Csal az Audi A3 hőmérő

2002.12.31. 16:55
Ha a kocsi már le lett pukkantva, kicsit más a kása. Először is ellenőrizni kell, hogy minden kötés és csatlakozó a helyére lett-e rakva, aztán hibakódot kell olvasni, mert a lakatosmunkákat általában CO-géppel hegesztik. Ha nem lett a computer kikötve ezalatt, hiába van a heggesztőtrafón védőszűrő, keveredhet ez-az a computerbe.
Szia Doki!
Audi A3 1.9 TDi-nél (1998-as) tapasztaltam, hogy a külső hőmérséklet visszajelzője folyamatosan 4-8 fokkal alacsonyabb értéket mutat a ténylegesnél. Vajon az érzékelő hőelem ment tönkre?
Köszönöm válaszod, Attila
(2002. 10. 19.)

Ha a kocsi még nem volt törve, akkor ez a legvalószínűbb, vagy a külső hőmérséklet érzékelő szenzor csatlakozója kontakt hibás. Érintkezik, de nem tökéletesen, és úgynevezett átmeneti ellenállás keletkezett benne. Először meg kell tisztítani és ha továbbra is fals jelet ad, ki kell cserélni. Nem egy horror pénz.
Ha a kocsi már le lett pukkantva, kicsit más a kása. Először is ellenőrizni kell, hogy minden kötés és csatlakozó a helyére lett rakva-e, aztán hibakódot kell olvasni, mert a lakatosmunkákat általában CO-géppel hegesztik. Ha nem lett a computer kikötve ezalatt, hiába van a trafón (amivel a lakatos dolgozik) védőszűrő, keveredhet ez-az a computerbe, illetve ha hosszabb ideig volt az akku kikötve, ellenőrizni, esetleg installálni, néhány dolgot géppel újra fel kell tanítani a vezérlőegységre. Ha ez a második dolog áll fent, írj újra, amennyiben nem tudod megoldani!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.