R5 turbo túlmelegszik

2002.12.30. 12:41

Nemrég megnéztem a gyertyákat, és feketék voltak. Valószinűleg (én laikus így gondolom) sok benzint kap, viszont nem tudok senki karburátorost, aki ilyennel foglalkozna. Kéne valaki aki rendbe tudná tenni.

Helló Doki!
Van egy 84-es R5 Alpine Turbo-m. Na ez az az autó, ami minden szerelő utál, a franciáknak sikerült minden olyat belerakniuk ami tipikusan franciásan bonyolult.
A problémám az, hogy ha beinditom meleg motorral a kocsit, akkor rövid idő után elveszti az alapjáratot, és leáll. (Hideg motornál is csinálja ugyanezt, de az azthiszem normális ennél az autónál)
Gyertyákat nemrég cseréltem, azokkal nem lehet gond. Nemrég megnéztem mondjuk őket, és feketék voltak. Valószinűleg (én laikus így gondolom) sok benzint kap, viszont nem tudok senki karburátorost, aki ilyennel foglalkozna. Kéne valaki aki rendbe tudná tenni. Most kicsit felhúztam az alapjáratot a gázkarral 1200 körülire, hogy ne álljon le olyan hamar. De azért igy is leáll, csak nem rögtön.
A másik problémám hogy a hűtővíz nagyon hamar túlmelegszik. Egy kicsit jobban megnyomom a gázt, akkor nagyon hamar megközelíti a 130 fokos álomhatárt. Fel még nem forrt, szerencsére mindig időben "lehűtöttem". Ezzel mi lehet a gond?
Segítséged előre is köszönöm!
Fülöp Dani
(2002. 08. 25.)

Lehet, hogy a két probléma összefügg. Keress meg, ha gondolod! Tényleg nem sokan szeretik javítani, mert ritka a porlasztós turbó motor és ez a kis erőmű kényes minden francra. Rendes gondozást, szervizelést igényel. Babra meló, de ha jó a kis méregzsák, sok komoly autót "átugrik".


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.