Astra 1.6 képtelen gyorsulni

2002.12.24. 23:03
Ha a kezedet a kipufogó végéhez közel téve alig érzed a kiáramló kipufogó gázt, illetve nem érzed alapjáraton a lökésszerűen kiáramló gázt, akkor elképzelhető, hogy a katalizátor el van dugulva, vagy széthullott és eltömte a hátsó kipufogó dobot.
Tisztelt Autódoktor!
Van egy 1995-ös, Opel Astra F 1.6 16V autóm. A hiba leírása egyszerű: az autó nem gyorsul. Üzemmeleg motor mellett még üresben is legalább 5 másodperc kell, mire felpörög a motor 2-3000 fordulatszámra. Ha nagyon bemelegszik (jár a hűtőventillátor), van olyan, hogy 8-10 sec is kell, mire felpörög. Másodikban 40 km/óráról egy dízel Uno röhögve legyorsult.
Köszönettel: Szilasi Tamás
(2002. 08. 26.)

Elsőként házilag azt kellene ellenőrizned, nem halkult-e el egészen a kipufogó végénél hallgatva a motor? Ha egészen halk, esetleg sziszegésszerű hangot hallasz, és a kezedet a csőhöz közel téve alig érzed a kiáramló kipufogó gázt, illetve nem érzed alapjáraton a lökésszerűen kiáramló gázt, akkor elképzelhető, hogy a katalizátor el van dugulva, vagy széthullott és eltömte a hátsó kipufogó dobot. Sajnos ha nem is túlzottan, de gyakori hiba az Astra és Corsa modelleknél.
Ha biztosan nem látsz ilyen tüneteket, és a kipufogó nincs eldugulva, a legegyszerűbb dologként azt ajánlom, hogy látogass el egy márkaszervizbe, vagy egy olyan szerelőhöz, akinek van TEC-II műszere. (Mielőtt te is megkérded, ez a te autódhoz is való speciális Opel hibakód olvasó, mely a gépkocsi kommunikációs csatlakozóján keresztül kijelzi a vezérlő computer által tárolt elektromos jellegű hibákat.) Ez a teszt vagy azonnal kijelzi, mi a probléma, vagy ha hibakódot nem ír ki a gép, a továbblépést segíti azzal, hogy mechanikus jellegű hibát kell keresni! (Mint pl. a fenti katalizátor miatti kipufogó dugulás.)


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.