Niva 1600 javítása

2002.12.18. 17:28
Van egy halom apró, csühögő-csattogó baja az erőátvitelben, itt-ott. Műszer és helyi szerelők szerint a motorja jó állapotban van, de az égnek nem bírom levinni a fogyasztását 17-20 liter alá.
Tisztelt Totalcar, kedves Autódoktor!
A polgárőr egyesületünk odáig jutott, hogy lett vagy másfél éve egy öreg Nivánk. 1.6-os, porlasztós, 1989-es évjárat. Van egy halom apró, csühögő-csattogó baja az erőátvitelben, itt-ott. Műszer és helyi szerelők szerint a motorja jó állapotban van, de az égnek nem bírom levinni a fogyasztását 17-20 liter alá. Sokallom. Nem csak én, de a pénztárosunk is.
Szóval, hogy is mondjam. Szeretnénk, ha rendbe rakná egy megbízható, hozzáértő ember, legalább motorikusan. Sok pénzünk nincs. Csak kevés, meg persze reklámfelületünk. Totalcar és egyéb matricák is elférnek rajta, a honlapunkon is. Mit lehet tenni? Milyen módon javíttathatnánk kevéske pénzünkből?
Ötleteket várva maradok tisztelettel hű olvasó
Mozsgai Endre
alelnök
Polgárőrség Szentendre
(2002. 08. 24.)

Hát, ha nincs messze nektek Pest déli része, Soroksár, akkor keressetek meg és kiötlünk valami megoldást! Persze előtte egyeztessünk telefonon, OK? Tudod, az alkatrészt nekem sem adják ingyen, de a munka-reklám barterrel kezdhetünk valamit! Szerintem. Bár alapvetően éppen a munkának kellene a legjobb reklámnak lennie. Éppen ezért első feltételem, hogy a szerzett tapasztalataitokat ezzel kapcsolatban ugyanitt tegyétek közkinccsé. Nem öntömjénezésből kérem, inkább azért, hogy ne érhessen az a vád, miszerint elméletben könnyű okosnak lenni.
Tudod, én minden nap 10-12 órát markolászom a szerszámokat is, nem csak osztom nagy arccal az eszemet. Mégis néha elér ez a vád.
Ígérem, a negatív észrevételeiteket is közölni fogjuk, ha lesznek. De előre bocsátom, hogy ez a verda sosem fog keveset fogyasztani a sok lassú menet és az álló helyzetben fűtés miatt. Azért lehet mit faragni rajta, majd meglátod!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.