Csak adalékkal halad a BMW

2003.01.03. 22:04

Az autót csak úgy tudom használni problémamentesen, ha minden tankolásnál valamilyen rendszertisztitó adalékot használok. Az adalék nélkül az autó folyamatosan rángat, nincs alapjárat, gyakorlatilag nem lehet használni.

Tisztelt doktor!
Tulajdonosa vagyok egy 1990-es évjáratú 316i BMW-nek. Az autót csak úgy tudom használni problémamentesen, ha minden tankolásnál valamilyen rendszertisztitó adalékot használok. Az adalék nélkül az autó folyamatosan rángat, nincs alapjárat, gyakorlatilag nem lehet használni.
Garantált benne a 135000 km.
Előre is köszönöm, Zoltán
(2002. 10. 19.)

Hát. Egy motorkód azért itt is jól jött volna, mert nem mindegy, milyen injektorrendszerről is beszélünk. Esetleg a kétféle központi injektor, (elektromos vezérlésű karburátor) egyike, vagy hengerenkénti befecskendezésű a rendszer.
De nem is elképzelhetetlen, hogy előgyújtás probléma, mert ezeknek a motoroknak (megint csak motorkód függő) elég elvarázsolt módon, nem alapjáraton kell beállítani az előgyújtását és utána a gyújtás szabályzási tartományt kell ellenőrizni! Ha kopott az elosztó állító szerkezete, emiatt már nem is megfelelő az alapjárati előgyújtás. Esetleg az injektor adalék oktánszám növelő hatása _kompenzálja_ ezt a dolgot! De ha injektorgond, mindenképpen tudnom kéne a motor gyártási kódját, amit a motorszám tartalmaz.
Légyszi, aki kérdez, gondoljon már erre, itt lentebb ezt kérné ez a hosszú szöveg.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.