Sír valami az Uno alatt

2002.12.16. 22:38
A nyikorgó hangot inkább az első fék dugattyújának, vagy nyergének beragadásának tulajdonítom. A féltengely gumiharangja alól ilyen nem jöhet! Ha meg a harang lenne nagyobb, már rég látványosan kiverte volna a féltengely csuklóból a zsírt, és szét is szakadt volna. A féltengely felújítók sem féleszűek, tudják, milyen csuklóra milyen gumiharangot kell tenni.
Kedves Doki!
1989-es 75 i.e. (1500 köbcentis, motorszáma: 149C10006645594) Fiat Unóm van. Kanyarban morgó hangokat hallottam a futómű felől, felújítattam a féltengelyeket. Most, hogy visszakaptam a szerelőmtől az autót, éktelen sírást hallok a jobb oldali féltengely hátsó gumiharangjából. Levettem többször a kereket, ha forgatom a tengelyt súroló, kaparó, nyikorgó hangokat hallok. Mint amikor gumi érintkezik másik gumival, vagy fémmel.
Kénytelen vagyok gyorsan hajtani, mert úgy nem hallom a sírást, de ha lassabban megyek, netán fékezek és csak gurulok, majd megőrülök a zajtól. A szerelőm azt mondta: nincs semmi baja, de ha ragaszkodom,
szétszedi és elviszi a féltengelyesekhez. Nem nagyon van rá időm. Mi lehet a hang oka, lehet, hogy egy számmal nagyobb a porvédő gumi? A legzajosabb akkor, ha benedvesedik, esős, latyakos időben. Vagy
természetes, meg kell szokni. Akkor lesz ciki, ha el akarom adni és elkezd nyávogni.
Válaszát várva, Biró Csongor
(2002. 07. 25.)

Az erős morgó hang kanyarban általában az első kerékcsapágyak műve. Nagy valószínűséggel cserélni kell. A nyikorgó hangot inkább az első fék dugattyújának, vagy nyergének beragadásának tulajdonítom. A féltengely gumiharangja alól ilyen nem jöhet! Ha meg a harang lenne nagyobb, már rég látványosan kiverte volna a féltengely csuklóból a zsírt, és szét is szakadt volna. A féltengely felújítók sem féleszűek, tudják, milyen csuklóra milyen gumiharangot kell tenni.
Mindenképpen szét kell bontani azt a futóművet, és megvizsgálni a kerékcsapágyat, ill. kitisztítani, megjavítani a kerékfék munkahengert, vagy a féknyereg csúszkáját! Tehát vissza a szerelőhöz. És oldja meg a kérdést. Nem úgy van az a kocsi gyártva, hogy mindenféle morgást, nyikorgást kelljen hallgatni benne. Egy meló meg akkor van kész, mikor nincs rá kifogás, amely ilyen nyakatekert magyarázatra szorulna. Pláne, ha a javítás előtt nem voltak ilyen hangok!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól, japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.