Automata BMW vásárlása

2002.12.30. 12:41
Tudom, egyszer már adtál tanácsot ilyen ügyben valakinek, de az 316/318i volt, én pedig legalább 20-ast szeretnék. A bal lábamat nemrég műtötték, így mindenképp automatát. Azt is tudom, hogy nem szívesen adsz vásárlási tanácsot. Én inkább arra kérnélek, hogy mint a német autók guruja, írd le tudásod, tapasztalataid alapján, mikre kell figyelni, mik a típushibái az öreg hármasnak.
Szia doki!
Elöször is nagyon örülök, hogy újra itt vagy, cimboráimmal komolyan kezdtünk aggódni, hogy eltűnik a rovatod/nyugdíjba mész stb. A hosszú hetek alatt már komoly elvonási tünetek mutatkoztak rajtam!
Na de a lényeg: tervezem a közeljövőben egy E-30 szériájú BMW vásárlását. Tudom, egyszer már adtál tanácsot ilyen ügyben valakinek, de az 316/318i volt, én pedig legalább 20-ast szeretnék. A bal lábamat nemrég műtötték, így mindenképp automatát. Azt is tudom, hogy nem szívesen adsz vásárlási tanácsot. Én inkább arra kérnélek, hogy mint a német autók guruja, írd le tudásod, tapasztalataid alapján, mikre kell figyelni, mik a típushibái az öreg hármasnak. Sajnos, csak erre futja.
Konkrétan is kérdezek: korrekt áron találtam egy BMW rajongó illetőnél egy 323iA-t. Korához képest (1983-as) igen szép állapotú. Papírjai rendben, nem kis b,c esélyes az eredetvizsgán. Van-e a 2,3-as motornak valami különleges hajlama (mint a 325i hengerfej-átszakadási hajlama, persze ha kellőképp ütötték-vágták). Mondják, hogy teljesítményben 20i, fogyasztásban 25i. Az általam kinézett darab megkímélt 270 ezer km után van. Számíthatok néhány 10 ezer után egy generálra, vagy ennél tartósabb a konstrukció? Vezérlés, hidrotőkék, vezérműszíj terén mi a helyzet?
A gazda mondta, hogy morog a gép difije. Ennyi futás után ez reális a BMW-nél, mennyire gyenge pontja a kiegyenlítőmű? Egyszer írtad, hogy a bajoroknak gyenge pontjuk a váltó. Ez az automatákra mennyire igaz? Pár szóban leírnád, mit nézzek az automata váltón, ha megveszem (tudom hogy ilyen írásod is volt, de hetek óta keresem és nem találom).
Előre is nagyon köszönöm a válaszod, alibicki
(2002. 08. 25.)

Az ilyen két mondatos elismerésekért érdemes így hajnal egy felé is körmölni! Komolyan. Erről tudom, hogy szükség van rám! A szünet nem feltétlenül az én bűnöm. De ez nem is ide tartozik.
Az E 30-as szériánál mindenképpen jól át kell nézni a kocsi alját! Hátsó hídváz szilentjei és a kardán hardyjai tudnak kiverődni rendesen. Ha mechanikus a kormánymű, a fogasléc lógását kitekert állapotban kell ellenőrizni. Ha szervós, az olaj szivárgását kell a fogasléc mellett keresni. Az első nyúlványok állapota így 20 év felé közeledve domináló tényező lehet. (Ugye, korrózió.)
A régebbi komly sérülések nyomait sem árt megkeresni, ha vannak. Mert a szakszerű javítás nem akkora gond, mintha valami ebből eredő mérethiba származik. Ezek a típushibák, meg a búgó diffi, amit nem árt bontott, de hibátlanra cserélni, mielőtt szétszakad. Aztán egy általános állapotvizsgálat is szükséges a vásárlás előtt, amit inkább szakemberre bíznék a helyedben. Ekkora futásteljesítmény mellett, ha a motor még nem volt komolyabban bontva, egész biztosan számíthatsz valamekkora olajfogyasztásra. Ezt több dologból lehet megítélni, de ahhoz típusismeret és tapasztalat szükséges. Az automata váltó olajszintjét olyan nívó pálcával lehet ellenőrizni, mint a motorét. Ezen látod az olaj színét, aminek szép áttetsző piros színűnek kell lennie. Ha feketés, égett, nem az olaj öreg, hanem a váltó kehes, lamellái már csúsznak kicsit.
Biztos, hogy a kocsi ára is a korának megfelelően alacsony, de amit tudsz, nézz át rajta, és utána, még az üzlet megkötése előtt, mindenképpen kérd egy olyan szakember tanácsát, segítségét, aki ismeri a típust és korrekt véleményt tud mondani a kocsi átvizsgálása után. Arra ne számíts, hogy egy tökéletes autót fogsz kapni, de azt mindenképpen mérd fel, használható-e a számodra kibírható fenntartási költségek mellet hosszabb távon is?


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.