Astra váltó nem javul

2002.12.25. 23:16

A baj a váltó hézagolásával, illetve a szinkronagyat rögzítő rugós elemek kopásából eredő nem megfelelő rögzítéssel lehet! Úgyhogy azzal a lendülettel, ahogy felraktátok a váltót, szedhetitek is le megint. De inkább csak akkor fogjatok neki, ha van hozzá megfelelő türelem és figyelem!

Szia Doki!
1992-es Opel Astra 1.7 D Caravan csak negyedikben és csak motorféken kidobja a sebességet. Látható kopás csak a szinkrongyűrűkön volt, amit ki is cseréltünk, a tünet viszont továbbra is fennáll. (Ez egyébként egy F-13 váltó.) Mi a javaslatod, miben kereshetjük még a hibát?
Előre is kösz: Laci
(2002. 08. 29.)

A szinkrongyűrű miatt nem dobta ki, az bizos! Ez az alkatrész a két összekapcsolni kívánt különböző sebességgel forgó egységet a gyorsabban forgó egység lefékezésével hozza egyforma fordulatra (kapcsolás közben!). Ezzel biztosítja a pontos, gyors és reccsenésmentes váltást.
A baj a váltó hézagolásával, illetve a szinkronagyat rögzítő rugós elemek, (kapcsoló körmök, illetve feszítő rugóik) kopásából eredő nem megfelelő rögzítéssel lehet! Esetleg okozhatja a kapcsolóvilla kopása, vagy (kicsi valószínűséggel!) a golyós reteszelő kiverődése. De ezt az utóbbi hibát inkább csak a Román Lopakodó (Dacia) és a kispolski tudja rendszeresen produkálni.
Úgyhogy azzal a lendülettel, ahogy felraktátok a váltót, szedhetitek is le megint. De inkább csak akkor fogjatok neki, ha van hozzá megfelelő türelem és figyelem!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.