BMW motor és kasztnizás

2002.12.16. 22:42
A korral jár, hogy elég rozsdás szegény, de ha valahol meghallják, hogy BMW, máris 200 eFt-nál járunk lakatos+fényezés, és még nem is látták az autót! Mivel egy éve egy Ladát 70.000 -ért fényeztek telibe, nem akarom elhinni, hogy ezt nem lehetne valahogy olcsóbban megcsinálni.
Hello
Van egy 1986-os BMW 318i-m. Nemrég elvittem egy X szervizbe ablaktörlő javításra, ahol mondták, hogy kéne egy olaj és olajszűrő csere, és szelepállítás. Sajnos belementem, mert amúgy is nemsokára vizsgáztatni kéne, gondoltam miért ne.
Aztán kiderült, hogy a szűrőt vagy a tömítést (már nem tudom), rosszul tették be, ezért elfolyt az olaj. Amit sajnos nem vettem észre, csak azt, hogy nem gyorsul rendesen, meg alapjáraton leáll. (Nem az én hibám, minek csináltak ezek a németek olyan autót már 16 évvel ezelőtt, amiben "csak" ilyen tüneteket okoz, ha nincs olaj?)
Azóta persze lett bele új tömítés meg olaj, de nem gyorsul úgy, mint régen, meg sokkal többet fogyaszt (kb. 4-5 liter/100 km-rel!). Ez jelentheti, hogy mondjuk a szelepállítást se jól csinálták meg, vagy sikerült hazavágnom a motort? Másik kérdésem, hogy a korral járóan elég rozsdás szegény (a fentiek ellenére a motorja, futóműve szuper), de ha valahol meghallják, hogy BMW, máris 200 eFt-nál járunk lakatos+fényezés, és még nem is látták az autót! Mivel egy éve egy Ladát 70.000 -ért fényeztek telibe, nem akarom elhinni, hogy ezt nem lehetne valahogy olcsóbban megcsinálni. Irreális feltételezés, hogy valahol megcsinálják (akár 100e alatt)?
Köszönöm, AG
(2002. 07. 25.)

A motor olajcsere és a szelepek beállítása nem vizsgakérdés. Ott inkább a karosszéria, a futóművek és a fékek állapota dominál. Persze ettől még azt a motor revíziót meg lehetett volna csinálni szakszerűen és tisztességesen is! Gondolom a motor gyújtását, és még egy-két kütyüjét is eltekergették, innen a +4-5 liter túlfogyasztás.
A lakatosmunka mértékét nem látom. Tehát ennek árában nem is tudok állást foglalni. Persze nem ártana megkérdezni több karosszéria lakatost is ez ügyben, mert az árak erősen szitálhatnak!
A fényezés. Hát egy Ladára ritkán kérnek metál fényezést. És a metál a Ladára sem jön ki 70 000 ft-ból. Tehát, ha megfelelő minőségű fényezést szeretnél a kocsira, akkor azt kell mondjam, hogy 100 000 ft-tól indul a metál és ebben a külső fényezés van benne, meg a szükséges lámpa- és díszléc le- felszerelés.
Ha tényleg le van pukkanva a karosszéria és az első hossztartók is, meg a doblemezek is erősen korrodáltak, nem kis munka szakszerűen javítani.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól, japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.