Választás Felicia és Clió között

Az Autódoktor válaszol

2002.12.28. 10:57

Árban, felszereltségben nagyjából azonosak, ezért fordultam hozzad. Melyik a megbízhatóbb, kevesebb típushibával? Esetleg a magyar viszonyokat figyelembe véve előnyösebb.

Szia Doki!
Autóvásárlás előtt állok, és 2 típus között tipródom. Skoda Felicia 1.4 16Vvalamint Renault Clio 1.4 16V. Árban, felszereltségben nagyjából azonosak, ezért fordultam hozzad. Melyik a megbízhatóbb, kevesebb típushibával? Esetleg a magyar viszonyokat figyelembe véve előnyösebb. Remélem belefér az ilyen kérdés is, a válaszod
előre is köszönöm: Norbi
(2002. 08. 20.)

Olcsóbban üzemeltethető hosszú távon a Skoda. Alkatrész ellátása jobb és olcsóbb is. A Clio motorja jobb, harapósabb, de futóműve gyengébb és a magyar utak jelenlegi állapota szerint ez komoly hátrány.
Ja és a Clio azért szebb is. Szerintem!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB. Tisztelt Autódoktor!
Egy 1.4-es 60 LE-s Astrával van a gond. Reggelente első indításkor rendesen kerepelnek a szelepek, viszont ha leállítom a motort és újra ráindítok, akkor már nem kerepel. Azt hallottam, hogy ha olajcsere előtt egy kis tisztító-adalékkal átjáratom, akkor megszűnik ez a zaj. Lehetséges ez? Még egy kérdés: az alapjárati motort csak szervizben lehet kitisztíttatni? Mert eddig mindig kb. 40.000 Ft-ot számláztak a munkáért.
Ja, és még egy: A belső-levegő keringetés kapcsolóját meg lehet-e házilag javítani?
Válaszait előre is köszönöm!
Tisztelettel: Ragány Péter Károly
(2002. 08. 21.)

Ha a hidrotőkék megszólalnak, nem lehet tartósan elkussoltatni őket a motor megbontása nélkül. A beléjük került olajiszapot semmilyen csodaszer nem fogja kihozni a kicsi 0,3-0,4 mm-es töltőlukon! Ki kell szerelni őket szétszedni és elmosni. Aztán a motor olajterét is ki kell tisztítani. Na, erre már jó az adalék és az öblítő olaj.
Alapjárati motort az említett összegért ki is lehet cseréltetni novi újra! Én a tisztításért 3000 Ft-ot szoktam kérni.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.