Golf K-Jetronic finomhangolás

2003.01.02. 10:09
Az imbuszkulccsal úgy dolgozz, hogy ne emelj rá, és ne nyomd lefelé sem, mert a torlótárcsát megnyomva, vagy emelve változik a nyomás a rendszerben és lefullad a motor! Ha gázt adnál, hogy megpróbáld, mennyire harap a motor. Előtte vedd ki az imbuszkulcsot, mert nem tud mozogni tőle a torlótárcsa!
Hello
Egy VW Golf II 1.8 GTI-nek vagyok a tulajdonosa, amellyel a kovetkező problémám van. Amikor beindítom az autót, a pillanatnyi fogyasztást kijelzó óra 99,9-ről indul visszafelé, és országúton sem jön lejjebb 13,8 liternél.
A másik gond, hogy hirtelen gázadáskor a motor megbotlik, tehát nem veszi föl egyből a fordulatot, viszont ha szép lassan nyomom a gázt, akkor igen.
Alapjáratban a fordulatszámmérő is nagyon ingadozik, tehat az alapjárat sem egyenletes.
Kérem írjak meg a véleményüket, előre is köszönöm
Levente
(2002. 10. 19.)

Minden vákuumcsövet, kartergáz csövet és a légszűrő házat a szívócsővel összekötő gumiharangot ellenőrizz, nincs-e kirepedve? Az injektor fúvókákat ki kell pattintani, (egy gumi O-gyűrű tartja őket, csak ki kell húzni), és ha nem megfelelő állapotúak a rögzítő gyűrűk, cserélni kell őket. Ez mind azért fontos, mert ez a "k-jetronic" rendszerű injektor főként vákuum vezérlésű, és a "fals" levegő egészen meghülyíti.
Aztán ki kell mérni, hogy a motor elején található bemelegedés szabályzó kap-e áramot és testet, mikor jár a motor? Mert ebben található egy fűtő tekercs és egy bimetál lap, ami hidegindítás után a tekercs fűtése miatt változtatja a befecskendező fej vezérlő nyomását. Ha ez a cucc nem kap fűtést, (mondjuk a biztosíték tábla oxidációja miatt), felborul a melegüzemi mennyiség, és elsokall a motor, leeszi a hajadat.
Ha fűtőáram gondok vannak, a legegyszerűbb, hogy a szabályzó egyik kivezetését letesteled, a másiknak ideiglenesen gyújtás + áramot adsz, és így próbálod. Aztán meg kell keresni az áram eredeti útján a hibát, mert ez az áramkör vezérli a hidegindító szelepet is a szívócső végénél.
Közben nem árt a fojtószelepet és a légszűrő házban a gumiharang alatti vákuum érzékelő torlótárcsáját nitró higítós ronggyal óvatosan megtisztítani a kartergáz lerakódástól. Ezt követően a fojtószelep állítócsavarját teljesen vissza kell engedni, és úgy beállítani, mikor éppen eléri a gázkart + 1/2 fordulat. Az alapjáratot ezután meleg motoron a fojtószelepház hátulján, a tűzfal felől található mennyiségi csavarral kell beállítani.
A légszűrő házon az adagoló fej és a gumiharang közt található kis lukon át függőlegesen lefelé be lehet nyúlni egy kb. 15 cm-re hisszabbított 3-as imbuszkulccsal, ez állítja meleg motoron a CO-értéket. Ha óra járásával megegyező irányba forgatod, emeli a bespriccelt mennyiséget, mert a fúvókákon átáramló benzin nyomása nő. És ellenkező irányba forgatva csökken.
Ha nincs CO-mérő, ahogy melegszik a motor, úgy vedd vissza a CO-t, hogy simán járjon. Mikor meleg, addig állítsd vissza, hogy érezd a pontot, ahol a motor fulladni kezd, és onnan adj rá 1/4-1/2 fordulatot. Kb. ott lesz a jó. A pontos előgyújtásra is érzékeny ez a motor!
Az imbuszkulccsal úgy dolgozz, hogy ne emelj rá, és ne nyomd lefelé sem, mert a torlótárcsát megnyomva, vagy emelve változik a nyomás a rendszerben és lefullad a motor! Ha gázt adnál, hogy megpróbáld, mennyire harap a motor, előtte vedd ki az imbuszkulcsot, mert nem tud mozogni tőle a torlótárcsa!
Na, kb. csak ennyi. És már 5 km próbaút után hófehérre égnek a gyertyák, ha jól dolgoztál!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.