Citroen típusok közötti választás

2002.12.27. 23:51
Röviden szeretném a véleményedet kérni a BX, Xsantia, XM modellekről. Egy autószerelő ismerős szerint "bármit, csak ne BX-et". Mások az XM-ről mondják, hogy megbízhatatlanok. Ezek után már a Xsantiára is árnyék vetül. Szóval, felejtsem el ezeket, vagy mégsem?
Tisztelt Doki!
Mindig érdeklődéssel olvasom a rovatodat, sokat lehet belőlük tanulni és okulni. Most érkezett el a pillanat, amikor szeretném az idődet rabolni.
Nekem a Citroen a kedvenc márkám. Volt már eddig CX-em, Visa GT-m és most egy Visa GTi-m. A GT-t leszámítva, igazából mindegyikkel meg voltam elégedve, pedig nem voltak igazán fiatal autók. Mégis a CX volt a kedvencem, a hidraulika (és még sok apró dolog) miatt.
Most szeretnék fiatalítani (a GTi-m 1985-ös), de az ismerősi körből eléggé elbizonytalanítottak. Kérlek, adj tanácsot!
Röviden szeretném a véleményedet kérni a BX, Xsantia, XM modellekről. Egy autószerelő ismerős szerint "bármit, csak ne BX-et". Mások az XM-ről mondják, hogy megbízhatatlanok. Ezek után már a Xsantiára is árnyék vetül. Szóval, felejtsem el ezeket, vagy mégsem?
Tényleg fontos lenne a válaszod, mert lassan abszolút tanácstalan leszek!
Fáradozásodat előre is köszönve, tisztelettel:
Hancsicsák Mihály
(2002. 08. 19.)

A BX tényleg nem egy sikeres széria. De ha van türelmed keresni egy megfelelően szervizelt kocsit és az alsó vázkerete sincs szétrohadva, és te is tudsz vigyázni rá, és karban is tudod tartani, nem rossz autó.
A hidraulika rendszere azonban tényleg nem olyan strapabíró, mint a CX verziónak! A központi szivattyúja a gyenge pont, valamint a hátsó felfüggesztés csapágyazása, meg aztán a hátsó fékcsövek, melynél a gumi fékcső kihagyása miatt a torzió köré tekert fém fékcső (mint egy pálinkafőző spirálcsöve!) végzi a flexibilis mozgást. Amíg el nem törik csórikám. Fék ekkor is van a többi keréken, de nem egyszerű a törött cső cseréje!
Az XM szerintem ugyanennek a hibaegyüttesnek köszönheti tiszavirág életű sikerét.
A Xantia húzta ki a Citroent a gödörből, melybe az előző két modell miatt huppant bele. A Xantia az új, már emberi kézzel és csodaszerszámok nélkül is viszonylag könnyen javítható generációhoz tartozik és a három említett típus közül a legjobban ajánlom! Mára egyébként a Citroen is megtanult európai léptékkel gondolkodni és ennek megfelelő kocsikat gyártani. A Xsara, a Xantia, stb és az új "C" széria már vetélytárs a maga kategóriájában.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.