Elhanyagolt kis Clio

2002.12.25. 23:19
Egy alapos motorrevízió, beleértve a motor teljes beállítását, (a szelepekét is!) nem ártana. Szerintem. De ne otthon babráld, inkább bízd a dolgot olyan emberre, aki ismeri ezt a motort, és tudja, mit kell kezdeni vele.
Hello Doki!
Mostanaban vásároltam egy '92-es Renault Clio 1.2 RT-t. Németországból hozták be. Lenne egy-két kérdésem.
1. Milyen motorolajat javasolsz hozza? Ajánlottak Shell Helixet 10w-s nagyon olcsón.
2. Mondták, hogy cseréljek rajta olajszűrőt, vezérműszíjat. Mit kell meg cserélni?
3. Voltam vele zöldkártyán, de a CO szint elég magas volt. Mikor hideg volt a motor 0,8-0,9 amikor elvitte a csákó, hogy bemelegedjen, utána 1,8-2,2. Hogy átmenjen a zöldkártyán, be kellett kapcsolni a világítást. Ez mitől lehet?
4. Szerintem sokat is fogyaszt: eddig 200 km-t mentem vele, ebből 60 km országút. 5000-ért tankoltam, de megint mehetek.
5. A motor elég hangosan jár, sokan meg is kérdezték, nem dízel véletlenül? Mi vele a gond?
Előre is köszi, László
(2002. 08. 29.)

Egy alapos motorrevízió, beleértve a motor teljes beállítását, (a szelepekét is!) nem ártana. Szerintem. De ne otthon babráld, inkább bízd a dolgot olyan emberre, aki ismeri ezt a motort, és tudja, mit kell kezdeni vele. A 10W-40-es Helix nem rossz olaj, ha az "ócsó "kannában tényleg az lötyög, és nem valami "csivázott" nevesincs anyag!
Ha mindent tisztességesen rendberaknak a motoron, nem lesz torkos és menni is jobban fog. Kevesebb zajjal és tovább!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.