Új Puntón élénk rezonancia

2002.12.17. 09:41
1500 és 2000 közötti fordulatszámnál zörgő, rezonáló hang hallatszik a motor felől. Ez a jelenség hideg motornál nem jelentkezik, csak ha már elérte az üzemi hőmérsékletet. A szervizben megnézték, és valamelyik takarólemezre gyanakodtak, mondván valószínűleg a motor felmelegedése után ez kezd el rezonálni.
Kedves Doki!
Egy 6500 km-t futott Fiat Punto 1.2 16V HLX típusú gépkocsiról van szó. Kb. 3000 km-nél figyeltem fel arra, hogy 1500 és 2000 közötti fordulatszámon (1. és 2. sebességi fokozatban) zörgő, rezonáló hang hallatszik a motor felől. Ez a jelenség hideg motornál nem jelentkezik, csak ha már elérte az üzemi hőmérsékletet. A szervizben megnézték, és valamelyik takarólemezre gyanakodtak, mondván valószínűleg a motor felmelegedése után ez kezd el rezonálni. Egy rögzítő csavaron húztak is egy keveset, illetve az egyik lemez szélénél kifényesedést találtak, ahol a lemez és a motor közti távolságon kicsit változtattak is. A probléma ennek ellenére nem szűnt meg, bár azt mondták, hogy ez az üzembiztonságra nincs hatással.
Engem viszont továbbra is zavar. Mit javasolsz?
Válaszodat előre is köszönöm.
Üdv. Attila
(2002. 07. 25.)

Meg kell keresni a hiba okát és megszüntetni! Gondolom, a kocsi még garanciális, ezért a szerviz nyakára kell járni, és szívni a vérüket! Te új, és kifogástalan kocsit vettél, megfelelő garanciális szolgáltatásokkal, amiket a vételárral ki is fizettél. Ez is a kifogástalan üzem része. Hát nosza, ugorjanak neki és javítsák meg! Hogy nem veszélyezteti az üzembiztonságot. Nem, persze. De ezzel az erővel a kárpitok le is eshetnek, vagy a hátsó kipufogó dob is lerohadhat 7000 km-nél. Azt sem javítják, mert nem veszélyezteti a forgalom biztonságát.? Irány a szerviz és kulturáltan., de állj a sarkadra! Emlékezz, a főnöknek is van egy főnöke.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól, japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.