Egy torkú Solex vs. Varajet

2003.01.03. 22:28
A gyári adatok szerint az 1.3S jelű motor Varajet II vagy 2E3 karburátorral van szerelve. Az enyémen gyárilag egy egytorkú SOLEX 32PDSI volt, és erre a típusra is lett cserélve, ami az 1.2 és az 1.3N jelű motorokra került.
T Doki!
Korábban már érdeklődtem nálad egy Opel Kadett "E" 1.3S gyújtásával kapcsolatban. Ez megoldódott, de nem gyújtás hiba volt.
Az autó svájci származású, kipufogógáz visszavezetéses rendszerű volt. A visszavezetés vizsgálata közben kiderült hogy a hengerfejből nem is jöhet semmi kipufogógáz, mert nincsen rajta ilyen furat. A visszavezetés a szívócsonkon található egy EGR szeleppel.
A karburátor cseréje megoldotta a problémát, és a kérdésem is ezzel kapcsolatos. A gyári adatok szerint az 1.3S jelű motor Varajet II vagy 2E3 karburátorral van szerelve. Az enyémen gyárilag egy egytorkú SOLEX 32PDSI volt, és erre a típusra is lett cserélve, ami az 1.2 és az 1.3N jelű motorokra került.
Van ennek valami jelentősége?
Köszi,Peti

Elméleti síkon szépen ki lehet fejtegetni a különbséget. Nem teszem, mert gyakorlati használat során ezt nem érzed meg! Hátralapozhatsz a rovatban, milyen beteges tud lenni az a Varajet!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.