Megane hőgomba kimérése

2002.12.15. 16:54
A kipufogónál meg érezhető az elég tömény benzinszag. Elvittem egy másik szervizbe is és ott egy egész napos vizsgálat után sem derült ki semmi. Ott mértek üzemanyagnyomást, lambdaszondát, stb.
Tisztelt doktor úr!
Az lenne a kérdésem, hogy mitől lehet, hogy az egyébként 1996-os 8 szelepes Megane 1,4 autóm fogyasztása 95-ös (MOL) üzemanyagból eléri a 10-11 litert?
Elvittem "szakszervizbe" és ott a számítógép semmilyen hibát nem talált. És megfigyeltem, hogy az alapjáratom nagyon "ideges" ingadozik, sőt indításkor néha felbőg kb. (csak fülre) 1800-2200 fordulatra, és ott kb. 10-15 mp után beáll valamilyen szinten. A kipufogónál meg érezhető az elég tömény benzinszag.
Elvittem egy másik szervizbe is és ott egy egész napos vizsgálat után sem derült ki semmi. Ott mértek üzemanyagnyomást, lambdaszondát, stb. Itt már manuális, analóg műszereket is használtak nemcsak a számítógép segítségét kérték.
Elvittem még egy kompresszió mérésre és elég változó adatok jöttek ki az 1, 2, 4 hasonló volt de a 3-as kicsit kisebb volt a kompressziója (pontosan már nem tudom megmondani az adatokat).
Nyomásveszteség mérésre meg nem tudtam elvinni, mert Debrenben élek, és itt műszer híján senki, még a szakszerviz sem csinál ilyen mérést. Kipróbáltam a MOL-nak a EVO99 üzemanyagát ezzel el tudtam érni 8,1 literes fogyasztást, de ez az üzemanyag elég drága, bár olcsobban jön ki, mintha 95-össel járnék.
Az egyik barátomnak Classic Megane-ja van és próbáltunk egy gyorsulást nekem natúrom van az övé 75PS az enyém 70Ps. Röhögve ott hagyott pedig 200 kg nehezebb. Egyébként általában energiatakarékosan használnánk az autót (nem nehéz a jobb lábunk).
Ha van valami ötlete, javaslata azt nagyon megköszönném
Tisztelettel, Kerezsi József

Először is meg kellene figyelni, milyen gyorsan melegszik be a motor üzemi hőmérsékletre és folyamatos, egyenletes országúti haladáskor, esetleg tartós lejtmenetben nem esik-e vissza túlzottan a hőmérő, egészen az üzemi hőmérséklet alá. Ha igen, cseréljétek ki a termosztátot!
Ha ez rendben, az üzemmeleg motorból egy rövidebb országúti, vagy egy hosszabb városi autózást követően ki kell venni a gyertyákat. Ha szép fehér színűek az elektródák, minden OK. Ha nem, a levegőszűrő tisztaságát is ellenőrizni kell, és ki kell mérni a hengerfejen található hőmérséklet szenzor ellenállását hideg és meleg állapotban egyaránt!
A hengerfejen szemből nézve jobb oldalt található, két vezetékes csatlakozója van és a műanyagjának színe barna, 24-es kulcs megy rá. Hidegen az egyik kivezetése és a testje közt 3,85 Kohm ellenállásnak kell lennie. A másik végén csak a motor melegedésekor mérhető ellenállás, amely az üzemi hőfoktól változik.
Ha mindez rendben, írj újra és folytatom, OK?


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól, japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.