallatszik az autó aljából. Gondoltam, valami öntvény hűlése okozhatja ezt az idegesítő zajt. A szakszervizben azt mondták, hogy biztosan a katalizátor, és hogy ez természetes hosszabb utak esetén, csakhogy már néhány percnyi menetidő után is jelentkezik a pattogás, s őszintén szólva, én ezt egyáltalán nem találom természetesnek. Szerinted mi okozhatja a zajt?
Üdvözlettel, Gulyás Gábor

Te! Tényleg a katalizátor szokott pattog hangot hallatni. Mint mikor a gázkonvektort kikapcsolod. A Fordoknál ez egyedülállóan hangos, pláne a kis motoroknál, úgy 1,4-esig. Azért, ha van rá lehetőség, ki kellene fürkészni egy emelőn, vagy aknára állva, hogy biztosan a katalizátor okolható-e?
Ha igen, nem ártana megméretni az üzemmeleg motor alapjárati- és fordulaton kibocsájtott CO-értékét, a katalizátor előtt is és utána is! Ez fontos, mert a katalizátor előtt mért érték a befecskendező rendszer működésének minőségét mutatja. A katalizátor után, a cső végén mért pedig a katalizátor működésére utal. Ha mondjuk a katalizátor előtt mérhető CO-érték magas, mert egy szenzor, vagy kisebb hiba miatt nem ég el tökéletesen a befecsizett benzin. Ennek következménye, hogy a katalizátor "erőlködik" és emiatt túlhevülhet. Ennek is lehet oka a fokozott pattogó hang a motor leállítása után!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól, japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.